La mai puțin de o lună de la debutul oficial, avem prețurile noului Mercedes-Benz EQA pe piața din România. Cel mai accesibil SUV 100% electric al germanilor și al doilea produs al gamei EQ, noul EQA vine cu o echipare generoasă și cu o autonomie oficială confortabilă.
Pentru început, SUV-ul a fost lansat în versiunea EQA 250. Asta înseamnă că modelul din Stuttgart este echipat cu un motor electric care dezvoltă 140 kW, echivalentul a 190 de cai putere, și 375 Nm cuplu. Cu aceste resurse, suta de kilometri pe oră este atinsă în 8.9 secunde, iar viteza maximă este limitată la 160 de km/h.
Mulțumită unei baterii cu capacitatea de 66.5 kWh, noul Mercedes-Benz EQA 250 are o autonomie care depășește 420 de kilometri (WLTP). Consumul mediu declarat de producător este de 15.7 kWh la fiecare 100 de kilometri parcurși. Acumulatorul poate fi încărcat la stații rapide cu până la 100 kW. În acest caz, repriza 10% - 80% durează circa 30 de minute. La o priză AC, timpul necesar aceluiași interval crește la 5 ore și 45 de minute.
EQA vine în standard cu doua display-uri de 7 inch, însă clienții au la dispoziție și unele de 10.25 inch, incluse pe lista de dotări opționale. Tot standard este și sistemul de infotainment MBUX care are integrată funcția "Navigare cu Electric Intelligence". Pe scurt, această tehnologie planifică cea mai rapidă rută până la destinație și ia în calcul opririle pentru încărcare. În plus, face modificări în funcție de mai mulți factori, cum ar fi un posibil ambuteiaj pe traseu.
Pe piața din România, noul Mercedes-Benz EQA este disponibil cu un preț de pornire de 49.170 de euro. Pentru această sumă, clientul va primi o listă de dotări standard care cuprinde: scaune îmbrăcate în piele Artico și stofă neagră, airbag genunchi, cablu de încărcare pentru Wallbox și stație publică de 11 kW, încărcător DC, hayon cu acționare electrică, o cameră de marșarier, capotă activă pentru protecția pietonilor, sistemul Dynamic Select, lumini ambientale, Mercedes me connect, navigație, padele pe volan, sistem multimedia MBUX, volan multifuncțional îmbrăcat în piele, jante de 18 imch și vopsea nemetalizată.
Noul Mercedes-Benz EQA este disponibil deja la precomandă.
Lista completă a SUV-ului electric o puteți găsi și în secțiunea noastră de mașini noi.Când vine vorba de rivali, Mercedes-Benz EQA se simte cam singur în segmentul său. Prin urmare, atunci când a trebuit să întocmim clasicul nostru tabel cu rivalii, a trebuit să ne uităm și în segmente diferite.
Noul MERCEDES-BENZ EQA facelift vs. potențiali concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
MERCEDES-BENZ EQA 250 |
190 | 424 | 8.9 | 49.170 |
DS3 CROSSBACK E-TENSE Grand Chic |
136 | 320 | 9 | 43.000 |
KIA E-NIRO 150 KW Vision |
204 | 395 | 7.8 | 45.295 |
MAZDA MX-30 e-Skyactiv Luxury Modern |
143 | 237 | 9.7 | 33.990 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Maserati
In Germania pleaca de la 62000€ parca.
- KIA e-Niro are autonomia electrica 455 km WLTP.
Mult succes MERCEDES BENZ!
Peste 88% din toți germanii conduc zilnic mai puțin de 70 km.
Deoarece întregul comerț cu automobile depinde de faptul că, în calitate de client, trebuie să mergeți constant la atelier, chiar dacă este doar pentru inspecție.
Pentru comparație:
La un Nissan pe benzină NV200, întreținerea costă 1500 € anual, iar la un Nissan e-NV200, întreținerea costă doar 150 € anual și nu pentru că inspecțiile nu au fost încă adaptate mașinilor electrice.
O reprezentanță auto realizează 70% din vânzările sale numai prin service.
Deci ce ai face dacă dintr-o dată există un vehicul care vă reduce vânzările în service la 7%?
Din acest motiv, dealerii nu se grăbesc să vândă mașini electrice.
Vezi site-ul german de mai jos
www.ludego.com/elektroautofibel/
De aici si interesul unor marci sa mai vanda mult timp diesel, ca sa iasa bani din service.
Nu autonomia maxima conteaza la electrice ci mai mult infrastructura si conditiile de incarcare si particularitatile fiecarui client.
Daca stai la casa e mai simplu. In cazul blocului, daca nu ai in zona puncte de incarcare, masina ajunge sa fie greu utilizabila.
Tinand cont ca foarte multa populatie sta la bloc, nu stiu daca avantul actual pe care- l au electricele, va putea sa se mentina.
On topic, ma surprinde in mod placut pretul! Ma asteptam la peste 60k.
Ceva-i gresit in poza asta, dar nu-mi dau seama ce anume.