Preturi egale la masini in UE?
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Nu este nicio surpriza ca exista diferente majore la preturile unei masini intre diferite tari din lume. Este insa surprinzator ca aceste diferente de preturi la masini exista si intre tarile Uniunii Europene.
Acest lucru contravine ideii de comunitate si de piata comuna, lucru pentru care Comisia Europeana intentioneaza sa realizeze o piata auto unica in Europa.
S-au facut deja numeroase studii care au aratat ca diferenta medie intre pretul unei masini de la o tara la alta se ridica in jurul cifrei de 14%. Cea mai mare diferenta inregistrata in UE este la modelul VW Passat, care costa cu 40% mai putin in Danemarca decat in Germania.
O constanta care trebuie luata in calcul este nivelul taxelor interne, care in cazul de mai sus explica pretul mult mai mic al modelului in Danemarca.
Datorita politicii comunitare din UE, clientii pot merge in alte tari sa-si cumpere masini si sa evite taxele ridicate din tara de bastina. Proiectul Comisiei Europene ar putea pleca de la acest aspect.
Solutia ar fi realizarea unei legislatii comune si a unui nivel comun al taxelor auto. Singura problema ar fi ajungerea la un acord intre guvernele statelor membre ale Uniunii Europene.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Acesta este noul Volvo ES90: 700 km autonomie și versiune cu 680 CP
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
f bine...daca vor sa scoatem taxele la inmatriculare sa EGALIZEZE taxele la cumpararea masinilor din comuniune....asa poate ne lipim mai usor de una noua
PS - cred ca a aparut o greseala in traducerea acelui articol. Din cate stiu eu Danemarca, alaturi de Norvegia, au cele mai mari taxe din EU aplicate la achizitia unei masini.
Oscilez intre Corsa si Agila.
Multumesc!!!!
Glumesti sau vd despre vreo specula politica care inrobeste poporul in datorie. In lumea libera dobanda unui imprumut pe 30 de ani este in jur de 5% pe an.