Hyundai Grand Santa Fe, cel mai mare model din oferta constructorului din Coreea de Sud disponibil în Europa, poate fi comandat şi în România începând de astăzi. Importatorul mărcii anunţă debutul modelului cu un stoc special de lansare, reprezentat de nivelul de echipare Luxury şi în compania configuraţiei cu şapte locuri, care pleacă de la 45.277 euro cu TVA inclus. În raport cu Santa Fe-ul standard, modelul este cu 10 milimetri mai înalt, cu cinci milimetri mai lat şi cu 225 de milimetri mai lung. Ampatamentul modelului a fost extins cu 100 de milimetri pentru a oferi mai mult spaţiu pentru ocupanţi, în special pentru cei care iau loc pe al treilea rând de scaune. În spatele acestui rând se află cel mai mare portbagaj din clasă, care are un volum de 607 litri.
Hyundai vrea să lanseze 20 de modele noi până în 2017
Coreenii de la Hyundai oferă o singură motorizare în compania lui Grand Santa Fe, anume un diesel de 2.2 litri "R" VGT, care livrează 197 CP şi 436 Nm. Puterea maximă este atinsă la 3.800 rpm, în timp ce momentul motor maxim vine între 1.800 şi 2.500 rpm. Resursele sunt exploatate de o transmisie automate cu şase trepte, care trimite puterea la roţi printr-un sistem de tracţiune integrală. În ciuda celor aproape cinci metri lungime, modelul are o masă de 1.991 kilograme şi anunţă un timp 0-100 km/h de 10.3 secunde, în timp ce consumul mediu declarat este de 7.6 litri la sută.Hyundai şi Kia vor merge pe strategii diferite de design
Hyundai a vândut şase milioane de maşini de la debutul său pe piaţa din Europa
La fel ca la orice alt Hyundai oferit în prezent, Grand Santa Fe beneficiază de serviciul Five Year Triple Care al mărcii. Seria de lansare a lui Hyundai Grand Santa Fe vine în standard cu doătir precum şapte airbag-uri, ABS, EBD, TCS, ESP, Brake Assist, asistenţă la urcarea şi la coborârea pantelor, diferenţial central blocabil electronic, direcţie electrică cu trei moduri de conducere, climatizare automată cu reglare pe două zone, pornire şi acces fără cheie, pilot automat, sistem de navigaţie, unitate multimedia cu sistem Bluetooth, cameră video pentru marşarier, plafon panoramic, senzori de parcare şi altele.
Printre dotările speciale ale acestui model enumerăm sistemul de ventilaţie dedicat ocupanţilor celui de-al doilea rând de scaune, precum şi climatizarea independentă oferită pasagerilor care stau pe al treilea rând de scaune.
Hyundai Grand Santa Fe vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 197 CP AT 4WD |
197 | 7.6 | 10.3 | 45.277 |
Nissan Pathfinder 2.5 dCi 190 CP LE auto 7 locuri |
190 | 9.0 | 10.7 | 49.290 |
Toyota Land Cruiser 3.0 Executive auto 7 locuri |
190 | 8.1 | 11.7 | 57.864 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Hyundai
...cum ar fi, la koreeni, cum sa nu faca masini mari care sa se comporte pe sosea cum se comporta masinile lor...
R Class e mai lung, mai jos, mai greu si mai rapid. Cred ca stiu ce vrei sa zici, dar diferentele sunt totusi mari.
''ministru'' e termen peiorativ sau esti pe ''jargon''?
ca la 50.000 euro...
R klasse e o masina adevarata, e mare si bun pentru o familie care calatoreste in concedii cu masina...eu nu m-am referit la cat de lung e unu fata de celalalt....la cum e desenata masina asta, e inspirata din R klasse...koreenii fura de la altii in loc sa faca ceva si singuri, japonezii cum de pot, ei numai sa fure de la altii, si sa faca mai ieftin si de o calitate inferioara, macar sa faca ceva mai urat dar sa faca fara sa ii fure pe altii... O zi buna! Cei care simpatizeaza Hyundai sper sa nu se supere e doar punctul meu de vedere, fiecare are dreptul la o opinie.
Daca nu era SUA sa lupte pentru democratia Sud Koreenilor si acum mancau orez cu portia,cum fac fratii lor de la nord.
Japonia e cam cea mai data naibii tara, au altfel de concept al gandirii, ca sa fac o comparatie poate bizara....cand Sony facea electronice,Samsung abia scotea capul la suprafata.
In orice industrie conteaza cum te adaptezi la piata. In domeniul foto de exemplu japonezii sunt peste tot, desi in anii inaintea celui de-al doilea razboi mondial nu insemnau nimic in domeniul respectiv.
Coreeni au preluat reteta si s-au adaptat mai bine la globalizare in cazul unor anumite electronice de exemplu. Vezi Samsung sau LG versus Sony si pleiada de firme electronice japoneze atat de celebre in anii 70, 80, 90.
Urmeaza chinezii (asta daca sunt lasati de americani sa continue reteta, ca spre deosebire de japonezi si coreeni, chinezi nu-s aliatii americanilor)