La aproape un an de la lansarea pe piața din România a noii generații Ford Fiesta, constructorul american a anunțat prețurile și pentru versiunea Active.
Aceasta se remarcă în special printr-o gardă la sol de 152 de mm, cu 18 mm mai mare comparativ cu versiunea clasică, dar și prin diverse elemente suplimentare de protecție specifice mai degrabă SUV-urilor.
În România, Fiesta Active poate fi comandată împreună cu motorul pe benzină EcoBoost de 1.0 litri disponibil în versiuni de 85 CP, 100 CP, 125 CP și 140 CP, cu mențiunea că cel de 100 CP este singurul care poate fi cumpărat împreună cu o cutie de viteze automată cu 6 trepte. Între timp, fanii diesel au la dispoziție unitatea TDCi de 1.5 litri disponibilă în versiuni de 85 CP și 120 CP.
Dacă varianta tradițională a lui Fiesta este disponibilă cu nivelurile de echipare Trend și Titanium, Fiesta Active are iese în evidență și prin faptul că are nivelurile de echipare Active 1 și Active 2.
Printre dotările standard existente pe Active 1 se numără aer condiționat manual, moduri de condus selective, sistem de detectare pentru pietoni, sistem de avertizare pentru depășirea benzii, asistență pentru frânarea de urgență, geamuri față electrice, suspensie pentru drum accidentat, jante din aliaj de 17 inch cu design specific sau sistem multimedia touch Sync 3 cu diagonală de 6.5 inch cu 2 porturi USB și 6 difuzoare.
Indiferent de motorizarea aleasă, nivelul de echipare Active 2 costă cu 1.000 de euro mai mult decât Active 1 și include, pe lângă dotările disponibile pe Active 1, elemente precum limitator de viteză adaptiv, faruri și stopuri LED, ștergătoare cu senzori de ploaie, jante din aliaj de 17 inch Absolute Black cu design specific, lumini ambientale de interior sau culoare exterioară Frozen White.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Active 1 | Active 2 |
1.0 EcoBoost | Benzină 85 CP |
Man6 | 15.650 | 16.650 |
1.0 EcoBoost | Benzină 100 CP |
Man6 Aut6 |
16.300 17.550 |
17.300 18.550 |
1.0 EcoBoost |
Benzină 125 CP |
Man6 | 16.800 | 17.800 |
1.0 EcoBoost |
Benzină 140 CP |
Man6 + SS | 17.300 | 18.300 |
1.5 TDCi | Diesel 85 CP |
Man6 Man6 + SS |
17.050 17.300 |
18.050 18.300 |
1.5 TDCi | Diesel 120 CP |
Man6 | 18.300 | 19.300 |
Pe piața din România există în prezent puține modele subcompacte care beneficiază de versiuni cu gardă la sol mai mare.
Cel mai important rival este Dacia Sandero Stepway, care se bucură de succes pe piețele mature din Vestul Europei, acolo unde acoperă circa 75% dintre numărul total de comenzi pentru Sandero. De asemenea, un alt rival pe piața locală este și Hyundai i20 Active, care este disponibil în România doar cu motor pe benzină.
NOUL Ford Fiesta Active vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
FORD Fiesta Active 1.0 EcoBoost Active 1 |
85 | 4.2 | 12.6 | 16.300 |
DACIA Sandero Stepway 0.9 TCe Prestige |
90 | 5.1 | 11.1 | 11.200 |
Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI |
100 | 4.8 | 10.9 | 16.864 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Cu riscul să mă repet, dar și să fiu asimilat unui anti-fanboy Ford (deși nu-s - poate doar anti-oribilul Ecosport :-)) cei 15,8 cm gardă la sol reprezintă probabil cea mai mică valoare din segmentul hatch-urilor cocoțate (Stepway are 20,7 cm), dar pe unele pseudo-șosele sînt oricum preferabili celor 13,4 cm ai versiunii normale.
Plus că ținuta de drum rămîne comparabilă, adică una remarcabilă (inclusiv după testele deja efectuate cu Fiesta Active) - spre deosebire de cea aproape catastrofică a Stepway-ului (v. site-ul spaniol km77 cu celebrele teste ale elanului = Maniobra de esquiva.)
Nici nu arată rău așa *crossoverizată*, dar acum pe bune: cîți români credeți c-o vor prefera unui Duster 4x4?! Sau chiar unei Vitara Allgrip? (că ambele costă cam la fel.)
Alt detaliu deloc neglijabil: ambele sînt mai ușoare ca Fiesta Active.