În urmă cu câteva luni, primul model cu zero emisii al germanilor de la Audi, SUV-ul e-tron, a primit un facelift. Cu această ocazie i s-a schimbat și numele din e-tron în Q8 e-tron.
Modificările sunt atât de ordin estetic, cât și tehnic. Dar poți citi/reciti despre ele într-un articol dedicat, pe care l-am realizat după ce am văzut pe viu noul Audi Q8 e-tron.
Acum, noul Q8 e-tron poate fi comandat și la noi în țară. Clienții de aici au la dispoziție versiunea standard, dar și pe cea Sportback. De asemenea, pot alege unul dintre cele două niveluri de echipare: Advanced și S-Line.
Inițial, gama de motorizări include două versiuni: 50 e-tron quattro, cu 340 CP și 664 Nm, și 55 e-tron cu 408 CP și 664 Nm. Ambele sunt echipate cu două motoare electrice, dar dimensiunea bateriei diferă: avem 89 kWh pentru prima și 106 kWh pentru a doua.
Și autonomia diferă: în versiunea 50 e-tron quattro, noul Audi Q8 e-tron poate parcurge până la 488 de kilometri, sau 501 km dacă ne referim la Q8 Sportback e-tron.
De cealaltă parte, 55 e-tron quattro oferă o autonomie de 578 kilometri, respectiv 595 km pentru varianta Sportback.Ulterior, gama de motorizări va include și o versiune echipată cu 3 motoare electrice. Acestea vor dezvolta în total 503 CP și 973 Nm.
În ceea ce privește încărcarea, acumulatorul versiunii 50 e-tron poate fi încărcat (și) la stații rapide cu până la 150 kW, iar cel al versiunii 55 e-tron cu puteri de până la 170 kW.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Audi Q8 e-tron |
NOUL Audi Q8 Sportback e-tron |
PREŢ (€ cu TVA) |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Advanced | |||
50 e-tron quattro |
340 CP 664 Nm |
74.650 | 76.720 |
55 e-tron quattro |
408 CP 664 Nm |
85.380 | 87.400 |
ECHIPARE S Line | |||
50 e-tron quattro |
340 CP 664 Nm |
77.850 | 79.860 |
55 e-tron quattro |
408 CP 664 Nm |
88.521 | 90.540 |
Cel mai accesibil Audi Q8 e-tron pornește în România de la 74.650 de euro. Vine în standard, printre altele, cu faruri și stopuri LED, suspensie pneumatică adaptivă, jante de 19 inch, climatizare pe 2 zone, tapițerie din stofă, Audi Virtual Cockpit și display central de 10.1 inch.
Noul BMW X5 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (KM WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi Q8 e-tron 50 e-tron quattro |
340 | 488 | - | 74.650 |
BMW iX xDrive 40 |
326 | 436 | 6.1 | 80.325 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Audi
PS. Presupun că ştiţi ce sunt acelea păcănele: nişte extremişti-conspiraţionişti-putinişti te capturează, te leagă fedeleş şi apoi cu bâta în capul tău: “Pac, Fănele!”.