Preturi egale la masini in UE?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nu este nicio surpriza ca exista diferente majore la preturile unei masini intre diferite tari din lume. Este insa surprinzator ca aceste diferente de preturi la masini exista si intre tarile Uniunii Europene.
Acest lucru contravine ideii de comunitate si de piata comuna, lucru pentru care Comisia Europeana intentioneaza sa realizeze o piata auto unica in Europa.
S-au facut deja numeroase studii care au aratat ca diferenta medie intre pretul unei masini de la o tara la alta se ridica in jurul cifrei de 14%. Cea mai mare diferenta inregistrata in UE este la modelul VW Passat, care costa cu 40% mai putin in Danemarca decat in Germania.
O constanta care trebuie luata in calcul este nivelul taxelor interne, care in cazul de mai sus explica pretul mult mai mic al modelului in Danemarca.
Datorita politicii comunitare din UE, clientii pot merge in alte tari sa-si cumpere masini si sa evite taxele ridicate din tara de bastina. Proiectul Comisiei Europene ar putea pleca de la acest aspect.
Solutia ar fi realizarea unei legislatii comune si a unui nivel comun al taxelor auto. Singura problema ar fi ajungerea la un acord intre guvernele statelor membre ale Uniunii Europene.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Emblematicul producător italian de supercaruri Ferrari a anunțat astăzi că veniturile și câștigurile sale de bază vor crește cu cel puțin 5% în acest an, după ce și-a îndeplinit obiectivele pentru 2024. (04.02)
-
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa. (04.02)
-
Honda și Nissan și-au amânat planurile de fuzionare până la mijlocul lunii februarie. Inițial, cele două mărci trebuiau să dezvăluie aceste planuri la sfârșitul lui ianuarie. (04.02)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Audi revine la vechiul sistem de denumire a modelelor
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Simbioză
- Noul Renault Filante Record 2025: concept creat pentru a stabili noi recorduri de eficiență
f bine...daca vor sa scoatem taxele la inmatriculare sa EGALIZEZE taxele la cumpararea masinilor din comuniune....asa poate ne lipim mai usor de una noua
PS - cred ca a aparut o greseala in traducerea acelui articol. Din cate stiu eu Danemarca, alaturi de Norvegia, au cele mai mari taxe din EU aplicate la achizitia unei masini.
Oscilez intre Corsa si Agila.
Multumesc!!!!
Glumesti sau vd despre vreo specula politica care inrobeste poporul in datorie. In lumea libera dobanda unui imprumut pe 30 de ani este in jur de 5% pe an.