În urmă cu scurt timp, constructorul din Munchen a dezvăluit lumii întregi noua generație Seria 5. Sedanul german a crescut în dimensiuni, are un limbaj de design nou, pentru prima oară un interior vegan, și, tot o premieră, este disponibil în versiune pur electrică.
Noul BMW Seria 5 poate fi comandat și în România, fiind disponibil cu motorizări pe benzină și diesel, cu sistem mild-hybrid la 48V, dar și în 2 versiuni pur electrice.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL BMW Seria 5 |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu xDrive | ||
ECHIPARE Standard | |||
520i |
208 CP 330 Nm |
58.964 | - |
520d |
197 CP 400 Nm |
61.285 | 63.843 |
i5 eDrive40 |
313 CP 400 Nm |
70.150 | - |
i5 M60 xDrive | 517 CP 795 Nm |
- | 99.603 |
Intrarea în gamă se face cu versiunea 520i, cu motor pe benzină, cu 4 cilindri, roți motrice spate și 208 CP. Aceasta pornește de la 58.964 de euro cu TVA inclus.
Urmează apoi versiunile diesel 520d și 520d xDrive, cu 197 CP, iar lista se încheie cu versiunile electrice i5 eDrive40 și i5 M60 xDrive.
Cele din urmă oferă 313 CP, respectiv 517 CP, dar și o autonomie de până la 582 de kilometri.Puterea versiunilor electrice poate crește pentru o scurtă perioadă de timp la 340 CP, respectiv 601 CP.
Din primăvara anului 2024, noul BMW Seria 5 va fi disponibil și în două versiuni plug-in hybrid, echipate fie cu motor de 2.0 litri, fie cu propulsor de 3.0 litri. Puterea variază între 299 și 489 de cai putere.
Debutul pe piață este programat pentru luna octombrie 2023.
Noul BMW Seria 5 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW Seria 5 520d xDrive |
197 | 6.0 | 7.3 | 63.843 |
Audi A6 40 TDI quattro |
204 | 5.8 | - | 60.700 |
Mercedes-Benz Clasa E E220d 4Matic |
200 | 5.2 | 7.8 | 62.780 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via BMW
https://youtube.com/shorts/UXB9bnuyZb4
nu vreau sa fac vreo comparatie, sau sa trag vreo concluzie, doar zic asa, ca idee. in conditiile astea un 520i nu mai merita. mai avantajos ar fi un i5, in cativa ani se amortizeaza diferenta aia de 11k si macar i5 e de azi, nu din secolul trecut.
Un Bmw nou în 2006, de 38.000 euro, era la fel de scump ca unul de 70.000 în prezent, nu mai prezenta această sumă de acum 17 ani ca și cum ar fi fost acum câțiva ani . Evident ca nu mai merită 520i, merită i5 de 100.000 euro, nu stiu cum ai calculat amortizarea .