Prețuri excelente pentru noul Renault Megane în raport cu adversarii direcți: start de la 14.800 de euro în România

de Mircea Meşter
Joi, 17.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cea de-a patra generație Renault Megane poate fi comandată în showroom-urile Renault începând cu 21 martie 2016. Renault adoptă o politică de prețuri mici în raport cu adversarii direcți, dar plusează la capitolul tehnologie și dotări.

Noua generație Renault Megane a ajuns în sfărșit și în România, la 6 luni de la prezentarea oficială a noului model, care a avut loc la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 2015. Analizat deja pe larg de Automarket la sfârșitul anului trecut în cadrul sesiunii de teste internaționale, noul Megane încearcă să taie legăturile cu generația anterioară a modelului francez, mizând pe o abordare agresivă și coerentă a designului exterior, dar și pe o gamă foarte largă de elemente tehnologice suplimentare pe care clienții le au la dispoziție.

Noul Megane va putea fi comandat în România începând cu 21 martie 2016, iar marca franceză oferă patru niveluri de echipare pe modelul francez: Life, Zen, Intens și GT. La nivel de motorizări, clienții din România se vor putea baza pe 3 motoare pe benzină (dintre care unul aspirat SCe și două turbo TCe) și alte trei unități diesel dCi.

Preț de pornire sub concurență

Prețul de pornire al noii generații Renault Megane este de 14.800 de euro cu TVA inclus și este valabil pentru versiunea 1.6 SCe de 115 CP în echipare Life. În variantă diesel, prețul de bază al celei de-a patra generații Renault Megane este de 16.150 de euro pentru versiunea 1.5 dCi de 90 CP în echipare Life. În sfârșit, fanii versiunilor sport care nu mai au răbdare până la lansarea viitorului Megane RS pot miza pe o soluție intermediară: Megane GT, care este echipat cu un motor TCe de 205 CP și cu transmisie automată EDC cu 7 trepte în dotarea standard.

Aceasta este disponibilă în lista de prețuri contra sumei de 22.250 de euro.

Detalii și echipări

Noul Renault Megane, echipare de bază Life (selecție): ABS cu frânare de urgență (AFU); ESP cu asistență la pornirea din rampă; Aer condiționat cu reglaj manual; Cruise Control; sistem complet de airbag-uri; Radio cu port USB; Conexiune Bluetooth; Lumini de zi față și spate LED; Funcție Eco Mode.

Display-ul digital cu sistem multimedia R-Link 2 pe care Megane îl împrumută de la frații mai mari Talisman și Kadjar este standard începând cu nivelul al 3-lea de echipare (Intens), acolo unde clienții pot miza și pe tapițerie mixtă piele/velur, pe un instrumentar de bord complet digital cu ecran de 7 inch, faruri full-LED și sistem de acces și pornire cu card.

În versiunea superioară GT, disponibilă doar pe 1.6 TCe de 205 CP, clienții vor dispune de o listă de dotări sport dedicate. Printre acestea se numără șasiul 4Control (direcție integrală cu patru roți directoare), funcția Lanch Control, clapete în spatele volanului, pedalier din aluminiu, schimbător specific, volan din piele cu design sport, scaune față sport cu tetiere integrate și un difuzor de aer posterior.

MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Life Zen Intens GT
1.6 SCe 115 CP Man5 14.800 15.800 - -
1.6 TCe 130 CP Man6 - 16.950 - -
205 CP Aut7 (EDC) - - - 22.250
1.5 dCi 90 CP Man6 16.150 17.150 - -
110 CP Man6 - 17.700 19.500 -
110 CP Aut7 (EDC) - 18.900 20.700 -
1.6 dCi 130 CP Man6 - - 20.400 -

În comparație cu principalii rivali de pe piață, noul Megane este oferit la un preț excelent. Singurul hatch de segment compact care are prețuri mai coborâte fiind Skoda Rapid Spaceback, model care este dconstruit pe vechea platformă Octavia și oferă fotări și elemente tehnologice inferioare modelelor din segment. 

NOUL RENAULT MEGANE vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
RENAULT Megane
1.5 dCi Life 
90 3.7 13.4 16.150
FORD Focus
1.5 TDCi Trend
95 4.5 12.6 17.500
HYUNDAI i30
1.4 CRDi Comfort
90 4.2 13.5 19.384
KIA Cee'd
1.4 DSL Best
90 4.2 13.5 16.710
OPEL Astra
1.6 CDTI Enjoy
95 3.7 12.7 17.710
PEUGEOT 308
1.6 BlueHDI Acces
99 3.6 11.3 17.950
SEAT Leon
1.6 TDI
90 4.1 12.6 16.602
Skoda Octavia
1.6 TDI Active 
90 3.8 12.2 17.035
Skoda Rapid Spaceback
1.6 TDI Avantaj
90 3.6 12.0 14.340
VOLKSWAGEN Golf
1.6 TDI Trendline 
90 3.8 11.9 18.455
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (26)

  • Marius
    Grupul vw continua cu minciunile in continuare. Ultimele 3 masini din lista au cel mai mic consum mixt si cele mai bune 0-100. Asa da masini nu consuma nimic si fug de rup.
    39 20
  • Preturi bune, ca sa zic...22.250 pentru varianta de top cred ca il va transforma intr-un best buy per total.

    Pacat ca EDC-ul vine doar in varianta de top pe benzina si in cea de baza pe motorina. Era mai bine daca lasau la latitudinea clientului daca vor asa ceva, in stil VAG.

    Megane-ul in general s-a vandut bine, insa noua generatia va profita si de faptul ca Focus-ul e vechiut si Golf-ul are in spate dieselgate (piata auto creste mai mult decat cresterea vanzarilor VW, deci e clar ca nu mai vand ca-n alti ani).

    Singurul concurent care merita luat in serios e noua Astra.

    Nu poata insa sa nu-mi sara in ochi pretul porcos de calatog al i30-ului. Da, stiu au reduceri comerciale mereu. Da, stiu e un tertip de marketing pe care-l folosesc de ceva vreme. Insa e un model vechiut pe o piata unde vanzarile lor sunt slabe.
    34 5
  • Si nici o japoneză in comparatia asta? Mazda3, Nossan Pulsar, Toyota Auris? Cred ca si Fiat Tipo ar fi potrivit ( daca tot ati băgat sedanul de octavia ) care in curand va avea si hatch in ofertă.
    Nu e critică cu doar ca sa fiti cat mai obiectivi. Asta daca vreti sa fiti.
    Ciau
    20 11
  • mircea
    @Leo
    Noi le punem fără probleme, totul e să scoată ei motoare diesel de 90 de cai.

    Când facem aceste comparații, alegem o motorizare care adună cele mai multe modele din segment, pentru ca lista să fie cât de relevantă posibil. Mazda 3, Auris și celelalte japoneze nu prea au diesel-uri, darămite diesel-uri de 90 CP. Tipo e sedan, Octavia e hatch cu alură de sedan. Chestiune de deschidere a hayon-ului. Când vine viitorul Fluence (sau cum s-o numi) comparăm cu Tipo și cu toți ceilalți adversari direcți.
    31 1
  • "Nu poata insa sa nu-mi sara in ochi pretul porcos de calatog al i30-ului. Da, stiu au reduceri comerciale mereu. Da, stiu e un tertip de marketing pe care-l folosesc de ceva vreme. Insa e un model vechiut pe o piata unde vanzarile lor sunt slabe."

    Este o politica pe care o practica si Renault de mult timp, avand avantajul si al unei imagini de marca mai bune fata de Hyundai. Cel putin in Europa. 14800 pret de lista inseamna cam 14000 cu oferte actuale - aprox.1500 Rabla, ajungi pe 12500-13000 de euro. Cam acesta a fost pretul de pornire al lui Megane mai mereu. Deci pentru mine acest pret nu e ceva iesit din comun.
    14 2
  • Ceva detalii despre noul 1.6sce ? Este acelasi cu cel de pe duster euro 6 ? Are injectie directa ?
    12 1
  • Cornel Rs
    Cel mai frumos hatchback la momentul actual in opinia mea cu un consum extraordinar alaturi de Peugeot si Golf,
    Chiar arata intr-un mare fel mai ales din spate. Bravo Renault !
    16 9
  • mircea
    @Scorpyon
    Același cu cel de pe Duster. Injecție directă multipunct, dar putere și cuplu ușor mai mari (115 CP și 165 Nm/4000 rpm pe Megane versus 114 CP și 156/4000 rpm pe Duster).
    14 3
  • Care sunt diferentele pentru nivelele ce echipare superioare? Nu credeti ca ar trebui sa faceti o comparatie de preturi intre toate modelele din aceasta si pt motoarele pe benzina? Nu toata lumea este interesata de diesel. Nu uitati si de japoneze.
    6 0
  • @Marius
    Foarte adevarat ceea ce spui tu. Se pare ca doar spalatii pe creier care detin o fumegatoare VAG ti-au oferit voturi negative. VAG ofera performante bune cu norma de poluare trunchiata ( Euro 4) , cu norma Euro 6 motoarele ar fi trebuit recalibrate, adica imbunatatite cu cateva zeci de miliarde de euro ca ele sa obtina performantele acelea si cu norma Euro6. Cum nemtii aia ''seriosi'' sunt obsedati dupa multi bani, au zis asa : '' ii dam buleala ca nu ne va prinde '' , doar ca ''buleala'' asta o dau nu doar in ceea ce priveste noxele,ci si la calitate tehnica. De asta sunt ele asas ''performante'' . E ceva normal doar vb de norma Euro4 . Si Dacia Logan cu vechiul 1.2 75CP facea 0-100 in 13,5 sec , iar acum cu acelasi motor face 0-100 in 14,5sec deci secunda asta intarziere se datoreaza noii norme de poluare care a temperat acelasi motor. Cum Dacia este producator low-cost nu a mai investit ca acelasi motor sa scate si cu noua norma de poluare aceeasi performanta ca cu cea veche sau chiar mai mult. VAG a fost mai ''destept'', a pus un soft.......iar cu creierele spalate cred orbeste in ei, totul iesea perfect pana la izbucnirea DieselGate cand s-a vazut adevarata cultura ''germana'' .
    23 16
  • @mircea: Motorul de pe Duster are injectie multipunct, e de provenienta Nissan parca. Doar ala 1.2tce are injectie directa din cate stiu.
    3 3
  • Era o vorba din batrani : '' doi lei dai, doi lei face''. Intrand in analogia unui cumparator de masini compacte, eu vad urmatorul lucru care-mi displace la Megane 3 : Pretul desi mic cu toate avantajele ( remat + oferta dealer ) ma lasa cu un gust amar vis a vis de dotarile standard si concurenta. Cu toate ca nu agreez masinile din grupul VAG, Golf 7 ofera la un pret putin mai mare dotari strict necesare pentru un sofer modern, cum ar fi : x4 geamuri electrice, si alte cateva in standard ( daca nu ma insel, inclusiv aeratoare locuri spate ). In sfarsit ! Renault Megane este un model mai deosebit ca Golf 7 sau alti concurenti ajunsi la final de cariera, dar pretul nu-i chiar atat de mic raportat la dotarile standard. Nu am proiectoare ceata, cotiera centrala, si multe altele. Sistemul audio este unul monocrom. Pentru flote va fi un best buy : 14.800 euro - 1.400 euro contravaloarea remat - reducerea de lansare de 1.000.-1500 euro ( specifica Renault Romania ) , masina asta va ajunge la un pret sub 12.500 euro fara vopseaua metalizata.
    9 15
  • Renault
    Nu inteleg de ce va mirati. Renault nu se dezminte: cat dai, atata face. Si nu o spun in sens negativ, Renault intotdeauna a cerut preturi mai mici pentru o calitate mai slaba. E vorba de pozitionarea lor pe piata, daca ar cere preturi similare cu alte marci din clasa nu le-ar mai cumpara nimeni.
    8 10
  • @Tony

    De unde stii ca noul Megane nu are standard proiectoare de ceata, cotiera si "multe altele"?

    poti pune linkul cu un configurator? merci
    10 5
  • @@marius
    Mascarescule , ai ajuns sa vorbesti singur.. patetic.
    VAG nu trebuie sa repare nimic la euro6 , asta e doar in capul tau mono-neuron.
    12 7
  • @Renault
    In topul fiabilității in Europa nici Renault si nici VW, nu au rupt gura târgului, vorbim de mașini fabricate 2011 pana acum
    Dpdv al calității percepute de client (vad ca termenul este foarte utilizat acum) ultimele modele Renault câștigă teren si vorbesc de Espace, Talisman, Kadjar, aștept sa vad noul Megan ca sa-mi fac o părere ( deși Clio 4 si Captur arata bine, eu când sunt interior si vad bordul, am impresia ca au lucrat 3 constructori diferiți)
    Impresia mea este ca Renault si-a schimbat un pic politica de preturi si s-a apropiat de VW, ceea ce mi se pare corect.
    Meganul 4 arata bine si preturile sunt corecte (cel mai ieftin Golf costa 15200€), personal îmi place.Acum ca se va apropia ca vânzări de Golf.... vom vedea (paritatea acum este de 2,7/1,3 pt Golf)
    9 5
  • hazard
    La noul Megane mai trebuie sa dai roata jos ca sa schimbi becul de far? Sau acum, pentru ca are leduri, trebuie sa demontezi tot boutul masinii? :)
    12 14
  • Masina e reusita (din pdv tehnic-dinamic observ dupa primele teste, ca altfel gusturile nu se discuta) si preturile-s intr-adevar bune, mai ales pe piatza romaneasca - ba chiar halucinant de convenabila-i versiunea de top GT 1.6 TCe de 205 CP - 22.250 de euro comparativ cu 31.900 euro in Franta, la aceeasi echipare !!!

    Nu gasesc oricum vreo explicatie pur economica pentru diferentza enorma de aproape 10.000 euro, adica cca. 30% - doar n-o vinde Renault in pierdere aici, doar de dragul (mai saracutzilor) romani...

    Ce-i drept, in Vest marja discount-urilor poate-i mai mare ca la noi (cazul Frantei cu "mandatarii" de-acolo care vind cu 15-25% reducere e cunoscut unora), dar as paria ca si aici un Megane GT poate fi negociat cu cca. 19.500 euro si-o "rabla" (discount 7-8%).

    Interesant e-n orice caz faptul ca tema asta a politicilor "bizare" de preturi nu-i comentata de absolut NIMENI nici din industria, nici din presa auto.
    13 0
  • @xxx: am fost sa il vad acum 2 saptamani, are interiorul lui Kadjar, nu mai are senzatia de ieftin a vechii generatii, are acea "calitate perceputa" ca la golf, mazda, samd.
    8 5
  • @vianu- Cu deosebita consideratie. Ai aici linkul.

    http://www.renault.de/renault-modellpalette/renault-pkw/megane/neuer_megane/konfigurator/#/configurator

    Lipsurile sunt evidente. Dupa opinia mea, lipsa unor geamuri electrice pe spate si a unor proiectoare ceata in standard este de departe cea mai proasta reducere de costuri pe care o fac mai multi producatori, nu neaparat Renault. Iti amintesti modelul Hyundai Accent mk 2 ? Sau modelele Daewoo din clasa compacta ? Veneau standard cu aceste dotari la pretul evaluat corect. Nu cred ca era greu pentru un constructor precum Renault sa ofere aceste lucruri, si pentru alti producatori de volum ( exceptand Volkswagen , Mazda, Honda, Nissan ).
    8 7
  • rotila
    @ AM
    toyota auris are 1.4 d 90 cp de multi ani.
    sa nu complotam impotriva amicilor nostrii
    3 3
  • @Tony_LPP

    insemna ca ai ajuns si aici

    http://app.volkswagen.de/ihdcc/de/configurator.html#30300

    adevarat ca nu stiu o boaba de germana dar n-am vazut nicaieri, in standard la entry level, ceva legat de "nebelscheinwerfer".

    iar in Ro, idem:
    - cotiera: 192Eu
    - faruri de ceata: 195Eu

    sper sa nu fi gresit dar la aceeasi versiune standard cu motorul de 1,6, Renault apare cu lampi de ceata si mai ieftin cu 1.000Eu
    8 5
  • @vianu
    Alea sunt farurile cu cornering, Golf are faruri de ceata standard de la nivelul de baza.
    1 3
  • @Tony_LPP
    Aberezi. Dotarile exista. Faptul ca nu-ti convine tie cum e gandita configuratia e altceva. Si de aceea exista mai multe versiuni de echipare si optiuni... ca sa poti alege ! Nu ma poti obliga pe mine sau sa-i bagi pe gat altuia pretul unor dotari de care n-are neaparata nevoie. Raportul calitate / pret e unul incontestabil pentru cine a vazut masina.
    3 1
  • @Kirotractor:
    "Interesant e-n orice caz faptul ca tema asta a politicilor "bizare" de preturi nu-i comentata de absolut NIMENI nici din industria, nici din presa auto."
    Rezultă că industria auto și presa de profil trăiesc într-o simbioză perfectă:)
    0 0
  • ce parere aveti despre megane 1.6 SCE? multumesc frumos!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru