Mai devreme în acest an, Mercedes-Benz a prezentat cea de-a șasea generație a Clasei E. Noul model este disponibil din acest moment și pe piața din România, iar clienții pot alege între varianta sedan și cea break. Pentru început, modelul din clasa executive va fi disponibil în 3 linii de echipare: Avantgarde, Exclusive și AMG Line.
De asemenea, noua Clasa E va fi disponibilă cu propulsie și cu tracțiune integrală pentru varianta sedan. Doritorii variantei break vor trebui să se mulțumească, pentru moment, doar cu tracțiune pe puntea din spate.
Noua generație a berlinei premium este oferită în 4 versiuni diferite în ceea ce privește motorizările. Cea mai accesibilă dintre acestea este noul E 200, care aduce un motor pe benzină de 2.0 litri cu sistem mild-hybrid și care dezvoltă 204 cai putere și 320 Nm. Această versiune pornește de la 62.660 de euro pentru varianta sedan, respectiv de la 65.160 de euro pentru varianta break.
Urmează versiunea E 220d, care primește un motor diesel tot de 2.0 litri și cu tehnologie mild-hybrid.
De această dată, propulsorul livrează 197 de cai putere și 400 Nm, la un preț de pornire de 65.160 de euro (sedan), respectiv de 67.660 de euro (break). Ulterior, această motorizare va putea fi cuplată și la sistemul de tracțiune integrală 4Matic.A treia versiune, E 300e, aduce un motor hibrid cu încărcare la priză. De unul singur, motorul pe benzină dezvoltă 204 cai putere, iar motorul electric livrează 129 de cai putere, pentru un total de 313 cai putere. Această versiune pleacă de la 72.890 de euro (sedan), respectiv de la 75.390 de euro (break).
La final, cea de-a patra versiune, E 400e 4Matic, aduce tot un motor PHEV, dar care dezvoltă 381 de cai putere și 650 Nm. Această versiune este disponibilă doar pentru varianta sedan, iar prețul de pornire este de 83.040 de euro.
În încheiere, trebuie menționat că, indiferent de motorizarea aleasă, noul Clasa E primește o cutie automată cu 9 trepte.
via Mercedes-Benz
Povesteam si cu un transportator ca un cap tractor e acum 140.000 Euro la Mercedes, dupa ce in urma cu cativa ani el le cumparase cu 100.000 Euro. Cate curse trebuie sa faci ca sa stingi diferenta de 40.000 Euro?
Sau se iau toate pe leasing si atunci iese la 200-300 Euro pe luna in plus si aia e.
In cazul masinii din articol, motorizarea cea mai misto care merita luata e 300 de, deci PHEV Diesel (inca nu e disponibil in Romania, dar va fi). Pur si simplu nu exista ceva mai bun la ora asta pe piata. Mergi peste 100 km cu o baterie plina, deci in oras si in apropiere mergi electric si la drum lung mergi cu Diesel. Cine ia asa ceva nu are nicio problema cel putin 10 ani. Dar eu cred ca daca ai grija, o poti tine chiar si peste 15 ani. Primesti de la statul rroman 6000 de eur. Probabil ca o poti lua sub 75000. Exista aceeasi motorizare pe clasa C, deci ai varianta mai mica daca nu ai nevoie de asa mult spatiu.
350km acoperă 99% din drumuri, pentru 99% din oameni.
Am mai spus-o si repet: nu am nimic impotriva masinilor electrice. Ma bucur ca exista cat mai multe variante si optiuni pentru consumatori. Am o problema cu pedepsirea/taxarea absurda a masinilor clasice. Eu incap de cei cu electrice. Ei nu incap de mine. Asa a fost intotdeuna cu "progresistii". Astia nu au stampar pana cand toata lumea traieste dupa standardele lor. Vb aia, nu exista nimic mai exasperant decat harnicia prostului...
Varianta mai ieftina pentru cine isi doreste electrica e sa ai o masina clasica + o masina mica electrica, pentru oras/distante scurte. La ora asta, cea mai buna masina electrica este eUP. O poti lua cu pomana de la stat la vreo 16000 dotata bine. Spring e o mizerie, nu merita nici 2000 de eur. Decat Spring mai bine o trotineta electrica sau un scuter.
Inteleg ideea, dar imi vine greu sa cred ca isi ia cineva E diesel in 2023 ca sa il tina 10-15 ani, adica genul asta de cumparator ia mai degraba ultimul model ca asa s-a obisnuit, il schimba la 5 ani.
Inchei cu asta, info de pe Google:
Mercedes- Benz has increased its net profit by 34% in 2022, to 14.8 billion euros
Sper sa nu fie doar un accident :)
chiar si tehnic a nimerit-o. in vreme ce un PHEV pe benzina are oarecum o jena sa faca drumuri lungi, deoarece va consuma semnificativ mai mult avand de carat acea componenta electrica a sistemului, care nici nu prea pune umarul la tractiune, unui diesel, datorita cuplului mare, ii vine mult mai usor cu acea sarcina care-l paraziteaza la drum lung, iar surplusul de motorina consumata e neglijabil.
@aia care ma lauda: daca ati citi atent v-ati da seama ca nu "o nimeresc", ci vad lucrurile mult mai clar si mai detasat decat toti voi aia de la plusereu toata ziua cu taxa-n gura.