Mercedes a anunțat disponibilitatea pe piața din România a celor mai performante versiuni pentru Clasa C facelift.
Astfel, la circa 3 luni de la startul vânzărilor pe piața internă pentru Clasa C facelift, clienții interesați au posibilitatea să achiziționeze și Mercedes C63 AMG facelift și Mercedes C63S AMG facelift, care din punct de vedere estetic au primit doar îmbunătățiri minore.
Mercedes C63 AMG facelift utilizează un motor pe benzină V8 de 4.0 litri care generează 476 de cai putere și un cuplu maxim de 650 Nm, iar acesta este acompaniat de o cutie de viteze automată cu 9 trepte. Pentru o astfel de configurație, prețul de pornire este de 81.539 de euro.
În cazul lui Mercedes C63S AMG facelift, prețul de bază este de 90.345 de euro, însă în acest caz unitatea de propulsie oferă 510 cai putere și un cuplu maxim de 700 Nm.
Ambele versiuni sedan sunt disponibile și în alte 3 variante de caroserie, și anume Coupe, Cabriolet și Estate.
Totuși, toate versiunile pot depăși cu ușurință pragul de 100.000 de euro, în funcție de opționalele dorite de clienți. De exemplu, numai Pachetul Premium care include panou de instrumente complet digital, scaune față încălzite, lumină ambientală și posibilitatea de a încărca telefonul fără cablu ajunge la peste 5.400 de euro, în timp ce Pachetul Premium Plus, care include și trapă panoramică automată pe lângă dotările menționate mai sus, ajunge la aproape 8.400 de euro.
De asemenea, pachetul pentru exterior AMG Carbon I costă peste 3.500 de euro, în timp ce sistemul de climatizare automată Thermotronic este disponibil pentru puțin peste 700 de euro. La rândul său, sistemul de sonorozare Burmester Surround achiziționat separat costă peste 1.000 de euro.
Mercedes C63 AMG și C63S AMG facelift
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | |
C63 AMG 4.0 litri |
Benzină 476 CP |
Aut9 | 81.539 |
C63S AMG 4.0 litri |
Benzină 510 CP |
Aut9 | 90.345 |
Mercedes C63 AMG Coupe și C63S AMG Coupe facelift
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | |
C63 AMG 4.0 litri |
Benzină 476 CP |
Aut9 | 83.443 |
C63S AMG 4.0 litri |
Benzină 510 CP |
Aut9 | 92.249 |
Mercedes C63 AMG Cabrio și C63S AMG Cabrio facelift
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | |
C63 AMG 4.0 litri |
Benzină 476 CP |
Aut9 | 90.523 |
C63S AMG 4.0 litri |
Benzină 510 CP |
Aut9 | 97.782 |
Mercedes C63 AMG Estate și C63S AMG Estate facelift
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | |
C63 AMG 4.0 litri |
Benzină 476 CP |
Aut9 | 83.443 |
C63S AMG 4.0 litri |
Benzină 510 CP |
Aut9 | 92.249 |
Pe piața din România, principalii rivali pentru Mercedes C63 AMG și C63S AMG facelift sunt BMW M4, Audi RS4 și Jaguar XF. Totuși, în prezent, Audi RS4 nu este disponibil în România, în timp ce versiunea cea mai puternică a lui Jaguar XE are un motor de 3.0 litri și 340 de cai putere, astfel că este un rival potrivit mai degrabă pentru Mercedes C43 AMG.
De asemenea, BMW M3 nu se mai comercializează în România, astfel că pentru o comparație directă am ales versiunile coupe Mercedes C63 AMG Coupe și BMW M4 Coupe.
Mercedes-Benz Clasa C63 AMG facelift vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mercedes-Benz C63 AMG Coupe 4.0 benzină, Aut9 |
476 | 10.1 | 4.0 | 83.443 |
BMW M4 CS Coupe 3.0 benzină, Aut7 |
431 | 8.3 | 4.3 | 86.821 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Aveti idee de fapt ce se primeste in standard de la un producator german premium.
Optional, poti achizitiona sistemul de climatizare automata cu trei zone THERMOTRONIC, care include printre altele si functia de utilizare a caldurii reziduale a motorului in timpul stationarii (REST).
Si daca tot am scris, as vrea sa atrag atentia celor de la AM ca desi nu este un articol de prezentare a versiunilor in sine, ci a preturilor acestora, poate ar fi trebuit sa puncteze principalele doua noutati de ordin tehnic pe care le aduce facelift-ul, si anume: diferentialul cu alunecare limitata controlat electronic este acum standard si pe C63 nu doar pe C63s - inainte de facelift modelul de 476cp primea un diferential cu alunecare limitata mecanic - si, poate cea mai importanta dintre noutati, cutia AMG SpeedShift MCT cu 9 rapoarte, care inlocuieste vechiul SpeedShift cu 7 rapoarte.
In fond, motorul si propulsia reprezinta principalele elemente care diferentiaza aceste versiuni de cele "civilizate" nu lista de optionale.
De obicei, ăştia se satură repede de maşinile personale (excepţiile întăresc regula). Merită luate de la ei (plus că ei le asigură rodajul), fiindcă sunt bine întreţinute (inclusiv datorită faptului că le tratează cu delicateţe, fără veleităţi de raliu) şi ei n-au pretenţii exagerate la revânzare (păi, nu-i nevoie să te “fure”, că doar se scaldă în destule avantaje). Iată un element pozitiv. Dar, altfel, dacă aş fi un “barosan”, nici cu ţeava tunului în ceafă n-aş arunca atâta bănet pe o splendoare teutonă “proaspătă”.
PS. Departe de a fi un admirator al lui Mafia (dimpotrivă), nu mă pot abţine să nu întreb – cred eu că pe deplin justificat: dar Lexus (sedanuri) de ce să nu fie încercat (pe scară largă) şi la noi? Hai, înţeleg situaţia lui Cadillac (adică stă mai prost cu fiabilitatea), astfel că, oricât de GM-ist aş fi, nu-l recomand, dar marca de lux nr. 1 în lume la fiabilitate nu suscită niciun interes pe aici?! Că doar reprezentanţa Lexus nu se află în România de ieri, de azi. De fapt, nu-i promovat (suficient) de mass-media, corect? Iar dacă aceasta nu te ia în calcul, atunci nu…exişti, nu? Nu zic de AM! În niciun caz nu-i vorba de AM. Oricum, mi-am planificat o vizită la sediul din Voluntari; mă voi convinge pe viu & definitiv dacă Lexus poate fi considerat cu adevărat o alternativă a hegemonicei Triade.