La mijlocul lunii martie, constructorul japonez de automobile a anunțat lista de prețuri, aferentă pieței din România, a versiunii plug-in hybrid a SUV-ului CX-60.
Acum a venit momentul să aflăm cât costă, la noi în țară, și versiunea echipată cu motorul diesel de 3.3 litri. Aceasta este disponibilă în două versiuni de putere: 200 CP, 450 Nm (+ 153 Nm din partea motorului electric al sistemului M Hybrid Boost) și roți motrice spate.
Cea de-a doua oferă 254 CP, 550 Nm (+ 153 Nm) și vine alături de sistemul de tracțiune integrală i-Activ All-Wheel Drive. Indiferent de alegerea făcută, unitatea cu șase cilindri în linie vine în compania unei transmisii automate, noi, cu 8 rapoarte.
Clienții au la dispoziție patru niveluri de echipare: Prime-Line, Exclusive-Line, Homura și Takumi.
În România, Mazda CX-60, echipată cu motorul diesel, pornește de la 45.390 de euro.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUA Mazda CX-60 diesel |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Integrală | ||
ECHIPARE Prime-Line | |||
3.3 e-Skyactiv D |
200 CP 450 Nm |
45.390 | - |
ECHIPARE Exclusive-Line | |||
3.3 e-Skyactiv D |
200 CP 450 Nm |
46.990 | - |
3.3 e-Skyactiv D |
254 CP 550 Nm |
- | 50.590 |
ECHIPARE Homura |
|||
3.3 e-Skyactiv D |
200 CP 450 Nm |
50.890 | - |
3.3 e-Skyactiv D |
254 CP 550 Nm |
- | 54.490 |
ECHIPARE Takumi |
|||
3.3 e-Skyactiv D |
200 CP 450 Nm |
52.390 | - |
3.3 e-Skyactiv D |
254 CP 550 Nm |
- | 55.990 |
Nivelul de echipare Prime-Line vine în standard, printre altele, cu jante de 18 inch, tapițerie din material textil, instrumentar de bord digital cu ecran de 12.3 inch, display central de 12.3 inch, climatrizare automată pe două zone, faruri LED și volan îmbrăcat în piele.
Lista cu sisteme de siguranță include Alertă de distanță și viteză cu sistem de frânare automată, asistent inteligent de frânare, pilot automat, senzori de parcare spate și sistem de monitorizare unghi mort cu asistență la deplasarea în marșarier.
Noua Mazda CX-60 diesel poate fi comandată deja în România. Așa cum spuneam, primele exemplare vor ajunge în reprezentanțe la începutul anului 2023.
Noua Mazda CX-60 diesel vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D |
200 | 4.9 | 8.4 | 45.390 |
Audi Q5 40 TDI quattro |
204 | 5.4 | 7.6 | 48.365 |
BMW X3 2.0 sDrive |
150 | 5.6 | 9.4 | 52.479 |
Volvo XC60 2.0 B4 D |
197 | 4.8 | 8.3 | 48.510 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Mazda
În al doilea rând, taxele și asigurările la 3.3 litri te rup. Chiar dacă e Skyactiv cu compresie scăzută și poluare puțină.
Partea "pro" este că la banii ăștia primești destul de multă mașină + hibrid. Dar trebuie văzut și ce poate hibridul.
Crezi ca masinile in leasing sunt scutite de impozit? Ca-i operational sau financiar, se factureaza tot ( impozit, rca, casco)si utilizatorul plateste. Si nu-i decat 5500 lei/ an+ inca pe atat un casco bun si RCA.
Din articol deduc ca este mild hibrid, daca insa este full hibrid (poate rula si doar electric), atunci impozitul este 50 euro si chiar "se merita"!:))
Fiecare cu alegerile lui. Pentru mine dieselul nu mai este o opțiune de luat în considerare. Indiferent de marcă și tehnologie.
Pretul e justificat, cel putin din ce vad in poze. O sa vedem cand o sa apara in saloanele auto.
In rest, masina e bestiala, e chiar peste asteptari. Nu mi-ar fi rusine nicio clipa cu asemenea masina langa un Audi sau BMW. Mi se pare impresionant ce au reusit galbiorii. Bravo lor!
Din pacate in Romania e scump RCAul pt motoare mari, fie ele electrificate, tot mult costa. Iar daca ai si evenimente/malus, impreuna cu polita casco ajungi sa dai pe asigurari un procent bun din masina. Nu te mai incalzeste cu nimic ca platesti 3 lei impozit. Nu mai pun rata la masina, ca mai sunt si cazuri din astea.
Frumos si sanatos cand ai masina e sa nu prea simti ca te usuca de bani, ci sa te bucuri de cat mai multi km, confort si performanta.