La câteva zile după debutul navei amiral electrice EQS, Mercedes-Benz a publicat primele imagini și informații despre SUV-ul cu zero emisii EQB, la jumătatea lunii aprilie 2021.
Omologul electric al lui GLB poate fi comandat acum și în România. Clienții de aici au la dispoziție două versiuni: EQB 300 4Matic și EQB 350 4Matic. Ambele vin echipate cu două motoare electrice, însă primul oferă 228 CP și 390 Nm, iar cel de-al doilea 292 CP și 520 Nm.
Indiferent de alegerea făcută, pachetul este completat de o baterie cu capacitatea de 66.5 kWh. Autonomia maximă, anunțată de producător, este de 420 kilometri. Acumulatorul poate fi încărcat rapid, la prize de 100 kW.
Noul Mercedes-Benz EQB pornește în România de la 65.331 de euro cu TVA. În standard, SUV-ul compact cu zero emisii vine echipat, printre altele, cu jante de 18 inch, faruri LED High Performance, tapițerie din piele Artico / stofă Fleron neagră, sistem de climatizare automată Thermatic, cameră video pentru mersul cu spatele, scaune confort și sistem multimedia MBUX.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Mercedes-Benz EQB |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
EQB 300 4Matic |
228 CP 390 Nm |
65.331 |
EQB 350 4Matic |
292 CP 520 Nm |
68.591 |
Al treilea rând de scaune este opțional și costă 990 de euro.
Lista cu sisteme de siguranță include asistent activ la frânare, asistent activ pentru menținerea benzii de rulare, asistent pentru recunoașterea semnelor de circulație, asistent adaptiv pentru faza lungă, tempomat și sistem de monitorizare a presiunii din pneuri.
Noul Mercedes-Benz EQB vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (KM WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mercedes-Benz EQB EQB 300 4Matic |
228 | 420 | 8.0 | 65.331 |
Audi Q4 e-Tron Q4 40 e-tron |
204 | 513 | - | 53.000 |
BMW iX3 iX3 |
286 | 462 | 6.8 | 65.093 |
Lexus UX electric UX 300e |
204 | 315 | 7.5 | 47.500 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Mercedes-Benz
Ori vrei să arăţi poziţia socială ori nu vrei
Bine măi Mercedes. Bravo
Din nou aceiasi autonomie standard, 400 plus minus 20. Penibil. Bun insa pentru naveta Ploiesti- Bucuresti chiar si pe autostrada.
Fabrica va avea asigurate circa 5.000 locuri de munca pentru alti 5-10 ani fe acum incolo...
Noi taiem (DIN NOU) banii pentru realizarea autostrazilor din Romania.
În timp ce multe mărci de mașini importante au anunțat deja că vor construi mașini electrice doar dintr-un anumit moment, BMW nu a fixat un an pentru această tranziție definitivă.
Infrastructura
Acest lucru se va întâmpla doar dacă țări precum Italia, România și Cehia extind rapid infrastructura pentru mașinile electrice.
„Asta se întâmplă deja în Țările de Jos și Norvegia. Piețele respective vor deveni complet electrice și în curând vom vinde acolo doar mașini electrice. Dar pentru că nu știm încă dacă vor funcționa și în Italia, nu luăm încă nicio decizie finală”, a declarat Thomas Becker, șeful strategiei de sustenabilitate BMW, pentru Dezeen .
Prin comparație: în prezent există aproximativ șapte până la nouă puncte de încărcare publice la 1000 de mașini electrice în Țările de Jos și Norvegia. D
eși, potrivit diverselor asociații din industrie, acest lucru este încă departe de a fi suficient, Italia rămâne cu mult în urmă. Acolo, 1000 de mașini electrice au de-a face în medie cu 0,4 stații de încărcare.
Vezi:
https://www-autovisie-nl.translate.goog/nieuws/bmw-volledig-elektrisch/?_x_tr_sl=nl&_x_tr_tl=ro&_x_tr_hl=ro&_x_tr_pto=nui,sc