Constructorul asiatic de automobile a prezentat modelul cu zero emisii Ioniq 6 în vara anului trecut. Între timp, Hyundai Ioniq 6 a fost desemnată Mașina Anului 2023 în lume, iar acum poate fi comandată și în România.
Pentru moment, clienții au la dispoziție două versiuni: cu un singur motor electric (229 CP, 350 Nm) și cu două motoare electrice. Aceasta din urmă oferă 325 de cai putere și 605 Nm cuplu. Indiferent de alegerea făcută, bateria are o capacitate de 77.4 kWh.
În ceea ce privește autonomia, versiunea cu un singur motor electric acoperă până la 614 kilometri cu o singură încărcare, iar cea cu două motoare electrice și, implicit, tracțiune integrală până la 519 kilometri.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUA Hyundai Ioniq 6 |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
VERSIUNE | ||
Single Motor |
229 CP 350 Nm |
63.141 |
Dual Motor |
325 CP 605 Nm |
68.496 |
În viitorul nu foarte îndepărtat, Hyundai Ioniq 6 va putea fi comandată în România și alături de un singur motor electric și o baterie de 53 kWh.
Mulțumită arhitecturii la 800V, la o stație rapidă, acumulatorul se încarcă de la 10 la 80% în 18 minute.
De fapt, o așteptare de 15 minute este de ajuns pentru o autonomie de 351 de kilometri.Cea mai accesibilă Hyundai Ioniq 6 pornește, la noi în țară, de la 63.141 de euro. Pentru versiunea cu două motoare electrice trebuie să scoți din buzunare cel puțin 68.496 de euro cu TVA inclus.
Noua Hyundai Ioniq 6 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Hyundai Ioniq 6 Dual Motor AWD |
325 | 519 | 5.1 | 68.496 |
Tesla Model 3 AWD Long Range |
498 | 602 | 4.4 | 49.990 |
BMW i4 M50 |
544 | 521 | 3.9 | 68.485 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Hyundai
In schimb, Hyundai-ul ala care costa 68.496 de euro in Romania, in Germania se vinde cu 61.100 de euro.
Si cica tot aia de la Tesla sunt naspa.
Am auzit o idee, o nuanta diferita de isteria mainstream: viitorul e electric, vine marea electrificare. Dar asta nu inseamna ca viitorul e electric cu baterii de genul celor de acum. Ci ca propulsia va fi electrica, nu cu motor termic. Cu asta pot sa fiu de acord. Exista o posibilitate ca in 20 de ani sa nu mai vezi motoare cu combustie. Insa sursa de energie pentru "marea electrificare" nu va fi bateriile reincarcabile LiIon sau LiFe sau alcaline sau dracu sa le ia.
Pana si cei mai infocati fani ai masinutelor cu baterii realizeaza ca formula actuala nu e practica si nu va putea fi folosita la scara larga pentru transport. Bateriile reincarcabile sunt extrem de proaste si scumpe, si pe deasupra pun o groaza de conditii. Au capacitate mica de stocare, se incarca incet, e nevoie de o infrastructura extrem de costisitoare pentru ele, iau foc, sunt de unica folosinta, sunt scumpe, meteodependente s.a. Deci masinile viitorului vor fi electrice, foarte probabil, dar intr-o alta formula decat cea care ne e bagata noua pe gat acum. Masina din acest articol e cea mai buna dovada ca electricele prezentului sunt o catastrofa. Inainte de "pandemie", o masina cu dotarile si dimensiunile acestui ionic6 era pe la 24000 de eur. Motor cu combustie si fara batai de cap. Ei bine, am ajuns dupa vreo 3 ani sa vedem asemenea caraghioslacuri la niste preturi obscene, in numele incalzirismului si protejarii ganganiilor si gargaunilor din capul cirezilor de activisti guralivi si fara niciun rost in viata. Bravos Europa... suntem pe drumul cel bun... :)
Tesla poate să mai scadă mâine cu 10.000€ fără probleme, dar de ce ar face-o dacă restul nu au ajuns nici înspre zona lor de preţ de astăzi?
Piaggio ştia de scutere electrice din China / Taiwan de ani şi ani de zile dar nici azi nu are o producţie serioasă de scutere electrice sau câteva tentative la preţuri foarte mari !!!
Dar sunt producători mici, chiar în România, Cluj care fac scutere, motorete şi motociclete electrice serioase, foarte frumoase, foarte bune şi la preţuri clar mult mai bune !
Industria auto e prinsă în politică şi lăcomie iar soluţia este (ca mereu doar) concurenţa, economia de piaţă liberă.
Va fi bine, în timp. Cât de repede... depinde de dinozaurii auto.
Mult noroc sa concureze. Cu aceste preturi trebuie sa fii hater de BMW sa alegi asta in detrimentul unui i4 M50.
Tesla nu-si găsește încă expresiile manipulatoare ca sa anunțe dezastrul. Nu mai pot scădea cu un euro fără sa între in pierdere. Au mașini produse pe stoc, model 3 este varza, model Y a căzut 17 poziții intr-o luna. Sigur ești in 2023 sfârșit de mai?
am vazut ca mi te-ai adresat prin mantinela punandu-mi "in spinare" o afirmatie pe care nu am spus-o vreodata. Pe scurt: esti in eroare in ceea ce ma priveste.
In rest...cum mai merge taximetria?
Adica convertim si obtinem 40.000 - 46.000 euro.
Hai sa mai punem 1000 euro pt transport desi avand in vedere ditamai corporatia, pe ei ii costa vreo 100 euro/vehicul transportul de acolo pana aici.
si gen 4000 euro pt taxa non-eu
Deci pret pt europa trebuia sa fie 45.000-50.000 euro, nicidecum 63.000 euro
Ah, stau boss, ca hyundai-kia sifoneaza taxa de rabla 10.000-11.000 euro de la stat.
Si ia uite cum se vede de ce in romania costa atat de mult o masina electrica de la producatorii traditionali, pusi pe japca.
Fura banii de la ministerul mediului, bani dedicati pt a fi mai usor pentru oameni cand cumpara masina, si nu ca vanzatorii sa umfle preturile de vanzare.
Automarket, e cazul sa incpeti investigatia cu practicile de pret si sa expuneti mizeria asta.
Dar poate nu stim noi cat a costat titlul de masina anului in lume, poate ca acum spera sa-si recupereze banii investiti in acel titlu.. penibili!
Tesla se vinde-n draci pentru performante si mai ales pentru ca au ajuns la niste preturi decente, nu datorita unor titluri discutabile.
Succes(la coborat preturile), hyundai & co.
Interiorul la varianta de baza are o stofa pe scaune ce este sub Dacia Sandero la calitate, un tunel mare ce te va tine cu mana sus intr-o pozitie deranjanta.
Spatiu din spate e generos pe lungime, dar are bancheta prea jos amplasata, deci vei sta cu genunchi ridicati. Nici spatiu de la cap nu este prea generos.
Portbagajul este mic si are un acces incomod.
Despre condus....va dati seama ca nu iti da nici o reprezentata masina la condus, zic ca sunt 3 bucati in Romania...ei doar le prezinta.
Toate aceste si mai ales pretul m-au convins in schimb ca merita din plin o ...Tesla pe care am cumparat-o pe deplin impacat.
Cea mai vândută maşină din lume în primul trimestru din 2023 este.... Tesla model Y
QED
1 - Hyundai are arhitectura pe 800V, ceea ce BMW nu are, iar asta cred ca e destul de important la o electrica.
2 - pretul pt BMW e la varianta entry-level, deci pana ajungi la dotarile Hyundai mai ai de dat bani, si nu putini.
Dotari standard Hyundai/BMW: matrix led/led, navigatie de 12.3"/8", scaune incalzite si electrice cu suport lombar inclus/BMW e optiune si costa 256 euro suportul lombar si 441 euro incalzite!! ma rog Hyundai are si scaune VENTILATE si cu masaj, vad ca la BMW nu exista nici OPTIONAL !!!! la fel, Hyundai vine default cu head-up dusplay, ghici cat costa la BMW?
Mai vrei?
3 - Hyundai are autonomie 519 km in varianta cu jante pe 20", iar cu jantele de 18" autonomia este de 583 km.
Atentie, o marca premium se cumpara cu TOATE optionalele, altfel e masina de saraki.
La BMW sportivitatea vine cu semnul. Daca ai 2.0 dizal (cam asta isi permit majoritatea meltenilor) ei cred ca e sprotiva doar ca e cu semn de BMW.
Dupa aia trebuie sa le explici ca nu doar semnul conteaza, ci mai conteaza si sa ai bani sa intretii troaca. Adica service corect, anvelopele de sezon, ITP facut pe bune. Daca ii intrebi pe cocalari care e diferenta intre anvelope de vara si de iarna ei cred ca sunt la fel si pot circula si vara cu alea de iarna, pentru ca BMW tine loc de multe.
problema e simpla....se numeste politica de vanzari adaptata fiecarei piete in parte. Ca nu iti convine tie e irelevant. Incearca la alt dealer. In rest ramane cum am stabilit: pe langa un calmant iti trebuie si un dos de palma. Bosulica....
Restul mașinilor nu au nevoie de service corect si anvelope de iarna, S-o toți șoferii dobitoci își iau BMW-uri. Câți soferi știu câți ani se poate folosi o anvelopa de iarna indiferent de marca masini? Are “urme” bune.. este beton!!! Poi nu trebuie sa fie beton ca-i de iarna…
BMW este un producător relativ mic (sub 3 mil pe an), planeta este plină de idioți (vezi exemplul tău), care nu-si permit un BMW întreținut corect si atunci își arată abilitățile de copy/paste.
Repet si eu… dacă un sofer cu Hyundai face accident asta este, poliția este de vina cu nu da suficiente amenzi, dar dacă același sofer are BMW, deja este un bolid (prezentat in știri) care a intrat cu sălbăticie…, chiar dacă vorba ta are motor de 2 litri diesel… care pana la urma este un motor excelent, dar nu ceva ieșit din comun la performante.
https://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-golf-r-333-editie-limitata-pentru-germania-cu-76400-euro-pret-113937.html
Deci bai baieti, 76400 euro pentru un VAG mic si pricajit???
Haideti ca sunteti meseriasi.
Nu am stat sa caut statii de incarcare, nu tu griji, nu tu probleme.