La începutul acestui an, Honda a publicat primele imagini și informații referitoare la noua generație CR-V. Acum, clienții din România pot comanda noul CR-V, urmând ca livrările să înceapă în luna octombrie a anului curent.
Pentru început, noul SUV dezvoltat de constructorul japonez va fi oferit doar cu motirizări pe benzină. Niponii nu vor pregăti un propulsor diesel, dar începând cu primăvara anului viitor, clienții vor putea opta și pentru o variantă cu sistem hibrid de propulsie. Acesta include un motor i-VTEC pe benzină de 2.0 litri și două motoare electrice, însă oficialii Honda țin sub cheie informațiile legate de puterea totală a sistemului hibird.
În cazul versiunilor echipate cu transmisie manuală, motorul pe benzină de 1.5 litri Turbo VTEC oferă 173 de cai putere la 5.600 rpm și 220 Nm între 1.900 rpm și 5.000 rpm. Pentru versiunile echipate cu transmisia CVT, același motor de 1.5 litri oferă 193 de cai putere la 5.600 rpm și 243 Nm între 2.000 rpm și 5.000 rpm.
Noua generație Honda CR-V este disponibilă și cu sistemul de tracțiune integrală Real Time AWD, care este capabil să transmită până la 60% din cuplu spre puntea spate. Modul în care cuplul este distribuit poate fi analizat în timp real pe display-ul central. Versiunea echipată cu transmisie manuală poate fi comandată atât cu roți motrice față, cât și cu sistemul de tracțiune integrală, în timp ce varianta echipată cu transmisia CVT este oferită doar în configurația cu tracțiune integrală.
Garda la sol a noii generații CR-V este de 198 de mm în cazul versiunii cu roți motrice față, respectiv 208 mm pe versiunile echipate cu sistemul de tracțiune integrală. Suspensia față MacPherson și suspensia spate de tip Multilink cu bară stabilizatoare sunt garanțiile unei ținute de drum superioare oricărei alte generații CR-V de până acum la nivel de confort.
Volumul portbagajului este de 561 de litri în cazul versiunii cu cinci locuri.
Cei care aleg varianta cu 7 locuri (premieră) vor avea la dispoziție doar 472 de litri atunci când ultimul rând de scaune este pliat. Trei versiuni de echipare sunt disponibile, iar prețul de pornire pe piața din România este de 27.000 de euro cu TVA.MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Elegance | Lifestyle | Lifestyle 7 locuri |
Executive |
1.5 VTEC | Benzină 173 CP |
Man6,4x2 | 27.000 | - | - | - |
1.5 VTEC | Benzină 173 CP |
Man6,4x4 | 30.000 | 32.500 | - | 35.750 |
1.5 VTEC | Benzină 193 CP |
CVT,4x4 | 32.490 | 35.000 | 36.000 | 38.250 |
Indiferent de versiunea de echipare aleasă, SUV-ul constructorului nipon va fi disponibil cu pachetul de siguranță Honda Sensing care include următoarele sisteme: cruise control adaptiv, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, sistem automat de frânare cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem de menținere a benzii de circulație, sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de circulație, sistem de asistare a menținerii benzii de circulație și un limitator de viteză inteligent.
Versiunea Elegance este oferită standard cu: sistem de asistare la tractare, sistem de asistare la pornirea din rampă, volan îmbrăcat în piele, ornamente interioare de bord care imită lemnul, mod de rulare Econ, computer de bord cu afișaj color, sistem start-stop (doar pe manuală), sistem multimedia Honda Connect cu ecran tactil de 7 inch, navigație Garmin, sistem activ pentru anularea zgomotului de fond, sistem de climatizare automat pe două zone, senzor de ploaie, senzori de parcare față și spate, cameră video pentru mersul cu spatele, oglinzi încălzite, scaun șofer reglabil manual pe înălțime, scaune față încălzite, faruri cu LED, sistem de asistare pentru faza lungă, proiectoare de ceață, lumini de zi cu LED și jante din aliaj de 18 inch.
Nivelul de echipare Lifestyle plusează cu: sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de monitorizare a traficului în momentul deplasării cu spatele, sistem Smart Entry&Start, tapițerie din piele, parbriz încălzit, scaun pasager reglabil manual pe înălțime, bare amplasate pe plafon și proiectoare de ceață cu LED-uri.Cei care aleg vârful de gamă Executive vor beneficia și de următoarele dotări: volan încălzit, Head-Up Display, hayon cu acționare electrică, scaun șofer reglabil pe 8 direcții cu funcție pentru memorarea poziției, banchetă spate încălzită, plafon panoramic și jante din aliaj cu diametrul de 19 inch.
Noul Honda CR-V vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Honda CR-V 1.5 VTEC, 4x4, CVT, Elegance |
193 | 8.7 | 9.5 | 32.490 |
Ford Kuga 1.5 EcoBoost, 4x4, Aut, Trend |
182 | 7.4 | 10.1 | 26.500 |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, 4x4, Aut, Premium+ |
177 | 7.5 | 9.1 | 31.134 |
Kia Sportage 1.6 T-GDI, 4x4, Aut, Style |
177 | 7.4 | 9.1 | 27.007 |
Mazda CX-5 2.5 SkyActiv, 4x4, Aut, Revolution Plus |
194 | 7.1 | 9.2 | 34.190 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Restul rivalilor din segment fie nu oferă motoare pe benzină cu un nivel de putere apropiat de cel disponibil pe CR-V, fie nu au în ofertă versiuni cu sistem de tracțiune integrală.
În fine, lăsînd deoparte gusturile subiective - mai ales apropo de-o mașină destinată să placă global, că-i cel mai vîndut SUV de pe planetă - nu-mi pare excesiv de scumpă pt o Honda.
Clar că-n România Sportage va rămîne însă preferată - zic asta observînd frecvența apariției pe străzi. Ori Tucson (p-aproape de Kia cred.)
Nu mă aștept oricum ca japii să scoată vreun C-RV R-Type ca VAG cu R-Line/Cupra/RS-urile lor pe bandă rulantă.
Deși e posibil ca -n curînd și unele camioane să aibă versiuni dezvoltate pe *Iadul Verde* :-) (știri de care mi s-a acrit, sincer.)