În urmă cu doi ani, americanii de la Jeep au prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva versiunile plug-in hybrid ale modelelor Renegade și Compass. Ambele pot fi comandate acum în România. Dacă primul pornește de la 39.000 de euro, cu TVA inclus, cel de-al doilea este ceva mai scump.
Clienții pot alege unul dintre cele patru niveluri de echipare și anume Limited, 80th Anniversary, S și Trailhawk. Indiferent de alegerea făcută, transmisia automată cu șase trepte și tracțiunea integrală 4xe este standard.
Noul Jeep Compass 4xe pornește în România de la 44.500 de euro, cu TVA inclus. Modelul american este eligibil pentru programul Rabla, caz în care îl poți achiziționa cu cel puțin 37.500 de euro.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Limited | ||
1.3 T + motor electric |
190 CP 270 Nm |
44.500 |
ECHIPARE 80th Anniversary | ||
1.3 T + motor electric |
190 CP 270 Nm |
46.000 |
ECHIPARE S |
||
1.3 T + motor electric |
240 CP 270 Nm |
48.000 |
ECHIPARE Trailhawk |
||
1.3 T + motor electric |
240 CP 270 Nm |
47.500 |
Compass și Renegade împart același sistem de propulsie hibrid, cu încărcare la priză.
Ansamblul format dintr-un motor pe benzină, cu patru cilindri, și o unitate electrică (situat pe puntea spate) este disponibil în versiuni de 190 și 240 de cai putere. Cuplul este de 270 Nm în ambele cazuri.Din pachet mai face parte și o baterie de 11.4 kWh. Autonomia electrică declarată de producător este de până la 49 de kilometri.
Jeep Compass 4xe Limited vine în standard cu jante din aliaj de 18 inch, faruri și proiectoare de ceață cu LED, tapițerie în combinație de stofă și piele, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, iluminare interioară cu LED, ventilație pentru locurile din spate, sistem multimedia Uconnect cu display central de 10.1 inch și ecran de 10.25 inch pentru ceasurile de bord.
Lista cu sisteme de siguranță include Hill Holder, Hill Descent Control, sistem de control al tracțiunii Selec - Terrain cu mod Sport, Intelligent Speed Assist, Pedestrian and Cyclist Emergency Braking, Full Speed Forward Collision Warning și cameră video pentru mersul cu spatele.
Noul Jeep Compass 4xe vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Jeep Compass 4xe 1.3 T PHEV |
190 | 1.9 | 7.9 | 44.500 |
Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV |
188 | 2.0 | 10.9 | 39.496 |
Citroen C5 Aircross 1.6 PHEV |
225 | 1.5 | 8.7 | 40.800 |
Ford Kuga 2.5 Duratec PHEV |
225 | 1.4 | 9.2 | 38.950 |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV |
265 | - | 8.6 | 43.982 |
Kia Niro 1.6 GDI PHEV |
141 | 1.3 | 10.8 | 34.621 |
Opel Grandland X 1.6 PHEV |
225 | 1.4 | 8.9 | 36.861 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Jeep
Ceva mai serios - adică ieșind de sub vraja agramatismului ekkko-progresist -, observ că WLTP-ul e în continuare ireal-optimist cu 53 km certificați vs. max. 40 km autonomie pur electrică după standardul EPA.
Nu mai zic că versiunea scurtă cu două uși, care personifica spiritul originar Jeep, a fost exmatriculată deja din inocent-senila Europă (scuze, voiam să scriu ”senina”.)
O înfuria pe Greta nefiind plug-in-izată și nu făcea profit cât casa, deși sărise calul cu cca. 60K €.