Prețuri Honda Civic Type-R în România: start de la 39.500 de euro

de Daniel Popescu
Vineri, 10.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Honda Civic Type-R poate fi achiziționată din România la prețuri care încep de la 39.522 de euro. Singura versiune disponibilă are un motor turbo pe benzină de 2.0 litri și 320 de cai putere.

Noua generație Honda Civic Type-R a fost dezvăluită cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie și a impresionat prin designul care a rămas în mare parte fidel generației anterioare.

La mai bine de jumătate de an distanță, hot-hatch-ul compact poate fi achiziționat și din România, iar prețurile încep de la 39.522 de euro cu TVA.

Totuși, clienții nu au la dispoziție prea multe opțiuni, întrucât, la fel ca și în cazul generației anterioare, Honda Civic Type-R este disponibil într-o singură versiune de motorizare: propulsorul turbo pe benzină de 2.0 litri generează 320 de cai putere și un cuplu de 400 Nm, iar acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

De asemenea, singurul nivel de echipare disponibil este GT, iar alegerea unei alte culori în afara celei standard Rallye Red costă 468 de euro.

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie GT
2.0 Turbo Benzină
320 CP
Man6 39.522

Pe piața din România, noul Honda Civic Type-R are ca rivali principali Ford Focus RS, Volkswagen Golf R și Peugeot 308 GTI. Dintre aceștia, Focus RS și Golf R sunt disponibili doar cu tracțiune integrală, în timp ce 308 GTI mizează pe tracțiune față, la fel ca și Type-R. 

Modelul japonez s-a remarcat deja prin stabilirea unui nou record pe circuitul de la Nurburgring pentru o mașină echipată cu tracțiune față, fiind cronometrat cu 7 minute și 43.8 secunde.

NOUL HONDA CIVIC TYPE-R vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
HONDA Civic Type-R
2.0 Turbo, benzina, 4x2, Man6, GT
320 7.7 5.8 39.522
Ford Focus RS
2.3 Turbo, benzina, 4x4, Man6
350 7.7 4.7 37.000
Volkswagen Golf R
2.0 Turbo, benzina, 4x4, Man6
310 7.9 5.1 36.879
Peugeot 308 GTI
1.6 Turbo, benzina, 4x2, Man6
270 6.0 6 31.200
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (21)

  • Arogantul
    are o acceleratie foarte slaba pt puterea motorului, probabil din cauza ca nu e AWD
    11 5
  • Cand e mai scump chiar decat Golf R care e si 4x4, fara sa ofere performante mai bune, ridica niste semne de intrebare cu privire la cat de just e pretul. Adica dai 18000 de euro in plus fata de un Civic cu 180 cai doar pt un motor mai mare, un alt bodykit si cateva schimbari pe dedesubt (LSD si altele)? Cam exagerat.
    16 7
  • Hai spune-mi ce pret corect are Civicul asta Type R. Cu vreo 2 ani in urma, generatia anterioara, care era 98% identica dpdv al performantelor era vreo 32k euro.
    Si cand te gandesti ca motorul vandut "crate" e vreo 6k DOLARI, NU EURO.
    3 4
  • Sau s-a scumpit din cauza ca UK a iesit din EU, cu Brexitul.
    Nu mi-o lua in nume de rau, ca nu vreau sa ma cert cu tine. Doar dadeam un nou exemplu. ;-)
    2 3
  • Laurentiu29
    @Liviu.... in primul rind motorul masinii de care vorbesti - 182 de cai, mai exact - este de cilindree 1.5, nu 2.0 ca al type-r-ului.....in al doilea rind (desi cred ca acest aspect este cel ce face diferenta) sint 140 CP intre ele !!!!!!!!!.......marea majoritate a autovehiculelor nici macar atitia cai nu au....performantele inferioare concurentei de virf tin - in opinia mea - de lipsa tractiunii integrale......dar honda a anuntat ca asta doreste: motor puternic, fara tractiune integrala, cutie manuala.....
    6 3
  • @Laurentiu29
    Stiu ca e 1.5. Nu cumva am zis ca platesti 18 mii in plus pt un motor "mai mare" (2>1.5) printre altele?

    Pai daca asta doreste, sa puna si un pret corespunzator. Mai mult de 9000 (cu ingaduinta) in plus fata de versiunea cu 1.5 nu ar trebui sa fie. Ca sa nu mai zic ca e acelasi motor de pe versiunea anterioara, softat sa scoata 10 cai in plus.
    4 3
  • Gabriel
    De Leon Cupra ati cam uitat..
    6 1
  • costin
    Nu inteleg de ce comparati masina cu masini 4x4, sau cu modele cu motoare mai mici.
    Comparatia cea mai corecta este cu masina cu care isi disputa suprematia pe Nurburgring pentru FWD ... Seat Leon Cupra 300.
    Ambele masini au motor de 2.0T
    6 1
  • @c Ar trebui sa fie cam in linie cu Cupra care costa vreo 31 de mii, e tractiune fata si are performante similare.
    8 2
  • Costin
    @L: TypeR vs Cupra300 este cea mai buna comparatie. Ca design, inclin spre Cupra, dar poate ca sunt subiectiv, am un FR. Am vazut si am citit multe teste comparative. Pe circuit castiga TypeR, la mustata, dar castiga. In schimb Cupra e o masina mai buna pt toate celelalte momente cand nu esti pe pista. Poti opta pt M6 sau DSG, multe optiuni interesante, gen acoperis panoramic.
    Un alt aspect subiectiv este felul in care arata:
    - Cupra design placut, inchegat, usor agresiv,
    - TypeR design foarte polarizant: Love it of Hate it.
    5 3
  • @ "@c"

    Exemple de preturi umflate sunt multe (si ma feresc sa zic ceva de VW), dar nu e bine sa le comparam cu cele din trecut, iar pasionatii adevarati nu vor avea vreun impediment in a arunca cu "euroi" numa' ca sa isi satisfaca "poftele".

    Personal prefer MEGAN RS (280CP la 1.8l) sau ptr cei care vor ridica din sprancene as astepta pana la anu' RS Trophy (min. 300CP la 2.0l) care sper ca va repune recordul de pe Nurburgring acolo unde ii sta mai bine... (la un articol despre Type R e sinucidere curata sa spui asa ceva).

    Cat despre preturile lor, vei vedea ca variantele mele sunt mai aproape de adevar... (a nu se trage concluzia ca imi voi lua o asemenea masina, imi place si atat,)

    PS: Daca doresti un dialog deschis ar fi de preferat sa renunti la a te semna "@c" si sa folosesti numele sau semnatura ta, macar asa cum fac si eu, mai anonim cu "c".
    10 3
  • Ups, am pe cardul de credit -4900 RON... dacă mă duc la un film și la o pizza îmi refuză cardul.
    Dacă aș avea eu 39.500 de euro...
    6 2
  • Am pus "@c" ca sa ma recunosti.
    Fara suparare, dar "c" (si litera mica si nume doar dintr-o litera), nu te avantajeaza pt a ma critica... ca nu am nume ;-P.

    Legat de pret, nu cred ca "pasionatii" nu o sa aiba un "impediment". Poate nu toti, dar UNII sigur o sa aiba. La fel cum tu ai un impediment de a lua un Megane RS, chiar daca esti PASIONAT de hot-hatchuri, (recte Megane RS)
    De ce te feresti sa zici de VW? Oricum macar Golf R ofera la banii astia 4x4, care iti da o acceleratie mai buna.
    Legat de Cupra, am criticat-o si pe ea ca s-a scumpit. Chiar la aceeasi generatie, doar pt ca i-au facut faceliftul de 4-5 ani.

    In urma cu 15 ani, aproape ca luai un M3, de banii astia; si avea si mai multi cai si acceleratii mai bune.

    Si apropo de Megane RS. Cum plm sa dai CU INIMA IMPACATA 40k pe un Civic R sau orice alt Hot-Hatch actual, cand un Megane RS costa in urma cu 7 ani JUMATE DE PRET = 22k euro.
    Pai cele de astazi nu sunt de 2 ORI mai bune ca sa isi justifice OBEZITATEA DE PRET.

    Repet. Nu vreau sa ne certam. Nu am urmarit nici data trecuta.
    Dar daca poti sa-mi explici rational preturile astea aiure, iti dau o bere (virtual)
    1 0
  • tc1900
    in comparatie nu are ce cauta peugeot gti cu 1.6 turbo, motorul ala e din alta categorie.

    trebuia inclus si seat cupra
    4 0
  • @undercover (mie imi place cum suna)

    Sa le luam pe rand:

    - Ca sa vezi ca nu refuz o bere, fie ea si virtuala, o sa incerc totusi (chiar fara sorti de izbanda - sunt sigur) UN FEL de explicatie, una de nespecialist (departe de mine acest gand) legat de preturi:
    Probabil raspunsul se invarte in jurul expresiei: ”nu-i prost cine cere...”; sau in incercarea de pozitionare a modelelor peste ce ofera concurenta ( ceva de genul ”al meu e mai bun, veti vedea”); sau pur si simplu datorita unei perioade de crestere a consumului auto (cifrele din ultimii ani au cam luat amploare, ma refer la media anilor de dupa criza financiara, dar si la debutul din 2017). Si mai sunt multe altele... nu ajunge nici timpul si nici spatiul ptr toate...
    Oricum ar fi, iti amintesti cred, exemplul cu imobiliarele (putin fortat): nu poti compara cu alte perioade cand erau alte conditii financiar-economice.
    In loc de concluzie cel mai simplu ar fi sa afirm ca aceste preturi sunt de neexplicat si nu o sa dau gres (sau sa o dau aiurea cu inflatia).
    Acum voi fi desfiintat de specialisti, dar na, mi-am dat si eu cu parerea.

    - De VW nu prea fac comentarii intrucat ptr mine e ceva mai greu de inteles cum fac asemenea vanzari (sunt lideri), desi au trecut prin ”diselgate”, nu exceleaza la design si nici nu sunt campionii absoluti ai tehnologiei (dar o sti pe aia: e greu sa se insele asa multi oameni care dau banii pe VW; sau pe aia: nu au notele cele mai bune la fiecare capitol dar cand tragi linie totalul e cel mai mare - adica realizeaza compromisul perfect, sau aia cu MK-ul) ;
    Si mai ales: au multi fani (care fie vorba intre noi sar imediat si te iau de guler daca zici ceva de rau);

    - Legat de ”@c” nu era o critica ci un indemn la un dialog cat mai deschis, fara ocolisuri sau menajamente si chiar mentionam ca eu insumi o fac relativ anonim, dar macar se stie cui sa te adresezi in caz ca vrei sa faci referire la mine - ”c” tot e ceva decat nimic, chiar daca e mic;

    PS: repet : nu intentionez sa imi iau o asemenea masina HOT HATCH (nu sunt chiar atat de egoist), insa o apreciez, iar despre impatimitii care nu si-o vor permite nu pot decat sa spun ca regret... desi stiu eu pe unii care stau in chirie cu familia dar se dau cu tot felul de ”bestii” - pasiunea bat-o vina...
    7 0
  • Revin cu ceva completari ptr a merita berea premium:

    Ptr cei carora li se pare ca m-am aberat destul cu ineptiile si elucubratiile (si nu elucrubatii cum am mai vazut) de mai sus in prima parte a comm-ului, mai incerc alte variante, gandindu-ma la ce poate face Marketingul in ziua de azi, cum ne spala creierele si halim orbeste tot ce ni se serveste;
    sau poate ca doar ni se pregateste terenul ptr urmatorul nivel, auto electric si autonom (oricum super tehnologizat), care va avea alt standard de pret (tehnologia costa), deci trebuie sa nu para atat de mare diferenta intre ele si il cresc artificial pe cel al actualelor modele;
    sau poate e si acesta un mod de constrangere in a ne indrepta spre cele viitoare, mai nepoluante...
    sau poate, sau poate, sau poate... e lunga povestea....
    Oricum ar fi, exista si explicatii economice in care ma feresc sa ma bag sa nu supar pe careva.

    Ce zici? Merit berea aia? Fie si la halba macar???
    5 0
  • si P.S. de rigoare:

    1. ”pleonasmul ” referitor la aberatii e facut intentionat ptr a sublinia ideea;
    2. totusi am ratat un ”nu” care trebia pus inainte : ”... NU m-am aberat destul...”;
    3. daca ai sti ce pofta de bere mi s-a facut....
    5 0
  • S-ar putea crede ca sunt cam ”nevorbit”, dar tin sa precizez ca sigur sunt NE...”baut”! Desi ar prinde bine o bere...
    Stiu ca poate am exagerat cu debitul aici la un articol desptre Civic TYPE R (eu fiind cam pe langa acest subiect), insa daca nu eram ”starnit”, nu as fi postat absolut nimic.
    Gata, ma opresc acum, promit.
    5 0
  • La pretul afisat s-au mai adaugat si macar 10% taxe
    0 0
  • Ok.
    Numai bine. ;-)
    1 0
  • Merci de pseudonimul pe care mi l-ai dat. Suna bine ;-)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru