La începutul lunii octombrie 2024, am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu noul Tayron. Un SUV cu până la 7 locuri, care se poziționează între Tiguan și Touareg.
Acum, noul model al germanilor poate fi comandat la noi în țară. Clienții de aici pot alege unul dintre cele 3 niveluri de echipare: Life, Elegance și R Line. Configurația cu 7 locuri este rezervată pentru versiunile echipate cu motoare termice, iar opțiunea costă 883 de euro.
Dacă tot am pomenit de motorizări, noul Tayron poate fi comandat, în momentul actual, alături de un propulsor de 1.5 litri, pe benzină, mild-hybrid, care dezvoltă 150 CP. Este conectat la o transmisie automată cu 7 rapoarte.
Avem apoi agregatul de 2.0 litri diesel, cu 193 CP, care oferă aceeași transmisie automată, dar și tracțiune integrală.
Nu în ultimul rând, sistemul de propulsie plug-in hybrid (1.5 TSI+motor electric) este disponibil în versiuni de 204 sau 272 de cai putere.
Ulterior, gama va fi completată de un 2.0 litri, pe benzină, cu 204 sau 265 CP, dar și de o versiune cu 150 CP a motorului diesel de 2.0 litri.MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Volkswagen Tayron |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu 4Motion | ||
ECHIPARE Life | |||
1.5 eTSI mild-hybrid |
150 CP 250 Nm |
41.846 | - |
1.5 TSI PHEV |
204 CP 350 Nm |
47.602 | - |
2.0 TDI | 193 CP 400 Nm |
- | 49.283 |
ECHIPARE Elegance | |||
1.5 TSI PHEV |
204 CP 350 Nm |
52.392 | - |
2.0 TDI |
193 CP 400 Nm |
- | 54.216 |
1.5 TSI PHEV | 272 CP 400 Nm |
54.373 | - |
ECHIPARE R Line |
|||
2.0 TDI |
193 CP 400 Nm |
- | 54.558 |
1.5 TSI PHEV |
272 CP 400 Nm |
54.704 | - |
Acestea fiind spuse, noul Volkswagen Tayron pornește de la 41.846 de euro, cu TVA inclus.
Echiparea de bază (Life) propune, printre altele, faruri LED, bandă luminoasă între blocurile de lumini frontale, jante de 17 inch, tapițerie din stofă, scaune față confort, volan îmbrăcat în piele, instrumentar de bord digital și display central de 32 de cm pentru sistemul multimedia.
Noul Volkswagen Tayron vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen Tayron 1.5 TSI MHEV |
150 | 6.3 | - | 41.846 |
Skoda Kodiaq 1.5 TSI |
150 | 6.0 | - | 37.904 |
Peugeot 5008 1.2 MHEV |
136 | - | - | 36.000 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Volkswagen
În rest, ca o părere personală, nu prea rupe gura târgului, ca să zic așa.
Vorba aceea: prost să fii, noroc ca ești.
Eu nu îmi fac probleme, sunt bine spre foarte bine, dar apreciez ca îmi purtați de grijă.
Cat timp nu se incalca legea, fiecare este liber sa isi alega ce masina isi doreste! Ce anume te face sa crezi ca ai dreptul sa-i faci prosti pe cei cu alte opinii deca tale tale? Faptul ca esti un EV nazi nu este un argument care sa scuze aroganta si lipsa de educatie de care dai dovada! Esti exemplificarea proverbului: cainele moare de drum lung si .....matei de grija altora!
Auzi, apropo de prostie și frustrare... mai mori mult de grija mea?
Dacă erai deștept îți vedeai de viața și familia ta în loc sa mori de grija altuia ca proștii.
Nu ca m-ar deranja, chiar te invit. Hai, te salut din Timgad. Mai intru mâine să văd ce a mai produs oftica din tine.
PS vezi ce fac țările UE cu aberațiile legate de mediu (reducerea emisiilor), nu prea le ating și abia a început “distracția”, “mai mult” banii-s gata… UPS!!!
Nu le dai tu niște idei funcționale din vasta ta expunere mondială?
O fi ea Tesla mai avantajoasa, dar unde o incarca romanul care sta la bloc? Asteapta ca un aurolac prin parcari 3-4 ore? Si romanul care sta la casa, dar nu are loc de masina in curte, ce face? Scoate un cablu afara?
Adica incep orasele sa fie populate de electrice dar zau ca nu am vazut "aurolaci" langa statiile de incarcare.
Si da, cablul afara din gardul omului am vazut. Si nu pentru ca nu are loc in curte.
cu tarifele actuale Renovatio e-charge a majorat prețurile pentru încărcare, la stațiile din Lidl și Kaufland la 2,78 lei /kWh ca sa incarc 15 km deci cam 100 km ma costa 40 de lei.
la un consum de gpl de 10% ma costa 35 de lei, deci unde i avantajul ?
In plus, cum mai e cu marile preziceri: s-a terminat cu electricele, cine a vrut gadget și-a luat deja....
Și câte altele.