În vara anului trecut, constructorul din Wolfsburg a prezentat a 9-a generație Passat. Așa cum bine știi deja, celebrul model este disponibil acum numai într-o variantă break, după ce varianta sedan a fost retrasă definitiv din producție în 2022.
Acum, noul Volkswagen Passat poate fi comandat în România. Este disponibil în 3 niveluri de echipare, adică Base, Business și Elegance. Deși, în momentul lansării, germanii au anunțat o gamă de motorizări generoasă, inclusiv versiuni hibride cu până la 272 CP, pentru moment clienții din România au la dispoziție doar 2 propulsoare.
Este vorba despre unitatea pe benzină, de 1.5 litri eTSI (mild-hybrid) cu 150 CP, dar și despre agregatul diesel, de 2.0 litri TDI, cu 150 de cai putere. Indiferent de alegerea făcută, primești o transmisie automată DSG cu 7 rapoarte.
Cel mai accesibil Volkswagen Passat costă, în România, 33.491 de euro, cu TVA inclus. Este vorba despre nivelul de echipare Base și motorizarea pe benzină mild-hybrid, cu 150 CP.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Volkswagen Passat |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Base | ||
1.5 eTSI |
150 CP - Nm |
33.491 |
ECHIPARE Business | ||
1.5 eTSI |
150 CP - Nm |
37.894 |
2.0 TDI |
150 CP - Nm |
41.507 |
ECHIPARE Elegance |
||
2.0 TDI |
150 CP - Nm |
44.548 |
Echiparea de bază include, printre altele, faruri și stopuri LED, jante din aliaj, de 16 inch, tapițerie din microfibră, scaune față cu funcție de masaj, instrumentar de bord digital, ecran central de 32 cm pentru sistemul multimedia, sistem de climatizare pe 3 zone și volan îmbrăcat în piele.
Pe lista cu sisteme de asistență regăsim Adaptive Cruise Control, detector oboseală avansat, Front Assist și City Emergency Brake cu funcție de monitorizare a pietonilor și bicicliștilor, Front Cross Traffic Assist, Lane Assist, Traffic Jam Assist, Park Assist Plus, iar lista poate continua.
Noul Volkswagen Passat vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen Passat 1.5 eTSI |
150 | - | - | 33.491 |
Skoda Superb Combi 2.0 TSI |
190 | 6.1 | 7.7 | 31.038 |
Peugeot 508 SW 2.0 Blue HDi |
160 | 4.4 | 8.5 | 29.393 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Volkswagen
Deci, Passat este cel mai ieftin dintre cei 2 concurenti, nu cel mai scump cum afiseaza Automarket in articol.
Intr-adevar e prea scump pentru ce ofera. Mai degraba iei un Zoe de banii astia.
Ontopic. E inutil de bine echipat in varianta de baza. Se pare ca au abandonat segmentul care vrea o masina mai simpla si mai ieftina.
Actualul design este cam varză… un mix neinspirat între clasic și modern. Ciudat că nu mai oferă 4X4 și nici motorizări peste 150, posibil să adauge ulterior… este o mașină relativ măricică ;)
Daca tot te-ai ostenit sa vezi skoda, puteai sa si citesti/ intelegi. La 37 mii Skoda are ca baza 2.0 diesel de 150 cp,pe care la passat il iei de la 41mii in sus.
Preturile din comparativ sunt insa utopice, nu exista superb combi la 31 mii