Noua generație Kia Sportage a debutat la începutul lunii iunie, iar în septembrie constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre versiunea dedicată publicului european.
Acum, noul Sportage poate fi comandat și în România. Clienții de aici au la dispoziție patru niveluri de echipare (Urban, Style, Business Line și GT Line) și motorizări, de 1.6 litri, pe benzină și diesel. Ambele sunt disponibile și alături de sistem micro-hibrid.
Propulsoarele pot fi alăturate atât unei transmisii manuale, cu 6 trepte, cât și uneia automate cu 7 trepte și dublu ambreiaj. De asemenea, oferta include tracțiune față sau tracțiune integrală.
Cea mai accesibilă Kia Sportage (1.6 benzină, transmisie manuală, 4x2 și nivel de echipare Urban) pornește în România de la 25.917 euro cu TVA. Cu programul Remat Kia și Rabla, prețul de achiziție al acestei versiuni scade la 22.886 de euro cu TVA.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUA Kia Sportage |
||
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Automată | cu Automată și 4x4 |
||
ECHIPARE Urban | ||||
1.6 T-GDi |
150 CP 250 Nm |
25.917 | - | - |
1.6 T-GDi MHEV |
150 CP 250 Nm |
26.854 | - | - |
1.6 T-GDi MHEV | 180 CP 265 Nm |
- | 28.865 | - |
1.6 Diesel | 115 CP 280 Nm |
27.139 | - | - |
1.6 Diesel MHEV | 136 CP 320 Nm |
28.849 | 30.087 | - |
ECHIPARE Style | ||||
1.6 T-GDi |
150 CP 250 Nm |
28.524 | - | - |
1.6 T-GDi MHEV |
150 CP 250 Nm |
29.461 | - | - |
1.6 T-GDi MHEV | 180 CP 265 Nm |
- | 31.708 | 33.255 |
1.6 Diesel | 115 CP 280 Nm |
29.746 | - | - |
1.6 Diesel MHEV | 135 CP 320 Nm |
31.456 | 32.930 | 34.477 |
ECHIPARE Business Line |
||||
1.6 T-GDi |
150 CP 250 Nm |
30.559 | - | - |
1.6 T-GDi MHEV |
150 CP 250 Nm |
31.496 | - | - |
1.6 T-GDi MHEV | 180 CP 265 Nm |
- | 33.742 | 35.289 |
1.6 Diesel | 115 CP 280 Nm |
31.781 | - | - |
1.6 Diesel MHEV | 135 CP 320 Nm |
33.491 | 34.965 | 36.512 |
ECHIPARE GT Line |
||||
1.6 T-GDi MHEV |
150 CP 250 Nm |
32.293 | - | - |
1.6 T-GDi MHEV |
180 CP 250 Nm |
- | 34.540 | 36.087 |
1.6 Diesel MHEV | 135 CP 320 Nm |
34.289 | 35.762 | 37.309 |
Pentru această sumă primești, printre altele, o tapițerie din stofă, volan îmbrăcat în piele, display central de 8 inch, aer condiționat manual, cameră video pentru mersul cu spatele, selectare mod rulare (Drive Select Mode) și scaun șofer reglabil pe înălțime.
Lista cu sisteme de siguranță oferite în standard include cruise control, asistent la menținerea benzii de rulare, asistent pentru menținerea centrului benzii de rulare, asistent inteligent limită de viteză și asistent pentru evitarea coliziunii frontale cu mașini, pietoni sau bicicliști.
Noua Kia Sportage vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Kia Sportage 1.6 T-GDi |
150 | 6.1 | 10.3 | 25.917 |
Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech |
130 | 5.2 | 10.5 | 27.300 |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi |
150 | 6.1 | 10.3 | 25.418 |
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2WD |
163 | 6.7 | 9.7 | 22.955 |
Peugeot 3008 facelift 1.2 PureTech |
130 | 5.2 | 10.5 | 28.739 |
Skoda Karoq 1.5 TSI |
150 | 5.3 | 8.9 | 24.051 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Kia
Oricum, ideea este că raportul preț calitate e foarte bun, mai ales cu o garanție pe care nu o mai oferă alt constructor.
Versiunea plug-in va fi disponibilă abia de la începutul lui 2022 în UK, așa că la noi nu avea cum să ajungă. Va incepe de pe la 45.000euro / 38395 lire.
În schimb este disponibilă varianta MHEV bezină sau diesel.
Unii sunt departe pentru ca merita.
Atata timp cat au scos si motor diesel inseamna ca exista cerere pentru el, ca nu place la hipsterii romani cu glezne goale spalati pe creier de propaganda eco e partea a doua.
articolul putea fi completat cu o propozitie de genul: kia romania nu a dat nici un detaliu referitor la cand cele 2 versiuni hybrid vor aparea pe piata autohtona.
sau cer prea mult cand vreau un articol cat mai complet?
Din pacate toti scumpesc, dar tu omiti ceva la Sportage. Vezi ca nu mai exista motorul 1.6 aspirat. Acela pleca de pe la 19k.
Ciudat ca l-au scos, ca ala se vindea destul de bine, dar asta e.