Prezentat în premieră mondială în primăvara acestui an, noul Jauar XF debutează oficial și pe piața din România. A doua generație a sedanului premium vine să ridice miza într-un segment destul de disputat între BMW Seria 5, Mercedes Clasa E și Audi A6. Este un moment potrivit pentru debut, având în vedere că toți ceilalți rivali germani așteaptă o nouă generație, fiind deja de multă vreme pe piață.
Noua generație XF vine cu un design inspirat de XE și cu dimensiuni ceva mai generoase, ampatamentul fiind acum mai mare cu 51 de mm. Asemeni lui XE, Jaguar mizează pe o platformă alcătuită în proporție de 75% din aluminiu, care ajută la reducerea masei totale cu 190 de kilograme față de vechiul model.
Pe piața din România, noul XF vine cu trei motorizări diesel: două cu o capacitate de 2.0 litri, dar care oferă 163 și 180 de cai putere, și una de 3.0 litri și 300 de cai putere. Cei care preferă benzina vor avea, de asemenea, destule opțiuni: un motor de 2.0 litri turbo, cu 240 de cai, și două versiuni de putere ale unității supraalimentate de 3.0 litri, cu 340 și 380 de cai putere.
Jaguar XF: MOTORIZĂRI ŞI PREŢURI
MOTORIZARE |
PUTERE CUPLU |
TRANSMISIE | NOUL Jaguar XF | |
PREŢ (euro cu TVA) |
PREȚ cu AWD (euro cu TVA) |
|||
Echipare PURE | ||||
E 2.0 d |
163 CP 380 Nm |
Manuală 6 trepte | 46.500 | |
E 2.0 d | 163 CP 380 Nm |
Automată 8 trepte | 48.980 | |
2.0 d | 180 CP 430 Nm |
Manuală 6 trepte | 47.740 | |
2.0 d | 180CP 430 Nm |
Automată 8 trepte | 50.220 | |
2.0 i | 240 CP 340 Nm |
Automată 8 trepte | 53.816 | |
3.0 V6 |
340 CP 450 Nm |
Automată 8 trepte | 65.968 | 68.820 |
Echipare PRESTIGE | ||||
E 2.0 d |
163 CP 380 Nm |
Manuală 6 trepte | 50.344 | |
E 2.0 d | 163 CP 380Nm |
Automată/8 trepte | 52.824 | |
2.0 d | 180 CP 430 Nm |
Manuală 6 trepte | 50.716 | |
2.0 d | 180 CP 430Nm |
Automată 8 trepte | 53.320 | |
2.0 i | 240 CP 240 Nm |
Automată 8 trepte | 59.916 | |
3.0 d | 300 CP 700 Nm |
Automată 8 trepte | 67.332 | |
3.0 V6 | 340CP 450 Nm |
Automată 8 trepte | 68.200 | 70.928 |
Echipare PORTFOLIO | ||||
E 2.0 d |
163 CP 380 Nm |
Manuală 6 trepte | 53.072 | |
E 2.0 d | 163 CP 380 Nm |
Automată 8 trepte | 55.676 | |
2.0 d |
180 CP 430 Nm |
Manuală 6 trepte | 54.436 | |
2.0 d |
180 CP 430 Nm |
Automată 8 trepte | 57.040 | |
2.0 i |
240 CP 340 Nm |
Automată 8 trepte | 60.512 | |
3.0 d |
300 CP 700 Nm |
Automată 8 trepte | 71.052 | |
3.0 V6 | 340 CP 450 Nm |
Automată 8 trepte | 71.796 | 74.400 |
Echipare R-SPORT | ||||
E 2.0 d | 163 CP 380 Nm |
Manuală 6 trepte | 51.460 | |
E 2.0 d | 163 CP 380 Nm |
Automată 6 trepte | 53.940 | |
2.0 d | 180 CP 430 Nm |
Manuală 6 trepte | 52.948 | |
2.0 d | 180 CP 430 Nm |
Automată 8 trepte | 55.552 | |
2.0 i | 240 CP 340 Nm |
Automată 8 trepte | 59.024 | |
3.0 d | 300 CP 700 Nm |
Automată 8 trepte | 69.316 | |
3.0 V6 | 340 CP 450 Nm |
Automată 8 trepte | 70.060 | 72.788 |
JAGUAR XF-S | ||||
3.0 V6 S | 380 CP 450 Nm |
Automată 8 rapoarte | 73.904 | 76.632 |
Disponibil cu cinci niveluri de echipare, noul Jaguar XF are un preț de pornire de 46.500 de euro cu TVA inclus, valabil pentru versiunea de 2.0 litri diesel cu 163 de cai putere și primul nivel de echipare, denumit Pure.
Acesta oferă în standard pilot automat, sistem start-stop, asistență la plecarea din rampă, Jaguar Drive Control (moduri de rulare Dinamic, Eco, Iarnă și Normal), Torque Vectoring, frână de parcare electrică, indicator uzură plăcuțe de frână, Jaguar Sense (acționarea prin senzori a iluminării ambientale), climatizare pe două zone, sistem frânare de urgență autonom, avertizare la părăsirea benzii de rulare, stopuri parțiale cu LED, geamuri electrice, oglinzi electrice și încălzite, conectivitate AUX și USB, conexiune Bluetooth, jante de 17 inch din aliaj, scaune cu stofă premium, lumini permanente de zi, bord acoperit cu piele sintetică, inserții cromate și volan multifuncțional îmbrăcat în piele.
Jaguar XF vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Jaguar XF 2.0 d, Pure, Manuală 6 trepte |
180 | 4.3 | 8 | 47.740 |
BMW Seria 5 520d |
190 | 4.3 | 7.9 | 46.748 |
Audi A6 2.0 TDI |
190 | 4.4 | 8.4 | 47.224 |
Mercedes E-Klasse E220 CDI |
170 | 4.7 | 8.7 | 46.295 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Probabil cel mai bun pret din segment. Insa performantele ca si la concurenta mi se par slabe . Acceleratiile variaza intre 8 si 9 sec ? Pe bune ? Cu aproape 200 de cai ? Slab!