Mercedes România a anunțat marți prețurile de comercializare pentru Clasa X, primul pick-up premium din lume, care a fost lansat pe piața europeană în luna iulie a acestui an. Noul model al constructorului german are la bază aceeași platformă utilizată de Nissan Navara, cu care împarte de altfel numeroase elemente comune.
Cu toate acestea, Clasa X promite un caracter special inspirat de tradiția constructorului german, dar și confort, dinamică sporită și siguranță la cel mai înalt nivel. Noul Mercedes Clasa X măsoară 5.340 de mm în lungime, are o lățime de 1.920 de mm, iar înălțimea ajunge la 1.819 mm. Lungimea benei este de 1.587 de mm, lățimea acesteia ajunge la 1.560 de mm, iar capacitatea maximă de încărcare este de 1.042 de kilograme, în timp ce capacitatea maximă de tractare ajunge la 3.500 de kilograme, în funcție de versiunea aleasă.
Pe piața din România, Mercedes Clasa X este disponibil în 3 variante de echipare. Varianta de bază se numește Pure și se adresează celor care vor să ducă la extrem performanțele pick-upului german. A doua versiune se numește Progressive și include, printre altele, și sistem de șine pentru fixarea încărcăturii pe 3 pereți ai patului de încărcare, bară în spate în culoarea mașinii cu treaptă de acces integrată și jante din aliaj de 17 inch sau 18 inch, dar și volan multifuncțional din piele neagră nappa cu design cu 3 spițe, cu 12 butoane de comandă.
Vârful de gamă a primit denumirea de Power și transformă pick-upul într-un model ceva mai cochet care beneficiază de blocuri optice cu tehnologie LED cu sistem de spălare faruri, blocuri optice spate cu tehnologie LED parțială, lumini de ceață cu cadru cromat, oglinzi exterioare încălzite, reglabile și rabatabile electric, dar și tapițerie din imitație de piele neagră.
Pentru început, Clasa X este disponibil doar cu un motor diesel de 2.3 litri în versiuni de 163 CP și 190 CP, ambele putând fi achiziționate cu sistemul de tracțiune integrală 4Matic. La jumătatea anului viitor, nemții vor oferi și un agregat V6 diesel de 258 de cai putere, însă nu este clar dacă acesta va fi disponibil și în România.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
LINIE DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Pure | Progressive | Power |
2.3 litri X 220 d |
Diesel 163 CP |
Man6 Man 6, 4Matic |
35.528 37.201 |
- 40.273 |
- - |
2.3 litri X 250 d |
Diesel 190 CP |
Man 6 Aut7, 4Matic |
- 38.957 |
39.688 42.029 |
- 46.002 |
Teoretic, Mercedes Clasa X este primul pick-up premium din lume. Totuși, ca urmare a faptului că utilizează platforma și numeroase alte componente ale modelului Nissan Navara, putem spune că noul Clasa X are ca rivali și pick-up-urile dezvoltate de constructorii de volum, printre care se numără și Volkswagen Amarok, Ford Ranger și Toyota Hilux.
Amarok este disponibil doar cu cutie de viteze automată și tracțiune integrală, în timp ce Hilux este disponibil doar cu un motor diesel de 2.4 litri care generează 150 de cai putere.
Noul Mercedes Clasa X vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mercedes Clasa X 2.3 diesel, Aut7, 4x4 |
190 | 7.9 | 11.8 | 42.029 |
Nissan Navara 2.3 diesel, Aut7, 4x4 |
190 | 7.0 | 10.8 | 38.260 |
Volkswagen Amarok 3.0 diesel, Aut8, 4x4 |
204 | 7.5 | 9.0 | 37.330 |
Ford Ranger 3.2 diesel, Aut6, 4x4 |
200 | 8.9 | 10.6 | 41.688 |
Toyota Hilux 2.4 diesel, Aut6, 4x4 |
150 | 7.8 | 12.8 | 37.583 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Mercedes
Cidat insa ca Navara in aceeasi configuratie consuma mai putin si are si performante mai bune (nu ca ar conta prea mult la un pick-up). Probabil ca Mercedes a folosit materiale in plus pentru antifonare si are mai multe dotari care maresc greutatea totala.
E adevarat ca pe vremuri Dodge era mai sus in portofoliul grupului american, insa la vremea respectiva exista si Plymouth (concurentul direct pentru Chevy si Ford la entry).
Ai dreptate cand zici insa ca nu e primul pickup premium din lume. Redactorii AM uita de Cadillac EXT.
Asta ca si incadrare nu e premium Dogde. Dar un RAM daca ai avut ocazia sa intri in el mai ales cel nou, e cu o clasa peste interiorul de clasa X. Am intrat in ambele si am vazut diferenta. Finisaje infinit mai bune si design mai elegant la Dodge Ram. De afara e limpede ca tot Dodge arata mai bine si preturile sunt comparabile cu clasa X. Deci pt. mine e premium Dodge Ram atata timp cat e mai bine finisat si arata mai frumos ca X. Nu alt Doge !!
@Andy
Voi va dati seama ca aceste articole sunt sponsorizate, nu? Asadar daca Mercedes vrea sa fie perceput drept primul pick-up premium, atunci asta vom citi in orice articol despre clasa X. Asta e strategia.
In general adaugi 5-6000 de euro pretul de transport pana in Amsterdam/Rotterdam, 10% taxele de import si 1-1.000 de euro transportul pe platforma pana in RO:
http://www.masinisua.ro/
Ajungi sa dai pe un RAM de 35.000 de Euro (ca nu iei modelul de baza) undeva la peste 45.000 de Euro. Nu mai zic cat te costa CASCO, impozitul anual si alte taxe... Dupa 5 ani constati ca puteai sa-ti iei doua clasa X si ieseai la fel.
P.S. Poate puneti EDIT!!!