Jeep Cherokee, SUV-ul de segment D al mărcii americane şi înlocuitorul lui Liberty, este disponibil pe piaţa din România. Preţul de listă al celei mai ieftine versiuni este de 39.400 de euro, dar importatorul mărcii în România îl oferă la un preţ promoţional de 35.500 de euro în versiunea 2.0 Multijet 140 CP MT6 4x2. Indiferent de versiunea aleasă, promoţia include şi un an de asistenţă rutieră gratuită în toată Europa prin programul Autoitalia Assistance.
Jeep Cherokee - primele imagini oficiale trădează schimbări estetice radicale
Doar versiunea de 140 CP a motorului diesel de 2.0 litri este disponibilă în configuraţii cu tracţiune faţă ale lui Cherokee, două asemenea variante existând în ofertă. Celelalte versiuni prezintă tracţiune integrală şi sunt echipate fie cu motorul mai sus menţionat, fie cu un diesel de 170 CP sau cu un motor V6 de 3.2 litri şi 272 CP alimentat cu benzină. Motorul pe benzină din gama Jeep Cherokee este disponibil doar în compania echipării de top, Trailhawk, iar preţul acelei versiuni este de 55.000 de euro, cu tot cu acciza pentru cilindree aplicabilă de la 1 septembrie 2013.
SUV-ul american este singurul din segment oferit cu o transmisie automată cu nouă trepte. În funcţie de versiunea aleasă, modelul are o masă proprie cuprinsă între 1.828 kilograme şi 2.036 kilograme, gata de drum. Cea mai rapidă versiune este cea echipată cu motorul alimentat cu benzină, fiind capabilă să accelereaze de la 0 la 100 km/h în 8.4 secunde.
Anvelopele din echiparea sa aduc o viteză maximă mai mică decât a celorlalte versiuni, de 180 km/h, în timp ce diesel-ul de 170 CP poate să atingă 192 km/h şi are un timp 0-100 km/h în compania transmisiei automate.În funcţie de configuraţia aleasă, consumul mixt al lui Jeep Cherokee este situat între 5.3 şi 10.0 litri la sută, cel mai eficient model fiind cel cu motor diesel, cutie manuală şi tracţiune faţă, în timp ce versiunea alimentată cu benzină este cea mai însetată. În orice caz, nicio versiune diesel nu are un consum mixt mai mare de 5.8 litri la sută.
Jeep Cherokee vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Jeep Cherokee 2.0 Mjet 140 CP MT 4x2 Longitude (tracţiune faţă) |
140 | 5.3 | 10.9 | 39.432 |
Audi Q5 facelift 2.0 TDI 150 CP MT6 (tracţiune faţă) |
150 | 5.3 | 10.9 | 35.710 |
BMW X3 sDrive 18d (tracţiune spate) |
150 | 5.0 | 9.5 | 38.440 |
Volvo XC60 D3 136 CP (tracţiune faţă) |
136 | 5.3 | 11.2 | 33.608 |
Mercedes-Benz GLK facelift 220 CDI BlueEfficiency (tracţiune spate) |
170 | 5.5 | 8.5 | 40.771 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Jeep
In extenso, nu înţeleg ce se întâmplă cu şcoala americană de creaţie auto, indiferent de aspectul vizat. Să ai pe mână de atâtea decenii un “monstru” mecanic şi tehnologic precum Mopar şi, totuşi, să preferi brusc să te “încurci” cu Fiat (mă rog, Jeep s-a “prostituat” şi în trecutul cel grandios---inclusiv cu GM---dar nu într-atât de vizibil…). A, da, scuze, uitasem esenţialul: “reducerea costurilor de producţie”.
Gata, tovarăşa învăţătoare, promit să scriu această expresie acasă, pe caiet, de o mie de ori, conştiincios, până mi-o intra, odată şi odată, în craniul meu cel gros şi reticent (a se citi: retrograd).