Ford Focus ST facelift este disponibil pentru comandă pe piaţa din România. Cea mai ieftină versiune a variantei de performanţă a compactei este oferită cu o caroserie hatchback cu cinci uşi, transmisie manuală cu şase trepte şi motorizare 2.0 EcoBoost de 250 CP. Aceasta din urmă costă 28.250 de euro cu TVA inclus. Între timp, prima versiune diesel din istoria lui Ford Focus ST este cu 1.000 de euro mai scumpă decât versiunea alimentată cu benzină, ceea ce înseamnă că are un preţ de listă de 29.250 de euro cu TVA inclus. Îndiferent de motorizarea aleasă, versiunea de caroserie Wagon are un preţ de listă cu 500 de euro mai mare decât cea a variantei hatchback.
Ford confirmă lansarea noii generaţii a lui Focus RS alături de alte 11 modele de performanţă
Facelift-ul versiunii sportive a lui Focus a adus, după cum era previzibil, modificările estetice aplicate variantei pe care este bazat. Asta înseamnă că grila radiatorului este mai mare şi are un format mai simplu, blocurile optice devin angulare şi prezintă aceeaşi baghetă LED în partea superioară, iar posteriorul păstrează evacuarea specifică. Printre elementele suplimentare se numără un set nou de jante de 19 inch, încălţate cu pneuri Michelin dezvoltate special, şi două noi nuanţe de vopsea: Stealth şi Deep Impact Blue.
La nivel tehnic, suspensia a primit noi reglaje, iar sistemul electronic Torque Vectoring are şi el alte setări, menite să îmbunătăţească comportamentul pe viraje.Inginerul şef al diviziei Ford Performance: "Timpii de Nurburgring sunt doar marketing"
"Clienţii, şi nu numai, au iubit sunetul vechiului Ford ST. Acustica unui motor cu cinci cilindri este complet diferită de cea a unei unităţi cu patru cilindri. Cu toate acestea, Beethoven şi Mozart, deşi au compus arii diferite, muzica lor a sunat la fel de bine. Suntem de părere că noul motor de pe ST va încânta publicul la fel de mult ca predecesorul său", declara Jost Capito, fostul director al diviziei de vehicule de performanţă Ford la momentul lansării lui Focus ST în compania unui motor turbo cu patru cilindri în linie.Motorizare | Putere Cuplu |
Transmisie | Performanţe | Focus ST hatchback |
Focus ST Wagon |
|
Timp 0-100 km/h | Viteză maximă | Preţ (€ cu TVA) |
Preţ (€ cu TVA) |
|||
2.0 EcoBoost | 250 CP 340 Nm |
Man 6 | 6.5 6.7 (Wagon) |
248 | 28.250 | 28.750 |
2.0 TDCi | 184 CP 400 Nm |
Man 6 | 8.1 | 217 | 29.250 | 29.750 |
Ford Focus ST vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost MT6 |
250 | 6.8 | 6.5 | 28.250 |
Skoda Octavia RS 2.0 TSI MT6 RS |
220 | 6.2 | 6.8 | 25.088 |
Renault Megane RS 2.0 16V |
265 | 7.5 | 6.0 | 25.500 |
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 220CP |
220 | 6 | 6.5 | 26.287 |
Opel Astra OPC 2.0 Turbo 280CP |
280 | 8.1 | 6 | 29.105 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Ford
De acord cu tine,e cel mai reusit hot hatch din segment,asta doar pana cand va aparea RS-ul.
@hazard Skoda Octavia RS nu este hot hatch ;). Este o berlina cu un motor puternic si foarte mult spatiu
In romania suspensia iti rupe rinichii, interiorul este foarte invechit ,aspectul nu exceleaza , are doar 2 usi...
In viata de zi cu zi se va conduce mai bine ST-ul, GTI si chiar OPC decat Megane RS.
Cat despre pret, Ford are cele mai mari discounturi de pe piata. Fara nimic pe ea o iei la 25K lejer