Motorizarea de un litru din gama Hyundai i10 are cilindreea de 998 cmc, trei cilindri în linie, livrează 66 CP la 5.500 rpm şi 95 Nm la 3.500 rpm. Fratele său mai mare, de 1.248 cmc, prezintă o putere maximă de 87 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 120 Nm la 4.000 rpm. Ambele motorizări sunt oferite în standard alături de o transmisie manuală cu cinci trepte, dar Hyundai oferă şi o automată cu patru trepte pentru oricare dintre cele două propulsoare din gama i10. Fără sistemul ISG, versiunea de 66 CP cu transmisie manuală a lui i10 are un consum mixt de 4.7 litri la sută, pe când versiunea automată are un consum mixt de 6.0 litri la sută. Prezenţa sistemului ISG în compania acestei motorizări reduce consumul cu 0.1 litri la sută în regim mixt.
Motorizarea mai puternică, de 1.2 litri, are un consum mixt de 4.9 litri la sută alături de cutia de viteze manuală, respectiv 6.2 litri la sută cu transmisia automată. Cel mai sprinten dintre cele două este i10 1.2i cu transmisie manuală, care poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 12.3 secunde şi să atingă 175 km/h. Cea mai lentă versiune a lui i10 este cea de 66 CP cu transmisie automată, ce necesită 16.8 secunde pentru a sprinta până la 100 km/h şi poate să atingă 145 km/h.
Noua generaţie a lui Hyundai i10 este primul model de segment A produs de Hyundai în Europa. Producţia a debutat în septembrie 2013, la fabrica Hyundai din Izmit, Turcia. Proiectarea, testarea şi dezvoltarea modelului i10 de generaţie nouă a fost realizată la centrul Hyundai din Russelsheim, pentru a asigura compatibilitatea sa cu cerinţele consumatorilor europeni.Citeşte AICI testul nostru cu noul Hyundai i10.
Hyundai i10 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Hyundai i10 1.0i MT5 Access |
66 | 4.7 | 14.9 | 11.850 |
Chevrolet Spark 1.0 68 CP LS |
68 | 5.1 | 15.5 | 8505 |
Citroen C1 1.0i 68 CP Attraction |
68 | 4.3 | 13.5 | 9219 |
Peugeot 107 1.0 69 CP Acces |
68 | 4.5 | 12.5 | 10.035 |
Volkswagen Up! 1.0 60 CP Take Up! |
60 | 4.5 | 14.4 | 8678 |
Skoda Citigo 1.0 60 CP Active |
60 | 4.5 | 14.4 | 8459 |
Toyota Aygo 1.0 VVT-i 68 CP Terra |
68 | 4.4 | 14.2 | 10.121 |
Kia Picanto 1.0 69 CP Base |
69 | 4.2 | 14.4 | 9448 |
Ford Ka 1.2 84 CP TE |
69 | 4.9 | 13.2 | 9550 |
Renault Twingo facelift 1.2 16V 75 CP Trend |
75 | 5.1 | 12.3 | 9300 |
Fiat Panda 1.2 69 CP Pop |
69 | 5.2 | 14.2 | 10.299 |
Fiat 500 1.2 69 CP Pop |
69 | 5.1 | 12.9 | 11.600 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Hyundai
Au inebunit cei de la Hyundai Romania?
Multe succese la vanzare (desi nu o sa aiba)!
Eu unul as lua oricand un Ford Fiesta sau B Max sau Honda Jazz cu dotari mai multe, motoare mai bune si spatiu mai mare.
Pai atunci ia-ti Honda cu 15 mii si B-Max si ce-oi mai vreai
Compara i10 cu tripleta UP! sa vezi ca e peste ele, si la fel si tripleta Aygo.
Tripleta Aygo/ C1 / 107 este pe piata de ceva ani si trebuie sa ne uitam sa vedem cine sunt cumparatorii acestui tip de masina. i10 va avea succes. Arata bine, are o echipare ok, pretul asemenea. Dar nu vorbim de Romania. Cercetati sa vedeti ce succes a avut generatia care tocmai a iesit din productie in UK. Cu programul de casare auto de la ei, pretul a scazut foarte mult si a fost un hit la vanzari.
Daca vorbim strict de piata din Romania, probabil ca masina va fi configurata pentru agenti de vanzari (desi se gaseste o varianta mult mai ieftina, reprezentata de Dacia) dar depinde de politica fiecarei firme. Apoi, sunt cumparatorii care chiar adora masinuta (probabil doamne trecute de prima tinerete, care se deplaseaza preponderent in aglomeratia urbana si a caror familie mai detin un automobil).
Personal, cred ca masinuta are un singur minus (sau poate doua): motorizarile. Cred ca din capacitatile cilindrice respective se putea obtine o putere mai mare. Chiar si Ford, pentru motorasul de un litru aspirat, ofera 80 CP.
Cum sa ceri 9-11.000 la o versiune de baza ? Sa inteleg ca varianta full ar sari de 15.000 ?
Pana in 10.000 iti cumperi un Sandero full cu motorizare turbo pe benzina de generatie noua sau diesel, iar in cel mai rau caz 1.2-ul care este un motor foarte fiabil, cu un consum redus si performante acceptabile care este mai performant ca 1.0 benzina de pe Hyundai.
Sau in 11.000 gasesti oferte noi low-cost mult mai bune.
http://www.hyundai-motor.ro/i10
Oricum arata cel mai bine din aceasta clasa si ca dotari si ca tot. Pt clasa MINI este mult prea bn finisata fata de altele care fețele de uși sunt vopsite iar tetiera e de fapt o prelungire a scaunului.....Pt mine I10 se prezinta cel mai bine in acest segment.Nu mai vorbesc de sistemul keyless go, start and stop , iarasi o dotara uimitoare pt aceasta clasa.