Cei de la Mazda spun că nivelul de echipare Challenge are potenţialul să devină cea mai populară din gamă, fiind echipată cu numeroase dotări atractive. Printre acestea se numără sistemul Start-Stop, conectivitate Bluetooth cu comandă vocală, jante din aliaj cu diametrul de 16 inch, ecran tactil de 7 inch, computer de bord, proiectoare de ceaţă, climatizare automată cu reglare pe două zone, comenzi pe volan, conectivitate USB pentru sistemul audio, asistent de frânare de urgenţă în oraş, ABS, EBD şi multe altele.
În compania ”benzinarului” de 100 CP şi a transmisiei manuale cu şase trepte, nivelul de echipare Challenge al lui Mazda3 costă 16.690 euro cu TVA inclus. Noua generaţie a lui Mazda3 poate fi comandată cu unul dintre cele trei motoare SKYACTIV proaspăt lansate, disponibile atât în versiuni diesel, cât şi în versiuni alimentate cu benzină. Gama Mazda3 are patru trepte de putere: benzină G100 de 1,5l, G120 şi G165 de doi litri, respectiv diesel-ul bi-turbo common-rail de 150 CP şi 2.2 litri. În funcţie de preferinţele clienţilor, motorizările pot fi comandate cu transmisii din gama Skyactiv, fiind oferite atât manuale, cât şi automate cu şase trepte.
MAZDA3 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mazda3 1.5 100 CP Emotion |
100 | 5.1 | 10.8 | 14.990 |
Seat Leon 1.2 TSI Reference |
86 | 5.2 | 11.9 | 14.176 |
Toyota Auris 1.33L Dual VVT-i Terra |
99 | 5.5 | 12.6 | 15.971 |
Volkswagen Golf 1.2 TSI 85 CP Trendline BMT |
85 | 4.9 | 11.9 | 15.436 |
Kia Cee'd 1.4 CVVT Best |
100 | 6.0 | 12.8 | 14.856 |
Renault Megane 1.6 16v Authentique |
110 | 6.8 | 11.5 | 14.200 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100 CP Trend |
100 | 4.8 | 12.5 | 17.100 |
Hyundai i30 1.4 MPi 100 CP Clasic |
100 | 6.0 | 12.8 | 16.173 |
Opel Astra 1.4 100 CP Essentia |
100 | 5.5 | 13.9 | 15.850 |
Citroen C4 1.4 VTi 95 CP Attraction |
95 | 6.1 | 11.9 | 15.455 |
Peugeot 308 1.4 VTi 98 CP Access |
95 | 6.5 | 12.7 | 16.956 |
Honda Civic 1.4 Comfort |
100 | 5.4 | 13.4 | 17.968 |
Mitsubishi Lancer Sportback - 1.6 117 CP Invite |
117 | 5.9 | 11.1 | 16.902 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Mazda
cea mai ieftina diesel
mazda 3 CD150 nu am gasit pe site-ul oficial cilindreea motorului 20.690 €
opel astra 1.7 18.750 €
vw golf 1.6 18.003 €
reno megane 1.5 14130 €
ford focus 1.6 17,650 €
hyundai i30 1.6 15.318€
kia ceed 1.6 16506 €
CD150 e modelul de 150 de cai si pretul e ok pentru puterea asta.
Golful similar costa 22.6 mii, deci cu 2 mii mai mult decat mazda.
La VW 1,6 TDi ofera un maxim de 110CP. Si discutia poate continua.
Posed o MAzda generatia anterioara si senzatia este aparte. Pana la urma conteaza si altceva in afara de pretul pe produs. Cel putin pentru mine.
SPor!
vezi site Mazda
on topic: Dupa parerea mea este cel mai frumos hatch, cu forme si linii noi. Interiorul la prima vedere aspira catre premium, si cand te gandesti ca VW spunea ca la lansarea noului Golf va avea calitatea unui e class. Vorbe-n vant, au acelasi interior demodat cu acelasi sistem de navigatie integrat in bord ca si cum ar fi un 2DIN ieftin. La noua Mazda3 se vede ca sa lucrat mult mai mult iar consola centrala arata luxoasa ca si Mercedes sau BMW. Nu mai zic de displayul ''tableta''care chiar pare premium ca la mercedes.
Dumnezeule!
In timp ce ceialalti producatori se chinuie sa scada cilindreea (pt ca exista cateva motive: taxe mai mici, dar mai ales ideea de consum mai mic: nu toti sunt cunoscatori auto, dar cu siguranta toti soferii asociaza ideea de cilindree mare cu consum mai mare). Din start Mazda 3 pleaca cu 2 dezavantaje majore pe piata europeana. Daca veneau cu un 1.2 - 1.4 - 1.6 turbo pe benzina si macar un diesel de 1.5 - 1.6 atunci ar fi fost o solutie excelenta.
Sigur, dpdv tehnologic poate si 2.2-ul de 150 cai este o capodopera, insa nu are cautare in acest segment de pret ci la clasa superioara (medie), e un motor mai indicat pentru mazda 6. sa nu spuneti ca motoarele mici pe benzina (avand turbina bineinteles) sunt lenese pentru ca nu e asa. Am testat 1.0 125 cai pe Focus si 1.2 pe Octavia 3 si se misca excelent, evident mai bine ca un 1.8 aspirat din anii 2000. Cuplu foarte bun disponibil la turatii foarte joase si cutia destul de lunga pe treptele inferioare astfel incat sa mai scada consumul la viteza de croaziera (ca idee am mers tot A1 cu un 1.0 125 cai pe focus cu pilot automat setat pe 130 km/h, fara AC si consumul a fost de 5.8, masina relativ noua, cu 4 mii de km la bord).
1. Honda (failure rate: 1 in 344)
2. Toyota (failure rate: 1 in 171)
3. Mercedes-Benz (failure rate: 1 in 119)
4. Volvo (failure rate: 1 in 111)
5. Jaguar (failure rate: 1 in 103)
6. Lexus (failure rate: 1 in 101)
7. Fiat (failure rate: 1 in 85)
8. Ford (failure rate: 1 in 80)
9. Nissan (failure rate: 1 in 76)
10. Land Rover (failure rate: 1 in 72)
Engine reliability - bottom 10 brands according to Warranty Direct
1. MG Rover (failure rate: 1 in 13)
2. Audi (failure rate: 1 in 27)
3. Mini (failure rate: 1 in 40)
4. Saab (failure rate: 1 in 40)
5. Vauxhall (failure rate: 1 in 41)
6. Peugeot (failure rate: 1 in 44)
7. BMW (failure rate: 1 in 45)
8. Renault (failure rate: 1 in 46)
9. Volkswagen (failure rate: 1 in 52)
10. Mitsubishi (failure rate: 1 in 59)
Daca stau putin sa ma gandesc cam fiecare brand are ceva care ma atrage dar de fiecare data mi-am ales masina in functie de ceea ce aveam nevoie la momentul respectiv (fiabiliate, buget, consum, cost si interval revizii) sau pur si simplu pentru ca mi-a placut enorm o anumita masina.
Ideea este ca aceste premii decernate anual sunt pur bazate pe decizii de marketing (marcile auto platesc publicitate unor publicatii si apoi acestea in functie de banii incasati voteaza :) ) si nu pe baza unor date reale bazate pe ani de exploatare si feedback-ul clientilor. Fiecare din marcile pe care le aparam sau injuram acum au platit anul trecut numai in Franta de exemplu, intre 1500 - 3000 de euro publicitate pt fiecare masina vanduta. Dacia undeva in jurul a 350 de euro.
Cred ca daca luam decizia de a posta aici comentarii nu ar trebui sa jignim pe nimeni, este o dovada de pura lasitate si educatie.
Comentariile despre mame, neamurile si frustari sexuale ale unora ar trebui excluse (sunt site-uri dedicate pentru asa ceva) suntem aici sa citim, comentam si sa fim tinuti la curent cu ceea ce este nou in lumea auto deci nu un site de consiliere psihologica.
Conduceti, vizitati un show room, pipaiti masina inainte de a posta un comentariu.
Discutiile se pot rezuma la numai ce ne place sau nu la o masina, la ce aduce inovativ o anumita marca si alte lucruri de genul acesta si tot nu ne-ar ajunge saptamani sa terminam de comentat si de adus argumente pro sau contra.
Faptul ca cei la Mazda au ales sa mearga pe tehnologia SkyActive, fara turbo la motorizarile pe benzina, este alegerea lor. Cred ca se pricep la tehnologie destul de bine, iar raportul de compresie asemanator la benzina /diesel inseamna ceva cercetare in domeniu.
Mazda este un producator mic, anual produc in jur de 450.000 unitati, nu vor ajunge niciodata la nivelul (de exemplu) VW ca nivel de productie. Pana la uma despre ce vorbim? Despre un producator mic ce incearca sa reziste (si o face din ce in ce mai bine in ultimul timp) in fata marilor producatori auto? VW, Toyota, GM, Renault-Nissan, Mercedes, BMW, Ford, Hyundai-Kia - sunt nume prea grele pentru producatorii mici!
In comparativul Automarket, se iau in calcul intotdeauna preturile de lista fara promotii datorate lansarilor, reducerilor, schimbarilor de gama, etc.