Mazda a anunțat disponibilitatea pe piața internă a celui mai nou SUV al mărcii, CX-30, care a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva din luna martie.
Noul SUV este poziționat în gama japonezilor între CX-3 și CX-5, are o lungime de 4.395 de mm și o lățime de 1.795 de mm, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.655 de mm, iar volumul portbagajului la 430 de litri.
Gama de motorizări este una variată și a fost preluată de la noua Mazda 3, care a devenit disponibilă în România din luna februarie a acestui an.
Astfel, cel mai accesibil Mazda CX-30 este echipat cu motorul pe benzină SkyActive de 2.0 litri și 122 de cai putere, iar prețul de pornire pentru varianta echipată cu transmisia manuală cu 6 rapoarte este de 21.190 de euro cu TVA.
La fel ca și în cazul noii Mazda 3, CX-30 este disponibil cu nivelurile de echipare Standard și Plus.
Începând cu nivelul de echipare Plus, clienții au la alegere patru pachete de dotări destinate să crească și mai mult confortul și siguranța noii Mazda CX-30: Sound Pack, Style Pack, Luxury Pack și Safety Pack.Echiparea Standard include, printre altele, jante de aliaj de 16 inch, faruri LED cu spălător, semnalizare LED, stopuri LED, oglinzi electrice, încălzite și rabatabile automat, ecran de 8.8 inch, aer condiționat manual, volan și schimbător îmbrăcate în piele sau geamuri electrice față și spate. De asemenea, nivelul Standard include numeroase sisteme de siguranță, printre care sistem asistență la plecare din pantă, asistent inteligent de frânare în oraș (SCBS) inclusiv pietoni, sistem monitorizare unghi mort (BSM), sistem asistență menținere bandă (LKA), pilot automat adaptiv (MRCC), sistem inteligent de asistență la viteză (ISA), sistem inteligent de frânare (SBS), sistem recunoaștere semne trafic (TSR), sistem control automat fază lungă (HBC) sau sistem alertă șofer (DAA).
Între timp, nivelul de echipare Plus include, pe lângă dotările Standard, jante de aliaj de 18”, scaune față și volan încălzite, climatizare automată pe două zone, sistem de acces fără cheie, senzori de parcare față, cameră video marșarier sau hayon acționat electric.
Livrările noului Mazda CX-30 pe piața locală vor începe în luna septembrie.
Apoi la nivele de echipare/preturi , iata ca avem un producator ce ofera 4x4 pe motoarele "entry level" de 116 sau 122 cai !!?? Ma rog , depinde ce intelege Mazda prin "4x4" , dar totusi...e ceva sa ai 4x4 pe motorizarea entry level, nu ? Sau nu e ? Nu-i asa ca nu mai stiti cum e mai bine/normal ? Oare acum 10-15 ani ne-am fi pus intrebarea asta in cazul unui SUV ( sau ma rog, cu aspect de SUV) ? Dar apoi vine ciudatenia "made in Hiroshima/Mazda" , pe varianta cea mai potenta de 180 cai ...upss..nu mai avem 4x4 ! Ok, e posibil sa fie ceva de moment, dar totusi e ciudat ! Sau pretul pt. GT-ul X-180 cai care e mai mic decat Plus-ul inferior de pe Dieselul de 116 cai !
Ciudatei, asa cum am spus de la inceput, baietii din Hiroshima , dar poate ca tocmai de asta au parca "priza" din ce in ce mai mare la public. Eu personal vad acum peste tot Mazda pe strazi prin Bucuresti si as minti daca as spune ca ochii mei nu se bucura. Oricum parcul auto s-a schimbat mult in ultimii 5 ani prin Bucuresti si Mazda si-a tras si ea o bucatica frumoasa din placinta asa zice.
Mi se pare foarte ok la pret, cel putin in anumite combinatii
2.0 cu 4x4 si dotari foarte ok la 23 mii e foarte ok
Intra si tu pe site-ul Mazda si o sa vezi cum au de toate din cele ce zici ca n-au.
Cât despre cx-4 îl au de ceva vreme, dar nu la noi.
Cx-30 - e altceva
Iar GT Plus Skyactiv-X intr-adevar are 4x4 la preturile de 28.590 pt MT si 31.090 AT (exact cum zicea @Nica mai sus)
Nu consider că e prețul mare, având în vedere acest prim motor pe benzină cu aprindere prin compresike din întreaga industrie....
Dacă motorul ăsta se dovedește bine făcut (l-au tot testat de ceva ani) ar fi posibil să fie viitoarea mea mașină.
Despre design......totul la superlativ, interiorul la fel!!!
P.S. Poate-mi poate spune cineva câte ceva despre sistemul AWD pe Mazda. Știu că nu e la nivelul celui Simetrical AWD de pe Subaru, dar sper că e decent!
1. Motorul Skyactive-X de 180 CP are cuplu cam mic, de 224 Nm pt. un motor de 2 l. De exemplu, Jeep scoate din 1.3 l 180 CP si 270 Nm.
2. Ecran central fara touch.
3. Daca vrei sa adaugy Safety Pack-ul (camere periferale si tot felul de alti senzori) te obliga sa adaugi Sistem de sunet Bose (600 E) si tapiterie piele (1500-1700E)
PS: GT-ul Skyactive-X 180 CP 4x4 AT6 cu emisii de 128 g CO2/km se incadreaza la Rabla si la Hybrid ?