Constructorul italian de automobile a lansat versiunea electrică a celebrului model 500 anul trecut, la Milano. Debutul oficial era programat pentru Salonul Auto de la Geneva, dar evenimentul a fost anulat din cauza pandemiei de SARS-CoV-2.
Noul 500 electric este asamblat la uzina Mirafiori din Torino și este comercializat alături de versiunea cu motor termic a vechii generații. Aceasta din urmă este produsă în continuare la fabrica din Tychy, Polonia.
Fiat 500 electric poate fi comandat acum și la noi în țară. Modelul italian este disponibil în 3 variante de caroserie: coupe, cabrio și 3+1. În funcție de alegerea făcută, clienții au la dispoziție două motorizări și mai multe niveluri de echipare
DOUĂ VERSIUNI DE MOTORIZARE
În cazul celei dintâi, unitatea electrică dezvoltă echivalentul a 95 de cai putere și 220 Nm. Aceasta vine alături de un acumulator cu capacitatea de 23.8 kWh, iar autonomia anunțată de producător este de 190 kilometri (ciclu WLTP combinat), sau 257 kilometri în ciclul urban (WLTP).
Bateria poate fi încărcată la stații rapide de până la 85 kW, caz în care repriza 0-80% durează 35 de minute.
A doua versiune de motorizare dispune de 118 CP și 220 Nm, iar acumulatorul are capacitatea de 42 kWh.
Autonomia este de 303 kilometri (ciclu combinat) sau 436 kilometri (ciclu urban).Paleta de culori include nuanțe precum Alb Ice, Negru Onyx, Gri Earth, Verde Ocean, Roz Gold, Albastru Glacier, Gri Mineral, Gri Cloud (finisaj mat) și Albastru Celestial (tristrat). Jantele au dimensiuni cuprinse între 15 și 17 inch.
START DE LA 27.223 EURO
Cea mai accesibilă variantă este Fiat 500e Action și pornește de la 27.223 de euro cu TVA inclus.
VARIANTĂ |
PUTERE CUPLU |
NOUL FIAT 500 electric |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
Action |
95 CP 220 Nm |
27.223 |
Icon |
118 CP 220 Nm |
31.878 |
La Prima | 118 CP 220 Nm |
36.432 |
Icon Cabrio | 118 CP 220 Nm |
34.914 |
Icon 3+1 | 118 CP 220 Nm |
33.902 |
Echiparea standard include, printre altele, jante cu diametrul de 15 inch, bare de protecție în culoarea caroseriei, 4 locuri, aer condiționat, display multifuncțional de 7 inch pe post de instrumentar de bord, stopuri LED, geamuri față acționate electric, acces și pornire fără cheie, alimentare cu 50 kW de la o priză rapidă.
Pe lista cu sisteme de siguranță sunt trecute frânarea automată de urgență cu funcție de recunoaștere a pietonilor și bicicliștilor, Attention Assist, Traffic Sign Recognition, Lane Control, Intelligent Speed Assist, frâne față cu disc și spate cu tambur și sistem de monitorizare a presiunii din pneuri.
Noul FIAT 500 electric vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (KM, WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Fiat 500 electric 75 kW, Action |
95 | 190 | 9.5 | 27.223 |
Honda E |
154 | 219 | 8.3 | 39.980 |
Mini Cooper SE S AT |
184 | 232 | 7.3 | 33.499 |
Renault Zoe Z.E R110 |
108 | 240 | 11.4 | 30.350 |
Peugeot e-208 Active |
136 | 340 | 8.3 | 30.228 |
Opel Corsa-e E-Edition |
136 | 330 | 8.1 | 30.247 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Fiat
Poate singurele scuze, fortate ce-i drept ar fi ca la pret ar fi in linie cu ceilalti concurenti, si ca e o masinuta "premium" foarte simpatica cumparata de cei care vor nu cei care au nevoie de o masina.
In rest, motto-ul se pastreaza.
Zi de zi aceiasi intrebare: cand vor deveni electricele accesibile?
Este incredibil, dar CLK-ul meu astazi as putea sa-l vand cu un profit frumusel. Cu doi ani mai vechi si 10,000 km in plus. Din pacate insa, nu stiu ce as putea sa-mi cumpar mai nou si emotional mai atractiv, la banii aia :):):)
Da da da, stiu, sunt scumpe pentru ca e ceva nou (poftim?), investitii in R&D (poftim?), mergem pe minus (bai ma lasi?).
De fapt ala care e fraier sa creada ca asa salveaza el planeta, n-are decat sa plateasca banu gros! Ca in lumea asta toti vor sa aibe grija de tine si de planeta. Vezi si cu pandemia asta, ni se doreste atat bine, incat ne-ar lega mainile si picioarele ca masura preventiva.
De fapt, cum să reacţionezi contra (başca vehement) în cazul unor axiome/truisme?
Vorba aceea din bătrâni: v-a pus în curte.
@cioflânga din Zarnesti
Mai emotional pentru tine tărănaș ar fii sa te intorci la nostalgiile de odinioara :plugul tras de boi, caruta cu magar etc ....este chiar mai eco decat o electrica.
@dan grecu
Ce-ai facut ma nebunule ai renuntat la E3jn-oua ? Chiar acum cand incepea sa ii creasca valoarea si lui ? Adica de la 500 € cat ai dat tu pe el acum 10 ani , a oscilat la un 5.000-8.000 € unul in stare ok. Scuza-ma ca iti zic dar F10-ele e cam demodat deja, acum ca tu l-ai luat pt a agata cu el, iti zic eu ca mai bine agati cu masina mea "aia albastra" stii tu la care din ele ma refer ;-). Am zis ca sambata acum sa o scot din garaj, ca nu am mai mers cu ea. Are 76.000 km in 14 ani . Vivat !