Acuala generație Mazda CX-5 a debutat în 2017. În urmă cu trei luni, SUV-ul nipon a primit un facelift și, odată cu el, o serie de modificări estetice minore, dar și trei niveluri de echipare noi.
Așa se face că, acum, CX-5 facelift este disponibil în nu mai puțin de 10 nilveluri de echipare: Emotion, Challenge, Challenge Plus, Attraction, Attraction Plus, Newground, Revolution, Revolution Top, Homura Plus și Takumi Plus.
Noua Mazda CX-5 facelift poate fi comandată acum și în România. Clienții de aici au la dispoziție motoare pe benzină și diesel, cu puteri cuprinse între 150 și 194 de cai putere. Acestea vin în compania unei transmisii manuale, cu șase trepte, sau a uneia automate cu același număr de rapoarte.
De asemenea, oferta include atât versiuni cu tracțiune față cât și cu tracțiune integrală.
Cel mai accesibil CX-5 facelift pornește la noi în țară de la 23.990 de euro. Este vorba despre versiunea echipată cu un motor de 2.0 litri, pe benzină, cu 165 CP și transmisie manuală. Vine în standard, printre altele, cu jante de 17 inch, tapițerie din stofă, climatizare automată, faruri LED, display central de 8 inch și sistem multimedia Mazda Connect.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUA Mazda CX-5 facelift |
|||
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Automată | cu AWD | cu Automată + AWD |
||
ECHIPARE Emotion | |||||
2.0 SkyActiv-G |
165 CP 213 Nm |
23.990 | - | - | - |
ECHIPARE Challenge | |||||
2.0 SkyActiv-G |
165 CP 213 Nm |
26.590 | 28.690 | 28.390 | 30.490 |
2.2 SkyActiv-CD |
150 CP 380 Nm |
29.090 | - | - | - |
ECHIPARE Challenge Plus |
|||||
2.0 SkyActiv-G |
165 CP 213 Nm |
28.290 | 30.390 | 30.090 | 32.190 |
2.2 SkyActiv-CD |
150 CP 380 Nm |
30.790 | 32.890 | - | - |
ECHIPARE Attraction |
|||||
2.0 SkyActiv-G |
165 CP 213 Nm |
28.790 | 30.890 | 30.590 | 32.690 |
2.2 SkyActiv-CD |
150 CP 380 Nm |
31.290 | 33.390 | - | - |
ECHIPARE Attraction Plus | |||||
2.0 SkyActiv-G |
165 CP 213Nm |
30.490 | 32.590 | 32.290 | 34.390 |
2.2 SkyActiv-CD |
150 CP 380 Nm |
32.990 | 35.090 | - | - |
ECHIPARE Newground | |||||
2.0 SkyActiv-G |
165 CP 213 Nm |
31.590 | 33.690 | 33.390 | 35.490 |
2.5 SkyActiv-G |
194 CP 258 Nm |
- | 33.690 | - | 35.490 |
2.2 SkyActiv-CD |
150 CP 380 Nm |
34.090 | 36.190 | 36.890 | 37.990 |
2.2 SkyActiv-CD |
184 CP 445 Nm |
- | - | - | 38.490 |
ECHIPARE Revolution | |||||
2.0 SkyActiv-G |
165 CP 213 Nm |
31.390 | 33.490 | 33.190 | 35.290 |
2.5 SkyActiv-G |
194 CP 258 Nm |
- | 34.090 | - | 35.890 |
2.2 SkyActiv-CD |
150 CP 380 Nm |
33.890 | 35.990 | 35.690 | 37.790 |
2.2 SkyActiv-CD |
184 CP 445 Nm |
- | - | - | 38.290 |
ECHIPARE Revolution Top | |||||
2.5 SkyActiv-G |
194 CP 258 Nm |
- | 35.690 | - | 37.490 |
2.2 SkyActiv-CD |
184 CP 445 Nm |
- | - | - | 39.890 |
ECHIPARE Homura Plus | |||||
2.0 SkyActiv-G |
165 CP 213 Nm |
34.390 | 36.490 | 36.190 | 38.290 |
2.5 SkyActiv-G |
194 CP 258 Nm |
- | 37.090 | - | 38.890 |
2.2 SkyActiv-CD |
150 CP 380 Nm |
36.890 | 38.990 | 38.690 | 40.790 |
2.2 SkyActiv-CD |
184 CP 445 Nm |
- | - | - | 41.290 |
ECHIPARE Takumi Plus | |||||
2.5 SkyActiv-G |
194 CP 258 Nm |
- | 36.690 | - | 38.490 |
2.2 SkyActiv-CD |
184 CP 445 Nm |
- | - | - | 40.890 |
Lista cu sisteme de siguranță include Asistent inteligent de frânare în oraș (față), pilot automat, sistem monitorizare unghi mort cu sistem alertă la deplasarea în marșarier și, desigur, sistemul G-Vectoring Control Plus.
Noua Mazda CX-5 facelift vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G |
165 | 6.4 | 10.3 | 23.990 |
Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech |
130 | 5.2 | 10.5 | 25.900 |
Volkswagen Tiguan 1.5 TSI |
130 | 5.5 | - | 24.856 |
Toyota C-HR facelift 1.8 HSD |
122 | 4.9 | 11.0 | 25.430 |
Skoda Karoq 1.5 TSI |
150 | 5.3 | 8.9 | 24.051 |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi |
150 | 6.1 | 10.3 | 25.418 |
Renault Arkana 1.3 TCe |
140 | 5.3 | 9.8 | 24.600 |
Opel Grandland 1.2 Turbo |
130 | 5.0 | 10.4 | 20.869 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Mazda
Eu unul as fi mai linistit sa stiu ca am un motor cu capacitate cilindrica adecvata masei masinii decat unul fortat la extrem cu turboalimentare. Nu mai zic de confort si elasticitate.
Viitorul e electric.
În plus, nu cred că se evaluează cilindreea adecvată masei. Ci puterea sau cuplul raportate la masa autovehiculului.
Iar dacă ne uităm la diagrame, nici nu există comparație între un turbo și un aspirat de aceeași putere. Supraalimentatul are de partea lui elasticitatea și cuplul mare, singurul avantaj al unui aspirat rămânând fiabilitatea.
Și ca să-nchei cu X-ul, mi se pare că s-a ales doar cu dezavantajele, iar asta la costuri mai mari decât toate.
foarte corect si pertinent comentariul.
Din pacate motoarele astea de la Mazda nu aduc nici un avantaj perceptibil. Sa vedem si cum se comporta in timp, cum stau cu fiabilitatea.