Segmentul SUV-urilor mici devine din ce în ce mai aglomerat şi pe piaţa din România. Mazda şi-a anunţat oficial prezenţa odată cu disponibilitatea noului CX-3 în showroom-uri. Modelul a fost lansat oficial în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, în toamna anului trecut, iar acum este disponibil pentru precomandă şi la noi în ţară.
Mazda CX-3: detalii şi imagini oficiale
Preţurile celui mai mic SUV Mazda pornesc de la 15.290 de euro cu TVA inclus. Pentru această sumă clienţii au acces la motorizarea pe benzină de 2.0 litri şi 120 de cai putere, asistată de o transmisie manuală cu şase trepte şi tracţiune doar pe puntea faţă. Noul Mazda CX-3 se va adresa publicului din România în compania a cinci niveluri de echipare: Emotion, Challenge Attraction, Revolution şi Revolution Top.
Nivelul standard, Emotion, va fi unul destul de generos şi va include sistem Start-Stop, aer condiţionat, computer de bord, conexiune USB, comenzi audio pe volan, oglinzi şi geamuri electrice, buton de pornire pentru motor, sistem de asistenţă la plecarea din rampă, monitorizarea presiunii în pneuri şi controlul stabilităţii dinamice (DSC).
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
Preţuri noul Mazda CX-3 |
|||
Manuală 6 trepte 4X2 |
Automată 6 trepte 4X2 |
Manuală 6 trepte 4X4 |
Automată 6 trepte 4X4 |
||
ECHIPARE Emotion | |||||
2.0 SkyActiv-G |
120 CP 204 Nm |
15.290 | |||
ECHIPARE Challenge | |||||
2.0 SkyActiv-G |
120 CP 204 Nm |
17.990 | |||
1.5 SkyActiv-D | 105 CP 270 Nm |
19.790 | |||
ECHIPARE Attraction | |||||
2.0 SkyActiv-G |
120 CP 204 Nm |
19.790 | 21.590 | ||
1.5 SkyActiv-D | 105 CP 270 Nm |
21.590 | |||
ECHIPARE Revolution | |||||
2.0 SkyActiv-G | 120 CP 204 Nm |
20.590 | 22.390 | 20.400 | |
2.0 SkyActiv-G | 150 CP 204 Nm |
22.990 | 24.790 | ||
1.5 SkyActiv-D | 105 CP 270 Nm |
22.390 | 24.190 | 25.990 | |
Echipare Revolution Top | |||||
2.0 SkyActiv-G | 150 CP 204 Nm |
24.990 | 26.790 | ||
1.5 SkyActiv-D | 105 CP 270Nm |
26.190 | 27.990 |
Pentru cei care îşi vor dori un diesel, Mazda CX-3 porneşte de la 19.790 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea de 105 cai putere, cu tracţiune faţă şi cutie manuală cu şase rapoarte. Din fericire, acesta este oferit cu al doilea nivel de echipare, Challenge.
Noul Mazda CX-3 va avea de înfruntat o concurenţă puternică, dintre care amintim doar proaspăt lansatul Suzuki Vitara, pionierul segmentului Nissan Juke, best-seller-ul segmentului Renault Captur, dar şi Peugeot 2008, Opel Mokka sau Jeep Renegade. Crossover-ul japonezilor va sosi în showroom-urile din România începând cu luna iunie.
Mazda CX3 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G 4X2 Emotion |
120 | 5.9 | 9 | 15.290 |
Suzuki Vitara 1.6i 4x2 Cool |
120 | 5.3 | 11.5 | 14.100 |
Nissan Juke 1.2 DIG-T 4x2 Accenta |
115 | 5.6 | 10.8 | 17.490 |
Peugeot 2008 1.6 VTi Active 4x2 |
120 | 5.9 | 9.5 | 16.052 |
Opel Mokka 1.6i start-stop Selection 2WD |
120 | 6.5 | 12.3 | 16.940 |
Jeep Renegade 1.6 E.torQ 110 CP 4x2 |
110 | 6 | 11.8 | 22.200 |
Mini Countryman 1.6 Cooper 4x2 |
122 | 5.9 | 10.4 | 24.118 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Mazda
Per totat e o oferta interesanta insa cred ca HR-V-ul (care va avea materiale mai bune iar in varianta de top va avea la fel piele cusuta pe bord) va fi superior (probabil ca va sari insa de 30.000 in varianta de top - Honda e mai scumpa ca marca).
Pentru cine doreste si iesiri in afara asfaltului Renegade e cu doua clase peste restul si are avantajul unui brand premium. Marele neajuns e pretul: 35.000 de euro in varianta de top...
Cred ca cel mai puternic concurent al CX-3-lui e momentan Juke, o masina cu mult appeal si care beneficieaza mereu de preturi bune (datorita discounturilor oferite de Nissan Romania).
p.s.: argumentul cu "monitorul care atrage hotii" e chiar pueril. Cel putin in Bucuresti, 1 din 10 masini au asa ceva (fie ca-s bmw, audi, mercedes, mazda, renault, samd) si, indiferent de cartier, nu se incumeta nimeni sa le sparga geamurile (s-au mai "cultivat" si hotii incat sa-si dea seama ca nu au unde vinde asa ceva).
Iar sa compari Captur-ul care e o masina de oras din toate punctele de vedere inclusiv a faptului ca ofera doar 4x2 cu Renegade e trasa de par. Captur-ul se opreste undeva la 20.000 de euro in timp ce Renegade sare de 35.000 asta in conditiile in care e made in Italy pentru Europa si nu are taxe vamale ca cele americane get beget. 15.000 de euro inseamna inca o masina aproape pentru ca nu e vorba de 10-20% diferenta (ca intre unele modele Jeep si Mercedes, Audi, BMW etc) ci de 75%! Insa noi avem o tendinta de a compara mere cu pere ce-mi aminteste de o alta discutie cu un user care compara Duster-ul full cu Qashqai-ul full (diferentele de pret erau chiar mai dramatice in cazul ala de peste 100% la momentul respectiv...).
Toate sunt masini insa conteaza ce-ti ofera. Dai considerabil mai mult (>40%) ai mai mult. Ai diferente de maxim 10-20%...atunci e o problema si fiecare potential cumparator trebuie sa testeze bine viitoarele optiuni.
In rest, masina e ok. Stilul Mazda ma atrage in continuare, dar Mazda 6 ramane cea mai frumoasa masina de la ei.
Motorizarile mi se par foarte potente pentru gabaritul ei. De exemplu 2.0 150 CP , e mai mult decat suficient pt masa masinii. Iar aici va scoate un raport greutate/putere asemanator cu un Passat 1.8 TSI 180 CP. La acceleratie Mazda CX-3 va rupe concurenta, asa cum Mazda 2 rupe motoare turbo de aceeasi putere si cu cilindree mai mica.
1 - preturi mari in Romania comparativ cu alte tari din estul europei, de exemplu Cehia, Slovacia, Slovenia. In Cehia preturile pleaca de la 13800 (mai putin cu 1500 fata de RO) pana la 25260 (mai putin cu 2730 fata de RO);
2 - nu gasim versiuni inferioare de echipare 4X4 (Challenge sau Attraction, macar). Prima versiune de echipare 4X4 (Revolution) costa 23000. De exemplu, noul Suzuki Vitara are versiuni 4X4 incepand de la 15800 euro.
Personal, nu cred ca CX-3 se va vinde bine in RO (de altfel toate modelele Mazda), din motivele de mai sus, iar dealerii din RO nu prea au invatat sa faca discounturi, in special la lansarea unui model.
Pacat de masini deoarece sunt superbe !
Garda la sol de 160 mm ???
in loc de: Mazda CX-3 Revolution 2,0 benzina M/T 4X4 150 CP-23000 E.
Si totusi ASX e in segmentul superior.