Kia a publicat astăzi preţul noului pro_cee`d GT în România, versiunea sportivă a compactei coreene cu trei uşi. Modelul, expus în premieră mondială la salonul Auto de la Geneva, în primăvara acestui an, vine să se dueleze cu nume mari ca Volkswagen Golf, Renault Megane RS, Ford Focus ST, mazda3 MPS şi Opel Astra OPC. În unele situaţii, duelul ar putea fi ceva mai dezechilibrat, pentru că resursele de putere ale noului pro_cee`d GT sunt ceva mai modeste decât ale rivalilor.
Modelul coreean dispune de un motor 1.6 GDI, turbo, cu o putere totală de 204 cai (6000 de rotaţii) şi un cuplu motor de 265 Nm, livrat între 1750 şi 4500 de rotaţii. Cu aceste resurse, hot-hatch-ul este capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 7.7 secunde. Viteza maximă se opreşte la 230 km/h.
Desenat în cadrul biroului european de creaţie, sub atenta îndrumare a şefului de design Peter Schreyer, noul pro_cee’d GT beneficiază de un kit de caroserie distinct, mult mai agresiv decât varianta standard. Spoilerul față a crescut în dimensiuni, la fel și priza de aer. Proiectoarele noi din spoilerul față, grila sub formă de fagure şi luminile de tip LED ajută la individualizare. Posteriorul este marcat de cele două ţevi de evacuare şi de logo-ul GT, fixat pe hayon. Comparativ cu versiunea standard, GT-ul vine cu jante de 18 inch și o suspensie mai rigidă.La interior, clienţii vor fi răsfăţaţi cu scaune Recaro, special construite. Nu lipseşte nici volanul sportiv, cu însemne specifice şi nici aluminiul pentru pedale.
Deşi nu se ridică la performanţele de putere ale rivalilor, noul Kia pro_cee`d GT are un avantaj clar atunci când vine vorba de preţ. Hot-hatch-ul pleacă de la 20.650 de euro, însă mulţumită promoţiei aflate în vigoare, el poate fi achiziţionat şi cu 19.650 de euro. Având în vedere că de ieri a demarat şi programul Rabla, Kia promite că pro_cee`d GT va putea fi achiziţionat cu ajutorul unui tichet, preţul final ajungând, în această situaţie, la numai 18.150 de euro.
Lista dotărilor standard şi datele tehnice complete sunt aici.
KIA PRO_CEE`D GT vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Kia pro_cee`d GT 1.6 GDI 204 CP Active |
204 | n/a | 7.7 | 20.650 |
Renault Megane RS 2.0 16V |
265 | 8.2 | 6 | 25.500 |
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 220CP |
220 | 6 | 6.5 | 26.287 |
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 250 |
250 | 7.2 | 6.5 | 29.000 |
Opel Astra OPC 2.0 Turbo 280CP |
280 | 8.1 | 6 | 29.075 |
Mitsubishi Lancer Sportback 2.0 240 CP Ralliart |
240 | 10.2 | 7.1 | 37.758 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
foarte OK: pret, performante, look, chiar si interior!, etc
Nu conteaza ca se putea sa aiba reprize mai bune (cel putin asta 0-100), dar WHO CARES!!
La banii astia e EXTRAORDINAR.
Nu credeam sa spun asta de o KIA: IMI PLACE FOAAARTE MULT
Eu sunt ridicol pentru ca spun un lucru evident?
Te-ai urcat vreodata intr-o Kia facuta in ultimii 3 ani? Probabil ca nu ai mai incercat altceva cu exceptia Golf-ului 3 cu nr de Bulgaria.
M-am uitat pe site-ul VW, la "autovehicule cu livrare imediata" si Golful de 1.6 de 20.000E are, de fapt, 90cp. In orice caz, poate ca are acest Cee'd niste mici anomalii la design, dar, totusi, e o masina corecta. Mai are si garantia de 7 ani, si nu doar pentru motor cum cred unii.
aceasta masina are echivalent doar astra gtc eventual cu noul motor sidi si focus 1.6 turbo 180 cp megane 1.6 turbo ( ala care se vinde in franta ca la noi nu il aduc ) si peugeot 308 gti ( 1.6 turbo - motor comun cu bmw )
dupa mine calitatea interioara a acestei Kia se va ridica la standardele Mercedes/BMW de prin 2000' si cred ca pt. un hot-hatch de 200 de cai si pret de 'sub' 20k euro e destul de bine.......
tot ma intreb pe cand monteaza si BMW niste pedale de aluminiu si volan tesit modelelor sport ale deviziei M........
La banii astia are performante slabe, de exemplu Skoda Octavia 1.8 TSI DSG face 0-100 in 7.4 sec, si are 4 usi, sa nu mai zic ca este cu 2 clase peste aceasta kia: una la calitate si alta la dimensiune, iar la bani tot pe acolo!!!
http://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/octavia-18tsi-180cp-dsg7-ambition-109476/specificatii.html
pentru mine e doar o echipare superioara pentru ceed + un motor potent,nou.
evident, va fi testata si comaparata prin reviewuri cu gti, rs, st...insa nu e ala scopul ei.
haideti sa comparam, de dragul comparatiei cu focust 1.6 180cp, astra 1.6 180 cp, Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.7 samd...
Megane RS? Ah, cred si eu... koreanul se viseaza imparat ! Realitatea e ca se poate compara cel mult cu Megane Coupe GT TCe 190 CP sau Astra GTC 180 cp.
asa s-au trezit ziaristiiii lu' peste sa sriesese, au alte tinte,
prin SUA au un motor de 2.0 de 275CP
Stau si ma intreb de ce mi-as lua vreodata o masina care poate va tine ceva mai mult si va avea ceva mai putine defectiuni, dar care e anosta si slab dotata, in detrimentul uneia care merge bine, care are un pret corect, dotari bune si care pe deasupra arata si bine. Eu cand mi-am luat masina, mi-am dorit sa ma simt bine cu ea, in ea, sa zambesc cand o vad, sa-mi dea o stare buna. Vorba ceea, vreau sa ma bucur de ea, sa-mi faca placere. Pana la urma, masini proaste astazi nu se mai fac. Diferentele sunt la detalii si la finisaje, care intr-adevar la unele marci sunt peste. Insa de ce as da eu 25k eur pe un VW Golf de 120 cai cu dotari de doamne ajuta, in loc de 13k cat am dat eu pe Bravo meu?! Cate reparatii pot plati cu diferenta? Vorba reclamei, sentimentele, nepretuite!
Ce-i cu betele alea pt semnalizare si lumini luate de la tico ?
Ce-i cu motorul ala cu atatea mate si materiale de la Logan ?
204 cp la 6000 rpm, e cumva aspirata ?
Cine a zis ca esti obligat sa dai pe golf 20.000 euro? Are balta peste!
Kia e la capatul inferior al lantului trofic. In banii astia ai un interior ieftin si dotari normale, nu va asteptati la ceva exceptional. Vine cu aer conditionat manual si roata de rezerva de dimensiuni reduse.
Nu tu climatizare automata ( de 2 zone nici nu mai vbim), nu tu senzori lumina, ploaie, nu tu sistem keyless entry, nu tu diferential cu alunecare limitata, monitorizare presiune pneuri, sistem de averizare la schimbarea directiei de mers sau "fineturi" precum telemetrie integrata... toate astea costa extra si deja la 25.000 iti iei un Megane RS care-l bate la fundulet din toate punctele de vedere.
Cine se plange de materiale sa se duca sa faca o comparatie obiectiva intre noul Cee'd, Megane, Golf VII, Octavia noua si eventual Leon. La Cee'd materialele sunt inferioare Golf-ului insa superioare celorlalte din exemplul meu. Iar diferenta dintre Cee'd si Golf nu e imensa ca intre Logan sa zicem si Cee'd.
Nu-i mai laudati atat pe nemti. Cand aveau coreeni civilizatie, nemtii erau niste barbari padureti. Intotdeauna mi s-a parut stupida o atitudine pro ceva (pro europeana sau pro germana in cazul de fata) sustinuta cu argumente care nu mai au nicio valoare in prezent.
De ce sa nu fim realisti ?
Sa bagi in aceeasi oala un cu totul alt concept si alta clasa precum Logan, mi se pare iarasi o dovada de imaturitate si incultura auto.
Si stai tu linistit, fara spatele si tehnologia americanilor, sud-koreenii care conteaza erau morti si ingropati demult. Aveam imagini ca-n koreea de Nord cu strazi pustii si "iepuri" speriati, ascunsi prin diverse cotloane.
P.s uitativa si la comparativul celor de la fift gear cu kia si megane rs
Puteam sa cumpar si o alta marca,insa mi-a placut asta si nu regret deloc alegerea facuta.Iar materialele sunt oricum cel putin la fel de bune ca la un Leon 2007-2008,cine nu crede sa faca o comparatie reala,cu ambele masini in fata. Coreeni fac masini fiabile si ca idee,cautati topuri ale fiabilitatii si o sa vedeti ca Hyundai si Kia,in mai toate topurile,sunt pe locurile 8-10,mai bine situate decat Renault si Opel ,uneori si decat Peugeot.