După ce a debutat pe Bătrânul Continent în cadrul Salonului Auto de la Geneva, noua generație Honda Civic Type R se pregătește să ajungă și în România. E drept că va mai dura ceva până când vom vedea primele exemplare pe stradă, însă comenzile s-au deschis, iar segmentul autohton al hot hatch-urilor pare din ce în ce mai aglomerat.
Considerat actualmente cel mai puternic model compact cu tracțiune față, Civic Type R livrează 310 cai putere doar roților anterioare și este gata să pună la dispoziția celui de la volan un cuplu motor de 400 Nm, livrat chiar de la 2500 de rotații. Toate aceste caracteristici se datorează unui motor de 2.0 litri, prima unitate turbo din istoria modelelor de performanță Honda.
Agregatul cu patru cilindri poate ajuta compacta să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 5.7 secunde, alături de o transmisie manuală cu șase rapoarte. Viteza maximă este cea mai mare din segment și ajunge la 270 de km/h.
La nivel mecanic, Civic Type R se bucură şi de o suspensie faţă specială, numită Dual Axis Strut, care se bazează pe configuraţia MacPherson şi îi aduce o serie de elemente pentru a mări aderenţa. În raport cu varianta standard a lui Civic, acest sistem reduce cu până la 50% fenomenul de torque steer specific modelelor puternice care au configuraţii cu tracţiune faţă. Pe lângă suspensia respectivă, resursele sunt controlate de un diferenţial mecanic cu alunecare limitată.Noul Honda Civic Type R va fi disponibil în România cu un preț de pornire de 39.618 euro cu TVA inclus. Lista de precomenzi a fost deja deschisă, japonezii promițând că primele livrări autohtone se vor face abia la finalul acestui an. Noul Civic Type R va fi oferit, la fel ca toate celelalte modele Honda, cu o garanție de cinci ani.
Honda Civic Type R vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Honda Civic Type R 2.0 turbo |
310 | 7.3 | 5.7 | 39.618 |
Renault Megane RS Trophy 2.0 litri |
275 | 6.5 | 5.8 | 28.600 |
Opel Astra OPC 2.0 Turbo |
280 | 8.1 | 6 | 29.190 |
Seat Leon Cupra 2.0 TSI |
280 | 6.4 | 5.7 | 29.694 |
Volkswagen Golf R 2.0 TSI AT6 |
300 | 6.9 | 4.9 | 39.361 |
Ford Focus ST 2.0 Ecoboost |
250 | 6.8 | 6.5 | 28.250 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Honda
Dar acuma, ma intreb de ce ar merita 11.000 euro in plus fata de Megane ?
Iar pe circuit a scos cu max 1.1 sec mai putin ca Megane, si cu 0.4 mai putin ca Leon.
Insa Leon si Megane erau cele mai tari hothatch-uri cu tractiune fata, ma gandesc sa nu fie rezultate pt marketing, caci 1 sec diferenta se poate pierde la cea mai mica greseala.
Te uiti la preturile honda, te uiti la recall-uri si tragi o burta de ras. Poa' sa tina loc si de bancul zilei.
PS Sper ca i-au pus macar faruri de ceata standard. Sa vada drumul prin fumul de la concurenta.
Vedeti ca va tarati balele dupa voi.
datele sunt in tabel.
Sau, fie un BMW Z4 cu ceva optiuni sau un i3. Mda, probabil i3.
Din cate stiu eu, la japoneze nu se poate configura mai nimic. De obicei sunt cateva nivele de echipare, si asta e tot. La Type R in afara culori si, poate jante, nu mai ai ce sa configurezi.
Poate si acesta este motivul pentru care pretul de baza este asa mare, va avea dotari care vor ridica pretul concurentei la acelasi nivel.
La Honda exista nivele de echipare, fara rahaturi de optionale ca la nemti si cea mai slaba echipare de la Honda trebuie comparata cu nivelele medii spre mari de echipare de la nemti. Asa ca nu mai comentati aiurea de preturi daca nu cunoasteti.
Honda era mai scumpa la aceleasi dotari si inferioara la motor.
Eu nu sunt de acord cu nivelele pompoase ale japonezilor pentru ca exista sisteme pe care le doresc si le gasesc la ultimul nivel , dar la ultimul nivel imi baga pe gat ceva care chiar nu imi place sa existe pe masina mea .. cum ar fi pielea sau un kkt de navigatie.
Este doar un exemplu.