Noua generație Renault Megane a ajuns în sfărșit și în România, la 6 luni de la prezentarea oficială a noului model, care a avut loc la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 2015. Analizat deja pe larg de Automarket la sfârșitul anului trecut în cadrul sesiunii de teste internaționale, noul Megane încearcă să taie legăturile cu generația anterioară a modelului francez, mizând pe o abordare agresivă și coerentă a designului exterior, dar și pe o gamă foarte largă de elemente tehnologice suplimentare pe care clienții le au la dispoziție.
Noul Megane va putea fi comandat în România începând cu 21 martie 2016, iar marca franceză oferă patru niveluri de echipare pe modelul francez: Life, Zen, Intens și GT. La nivel de motorizări, clienții din România se vor putea baza pe 3 motoare pe benzină (dintre care unul aspirat SCe și două turbo TCe) și alte trei unități diesel dCi.
Preț de pornire sub concurență
Prețul de pornire al noii generații Renault Megane este de 14.800 de euro cu TVA inclus și este valabil pentru versiunea 1.6 SCe de 115 CP în echipare Life. În variantă diesel, prețul de bază al celei de-a patra generații Renault Megane este de 16.150 de euro pentru versiunea 1.5 dCi de 90 CP în echipare Life. În sfârșit, fanii versiunilor sport care nu mai au răbdare până la lansarea viitorului Megane RS pot miza pe o soluție intermediară: Megane GT, care este echipat cu un motor TCe de 205 CP și cu transmisie automată EDC cu 7 trepte în dotarea standard.
Aceasta este disponibilă în lista de prețuri contra sumei de 22.250 de euro.Detalii și echipări
Noul Renault Megane, echipare de bază Life (selecție): ABS cu frânare de urgență (AFU); ESP cu asistență la pornirea din rampă; Aer condiționat cu reglaj manual; Cruise Control; sistem complet de airbag-uri; Radio cu port USB; Conexiune Bluetooth; Lumini de zi față și spate LED; Funcție Eco Mode.
Display-ul digital cu sistem multimedia R-Link 2 pe care Megane îl împrumută de la frații mai mari Talisman și Kadjar este standard începând cu nivelul al 3-lea de echipare (Intens), acolo unde clienții pot miza și pe tapițerie mixtă piele/velur, pe un instrumentar de bord complet digital cu ecran de 7 inch, faruri full-LED și sistem de acces și pornire cu card.
În versiunea superioară GT, disponibilă doar pe 1.6 TCe de 205 CP, clienții vor dispune de o listă de dotări sport dedicate. Printre acestea se numără șasiul 4Control (direcție integrală cu patru roți directoare), funcția Lanch Control, clapete în spatele volanului, pedalier din aluminiu, schimbător specific, volan din piele cu design sport, scaune față sport cu tetiere integrate și un difuzor de aer posterior.
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Life | Zen | Intens | GT |
1.6 SCe | 115 CP | Man5 | 14.800 | 15.800 | - | - |
1.6 TCe | 130 CP | Man6 | - | 16.950 | - | - |
205 CP | Aut7 (EDC) | - | - | - | 22.250 | |
1.5 dCi | 90 CP | Man6 | 16.150 | 17.150 | - | - |
110 CP | Man6 | - | 17.700 | 19.500 | - | |
110 CP | Aut7 (EDC) | - | 18.900 | 20.700 | - | |
1.6 dCi | 130 CP | Man6 | - | - | 20.400 | - |
În comparație cu principalii rivali de pe piață, noul Megane este oferit la un preț excelent. Singurul hatch de segment compact care are prețuri mai coborâte fiind Skoda Rapid Spaceback, model care este dconstruit pe vechea platformă Octavia și oferă fotări și elemente tehnologice inferioare modelelor din segment.
NOUL RENAULT MEGANE vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
RENAULT Megane 1.5 dCi Life |
90 | 3.7 | 13.4 | 16.150 |
FORD Focus 1.5 TDCi Trend |
95 | 4.5 | 12.6 | 17.500 |
HYUNDAI i30 1.4 CRDi Comfort |
90 | 4.2 | 13.5 | 19.384 |
KIA Cee'd 1.4 DSL Best |
90 | 4.2 | 13.5 | 16.710 |
OPEL Astra 1.6 CDTI Enjoy |
95 | 3.7 | 12.7 | 17.710 |
PEUGEOT 308 1.6 BlueHDI Acces |
99 | 3.6 | 11.3 | 17.950 |
SEAT Leon 1.6 TDI |
90 | 4.1 | 12.6 | 16.602 |
Skoda Octavia 1.6 TDI Active |
90 | 3.8 | 12.2 | 17.035 |
Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI Avantaj |
90 | 3.6 | 12.0 | 14.340 |
VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDI Trendline |
90 | 3.8 | 11.9 | 18.455 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Pacat ca EDC-ul vine doar in varianta de top pe benzina si in cea de baza pe motorina. Era mai bine daca lasau la latitudinea clientului daca vor asa ceva, in stil VAG.
Megane-ul in general s-a vandut bine, insa noua generatia va profita si de faptul ca Focus-ul e vechiut si Golf-ul are in spate dieselgate (piata auto creste mai mult decat cresterea vanzarilor VW, deci e clar ca nu mai vand ca-n alti ani).
Singurul concurent care merita luat in serios e noua Astra.
Nu poata insa sa nu-mi sara in ochi pretul porcos de calatog al i30-ului. Da, stiu au reduceri comerciale mereu. Da, stiu e un tertip de marketing pe care-l folosesc de ceva vreme. Insa e un model vechiut pe o piata unde vanzarile lor sunt slabe.
Nu e critică cu doar ca sa fiti cat mai obiectivi. Asta daca vreti sa fiti.
Ciau
Noi le punem fără probleme, totul e să scoată ei motoare diesel de 90 de cai.
Când facem aceste comparații, alegem o motorizare care adună cele mai multe modele din segment, pentru ca lista să fie cât de relevantă posibil. Mazda 3, Auris și celelalte japoneze nu prea au diesel-uri, darămite diesel-uri de 90 CP. Tipo e sedan, Octavia e hatch cu alură de sedan. Chestiune de deschidere a hayon-ului. Când vine viitorul Fluence (sau cum s-o numi) comparăm cu Tipo și cu toți ceilalți adversari direcți.
Este o politica pe care o practica si Renault de mult timp, avand avantajul si al unei imagini de marca mai bune fata de Hyundai. Cel putin in Europa. 14800 pret de lista inseamna cam 14000 cu oferte actuale - aprox.1500 Rabla, ajungi pe 12500-13000 de euro. Cam acesta a fost pretul de pornire al lui Megane mai mereu. Deci pentru mine acest pret nu e ceva iesit din comun.
Chiar arata intr-un mare fel mai ales din spate. Bravo Renault !
Același cu cel de pe Duster. Injecție directă multipunct, dar putere și cuplu ușor mai mari (115 CP și 165 Nm/4000 rpm pe Megane versus 114 CP și 156/4000 rpm pe Duster).
De unde stii ca noul Megane nu are standard proiectoare de ceata, cotiera si "multe altele"?
poti pune linkul cu un configurator? merci
VAG nu trebuie sa repare nimic la euro6 , asta e doar in capul tau mono-neuron.
In topul fiabilității in Europa nici Renault si nici VW, nu au rupt gura târgului, vorbim de mașini fabricate 2011 pana acum
Dpdv al calității percepute de client (vad ca termenul este foarte utilizat acum) ultimele modele Renault câștigă teren si vorbesc de Espace, Talisman, Kadjar, aștept sa vad noul Megan ca sa-mi fac o părere ( deși Clio 4 si Captur arata bine, eu când sunt interior si vad bordul, am impresia ca au lucrat 3 constructori diferiți)
Impresia mea este ca Renault si-a schimbat un pic politica de preturi si s-a apropiat de VW, ceea ce mi se pare corect.
Meganul 4 arata bine si preturile sunt corecte (cel mai ieftin Golf costa 15200€), personal îmi place.Acum ca se va apropia ca vânzări de Golf.... vom vedea (paritatea acum este de 2,7/1,3 pt Golf)
Nu gasesc oricum vreo explicatie pur economica pentru diferentza enorma de aproape 10.000 euro, adica cca. 30% - doar n-o vinde Renault in pierdere aici, doar de dragul (mai saracutzilor) romani...
Ce-i drept, in Vest marja discount-urilor poate-i mai mare ca la noi (cazul Frantei cu "mandatarii" de-acolo care vind cu 15-25% reducere e cunoscut unora), dar as paria ca si aici un Megane GT poate fi negociat cu cca. 19.500 euro si-o "rabla" (discount 7-8%).
Interesant e-n orice caz faptul ca tema asta a politicilor "bizare" de preturi nu-i comentata de absolut NIMENI nici din industria, nici din presa auto.
http://www.renault.de/renault-modellpalette/renault-pkw/megane/neuer_megane/konfigurator/#/configurator
Lipsurile sunt evidente. Dupa opinia mea, lipsa unor geamuri electrice pe spate si a unor proiectoare ceata in standard este de departe cea mai proasta reducere de costuri pe care o fac mai multi producatori, nu neaparat Renault. Iti amintesti modelul Hyundai Accent mk 2 ? Sau modelele Daewoo din clasa compacta ? Veneau standard cu aceste dotari la pretul evaluat corect. Nu cred ca era greu pentru un constructor precum Renault sa ofere aceste lucruri, si pentru alti producatori de volum ( exceptand Volkswagen , Mazda, Honda, Nissan ).
toyota auris are 1.4 d 90 cp de multi ani.
sa nu complotam impotriva amicilor nostrii
insemna ca ai ajuns si aici
http://app.volkswagen.de/ihdcc/de/configurator.html#30300
adevarat ca nu stiu o boaba de germana dar n-am vazut nicaieri, in standard la entry level, ceva legat de "nebelscheinwerfer".
iar in Ro, idem:
- cotiera: 192Eu
- faruri de ceata: 195Eu
sper sa nu fi gresit dar la aceeasi versiune standard cu motorul de 1,6, Renault apare cu lampi de ceata si mai ieftin cu 1.000Eu
"Interesant e-n orice caz faptul ca tema asta a politicilor "bizare" de preturi nu-i comentata de absolut NIMENI nici din industria, nici din presa auto."
Rezultă că industria auto și presa de profil trăiesc într-o simbioză perfectă:)