În vara acestui an, Skoda Fabia a ajuns la a patra generație. Modelul de clasă mică propune un design exterior nou, interior mai spațios, tehnologie din plin și o gamă de propulsoare formată numai din unități pe benzină.
Noua Fabia a intrat în producție în luna iulie, iar acum poate fi comandată și în România. Clienții de aici pot alege din două niveluri de echipare (Ambition și Style) și, momentan au la dispoziție trei motorizări de 1.0 litri. Ulterior va fi disponibil și un agregat de 1.5 litri, tot pe benzină, cu 150 CP.
Puterea motorului de 1.0 litri variază între 80 și 110 CP. În funcție de alegerea făcută, agregatul este oferit alături de o transmisie manuală cu 5 sau 6 trepte, sau cu una automată.
Cea mai accesibilă Skoda Fabia pornește în România de la 15.175 de euro. Este vorba despre nivelul de echipare Ambition, motorul de 1.0 litri cu 80 CP și cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUA Skoda Fabia |
||
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Manuală 6 trepte | cu Automată | ||
ECHIPARE Ambition | ||||
1.0 MPI |
80 CP 93 Nm |
15.175 | - | - |
1.0 TSI |
95 CP 175 Nm |
16.055 | - | - |
1.0 TSI | 110 CP 200 Nm |
- | 16.749 | 18.274 |
ECHIPARE Style | ||||
1.0 TSI |
95 CP 175 Nm |
17.910 | - | - |
1.0 TSI |
110 CP 200 Nm |
- | 18.602 | 20.125 |
Lista cu dotări standard include faruri Basic LED, jante de oțel cu diametrul de 15 inch, volan îmbrăcat în piele, aer condiționat, scaune față încălzite, geamuri electrice față, oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite, Radio Swing cu display color de 6.5 inch și computer de bord.
Sistemele Lane Assist și Hill Hold Control fac parte, de asemenea, din oferta nivelului de echipare Ambition.
Noua Skoda Fabia vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Fabia 1.0 TSI |
95 | 5.1 | 10.6 | 16.055 |
Peugeot 208 1.2 Puretech |
100 | 4.5 | 9.9 | 17.499 |
Renault Clio 1.0 TCe |
90 | 4.9 | 12.2 | 14.080 |
Volkswagen Polo facelift 1.0 TSI |
95 | 4.6 | 10.8 | 17.478 |
Hyundai i20 1.0 T-GDi |
100 | 4.1 | 10.4 | 19.992 |
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost |
100 | 5.3 | 10.9 | 16.150 |
Opel Corsa 1.2 litri |
100 | 4.2 | 9.9 | 16.490 |
Dacia Sandero 1.0 Eco-G |
100 | 6.5 | 11.6 | 11.500 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Skoda
Pentru 15.190 am configurat Stepway Comfort TCe 90 CVT, culoare Noire Nacre (390 euro), Media Nav, ecran tactil 8", navigație, 6 difuzoare, Bluetooth (implică harti)+ Harta Romaniei. No comment!
Am configurat acum eu o Fabia 1.0 TSI cu automată cu dotări similare cu un Sandero full. Mi-a dat 22.178 euro. Deci cu 7.000 euro mai mult. 7 mii!
Apoi i-am adăugat și dotări pe care nu le are Sandero. Am băgat în ea tot ce am putut. Mi-a dat 27.717 euro. 27 mii pe un model de clasă B!
Polo R Line full tot 27.000. Cu motor de 1.0.
Poate greșesc, dar cu inflația actuală plus alte 1001 crize ante-anunțate mai dihai ca moartea-n romanul lui G.G. Márquez, opțiunea preferabilă-mi pare trasul cât mai mult posibil de SH-ul propriu.
n.b. Și prețurile SH-urilor au luat-o razna -- m-am crucit când un amic mi-a oferit pe semi-bătrânica mea Mazda 2 DE dublul sumei date de mine acum +1 an !!!
Cum vine deci asta, p-o mașină mai veche și cu +40k km făcuți d-atunci ?!...
Iegzistă totuși mai mult de-o explicație -- nu le dezvolt, dar tocmai d-aia n-o vând nici pe mai mult.
Plus mai e o categorie iritata de puzderia de ecrane implantate in bord. Vor sa mai prinda masini bune, cu km putini, "old school", daca e posibil cu motoare turbo mai mari sau aspirate, simple, masini fara prea multe gimmick-uri, care vor tine mult si bine, cu putine electronice care se pot strica.
Cred ca oamenii de rand sunt mult mai prevazatori si inteleg bine mersul lucrurilor, stiu sa ia pulsul timpurilor, in ciuda "elitei" care isi bate joc de ei.
Daca luam motorul de 1.2 aspirat, care mi se pare mult mai ok ajunge pe la 10k.
Stiu ca e bine sa comparam pretul de lista, dar uneori....nu stiu cat e de ok.
Pe unele modele(gen polo, fabia) se plateste fiecare optiune si la hyundai vin pe pachete. La pretul ala de 19K nu prea ai ce sa mai adaugi, dar la vag poti sa te duci foarte sus cu optiuni adaugate.
i20 e o masina excelenta. Am fost la test drive. Absolut imbatabila pentru oras si calatorii scurte prin prisma pretului platit.
Diferenta fara de Polo nu mai justifica o Fabia. Asta e parerea mea. Daca tot vrei VAG, mai bine iei Polo.