Mazda CX-5 facelift este disponibil pentru comandă pe piaţa din România, iar primele unităţi au ajuns deja în showroom-uri. Modelul nipon restilizat pleacă de la 22.590 de euro. Cea mai ieftină versiune diesel pleacă de la 27.390 de euro. Facelift-ul în această gamă este la fel de discret precum cel aplicat gamei Mazda6 şi aduce noi tehnologii alături de un plus de rafinament şi confort.
La nivel exterior, restilizarea implică o grilă frontală evoluată, blocurile optice faţă revizuite şi noi lumini LED, inclusiv pentru proiectoarele de ceaţă. Gama de culori de caroserie disponibile are două noutăţi: Sonic Silver Metallic şi Titanium Flash Mica, aceasta din urmă fiind o nuanţă împrumutată de la Mazda 3.
Habitaclul nu vine cu schimbări importante, dar izolarea fonică a fost îmbunătăţită, scaunele au fost reproiectate pentru mai mult confort, iar consola centrală prezintă noi apariţii. Vorbim despre o frână de parcare cu comandă electronică şi de un selector al modului de rulare, acesta din urmă fiind oferit doar pentru anumite versiuni şi motorizări. La nivel tehnologic, lista de echipamente se îmbunătăţeşte cu Mazda Radar Cruise Control, denumirea japonezilor pentru tempomat adaptiv, şi Smart Brake Support, adică o funcţie care poate frâna la viteze mici în locul şoferilor neatenţi în vederea evitării coliziunilor minore.
La nivel de motorizări, singura noutate este introducerea unei motorizări 2.5 SkyActiv-G de 192 CP în ofertă. Aceasta este oferită alături de echiparea de top, tracţiune integrală şi transmisie automată. În orice caz, toate propulsoarele din ofertă respectă normele Euro 6 şi au distribuţie pe lanţ. Lista de dotări opţionale include vopsea metalizată (510 euro), Navigaţie (500 euro de pe Challenge), trapă (700 euro - Revolution Top) şi tapiţerie piele albă (Revolution Top - 140 euro).Mazda CX-5 facelift: MOTORIZĂRI ŞI PREŢURI
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL MAZDA CX-5 facelift |
|||
PREŢ (€ cu TVA) |
cu automată | cu 4x4 | cu automată şi 4x4 | ||
ECHIPARE Emotion | |||||
2.0 G165 |
165 CP 210 Nm |
22.590 | - | - | - |
ECHIPARE Challenge | |||||
2.0 G165 |
165 CP 210 Nm |
25.390 | - | - | - |
2.0 G160 | 160 CP 208 Nm |
- | - | 27.190 | - |
2.2 CD150 |
150 CP 380 Nm |
27.390 | - | - | - |
ECHIPARE Attraction | |||||
2.0 G165 |
165 CP 210 Nm |
27.390 | - | - | - |
2.0 G160 | 160 CP 208 Nm |
- | - | 29.190 | 31.290 |
2.2. CD150 |
150 CP 380 Nm |
29.390 | 31.490 | 31.190 | - |
ECHIPARE Revolution | |||||
2.0 G160 | 160 CP 208 Nm |
- | - | 30.290 | - |
2.2 CD150 | 150 CP 380 Nm |
- | - | 32.290 | - |
ECHIPARE Revolution Top | |||||
2.5 G192 | 192 CP 256 Nm |
- | - | - | 34.790 |
2.2 CD175 | 175 CP 420 Nm |
- | - | 34.490 | 36.590 |
Mazda CX-5 facelift vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mazda CX-5 facelift 2.0 G165 4x2 Emotion |
165 | 6.0 | 9.2 | 22.590 |
Kia Sportage 2.0 2wd Classic |
163 | 7.5 | 10.4 | 19.462 |
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 160 CP Trend&Fun BMT |
160 | 6.7 | 8.9 | 25.865 |
Ford Kuga 1.5 EcoBoost Trend 2WD |
150 | 6.3 | 9.7 | 25.800 |
Toyota RAV4 2.0 Valvematic Comfort |
151 | 7.2 | 9.9 | 26.592 |
Honda CR-V 2.0 i-VTEC Confort |
155 | 7.2 | 10.0 | 25.408 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Mazda
Un model cu un design foarte fluid si elegant (in stilul Mazda din ultimii ani) si o ergonomie buna a bordului si probabil niste materiale/finisari un pic peste media segmentului (insa nu la nivel de CR-V sau Tiguan).
Singurul defect major, daca ii pot spune asa, e devalorizarea foarte mare pe piata din Romania. In 3 ani ajunge la jumatate...