Așa cum bine știi, cea de-a șaptea generație Mercedes-Benz Clasa S poate fi comandată și într-o versiune plug-in hybrid. Denumirea comercială a acestui model este S 580 e, iar acum este disponibil și pe piața din România. Inclusiv cu ampatament lung.
Sistemul de propulsie al noului Mercedes-Benz S 580 e este compus dintr-un propulsor de 3.0 litri, cu șase cilindri, pe benzină, și un motor electric. Ansamblul dezvoltă în total 510 cai putere și 750 Nm, suficient pentru a atinge 100 km/h în 5.2 secunde.
Din pachet mai face parte și o baterie de 28.6 kWh. Autonomia în modul electric este de până la 113 kilometri. Acumulatorul poate fi încărcat atât la stații rapide DC (putere maximă de 60 kW) cât și la prize AC (maxim 11 kW).
În România, Mercedes-Benz S 580 e pornește de la 125.900 de euro cu TVA inclus.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
Mercedes-Benz S 580 e |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Ampatament lung | ||
3.0 benzină + motor electric |
510 CP 750 Nm |
125.900 | 128.640 |
Limuzina germană vine în standard, printre altele, cu jante de 19 inch, faruri Multibeam LED, tapițerie din piele neagră, lumină ambientală, sistem audio Burmester 3D, tehnologie MBUX, volan îmbrăcat în piele Nappa, scaune față încălzite și ornamente din lemn de plop poros.
Lista cu sisteme de asistență include asistent activ la schimbarea benzii, asistent activ la virare, asistent activ pentru menținerea benzii de rulare, asistent pentru semnele de circulație, pilot menținere distanță DISTRONIC, asistent activ la parcare și cameră pentru mersul cu spatele.
Mercedes-Benz Clasa S PHEV vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mercedes-Benz S 580 e 3.0 PHEV |
510 | 0.6 | 5.2 | 125.900 |
BMW 745e |
394 | 1.8 | 5.3 | 115.490 |
Audi A8 60 TFSIe quattro |
449 | 2.3 | 4.9 | 111.413 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Mercedes-Benz
Care cu un PET de benzină ar face 400 km la 0,6 l consum.
...Dar stai, că cei 113 km declarați ca rulați pur electric s-ar traduce în zero litri/100 km - pe prima sută de km, clar, că așa-i corect în gaura neagră a gândirii experților în abureli UE.
Nu mai înțeleg nimic, dar vine sigur eroul nostru salvator de foci ursare sau ursoaice focoase să ne lumineze cum stă treaba cu minciunile verzi.
Hai, la orice mașină de pană în 45-50.000 mai înțeleg. Mai pe economie, face omul o navetă, mai face piața, duce copiii la școală, serviciu, chestii d'astea zilnice, mergi electric 60-100 km. Mai scoți din pîrleală... Dar la ăstea? Adică ai motor de 3 litri, care vasăzică te doare la bască de consum, dar îți iei plug-in hybrid, ca să ce?
Mai stiu un exemplu personal. Este in Viena un multimilionar care saptamanal zboara cu avionul personal Gulfstream la casa lui de vacanta din Sicilia (uneori de mai multe ori pe saptamana), deci imi imaginez cat ii doare la banana pe astia de mediul inconjurator ca sa isi ia plug-in hybrid. Daca isi iau totusi asa ceva, e doar de ochii lumii.
113 km pur electric arată bine.
Și un receptor perfect (= credul / dezinformat) al aberațiilor propagate oficial.
Că-i totul o mascaradă PR pot fi de acord, dar numa-n scopul deturnării atenției de la veritabilele Black Projects, cu care demult își deplasează fizicul tartorii vizibili sau mai ales nu.
Back ontopic, @raduvlase a prins bine motivațiile manglelii psi-op ”PHEV la tot cartierul”. :-)
Iegzistă însă și avantaje practice pentru cei cu chauffeur (ăia cu biciul, Edikkk tată, care-ți vor taxa și aragazul nedecarbonizat).
Hai să-ți desenez și de ce -- ca să aibă acces liber în zonele ZFE (Zone à faibles émissions), deja impuse-n orașele cu peste 150.000 bizoni de micro-macron.