Francezii de la DS trebuiau să prezinte lumii întregi sedanul DS9 în aprilie 2019, cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai. Evenimentul a fost amânat până în luna februarie a anului trecut, când noul model produs în China a fost dezvăluit presei.
Începând cu 28 aprilie, noul DS9 poate fi comandat și pe piața din România. Clienții pot alege dintre două niveluri de echipare: Performance Line+ și Rivoli+.
Pentru moment, DS9 poate fi comandat fie alături de un motor pe benzină, de 1.6 litri, care dezvoltă 225 CP și 300 Nm, fie alături de un sistem de propulsie plug-in hybrid.
Acesta din urmă propune un motor de benzină de 1.6 litri și o unitate electrică, puterea totală a ansamblului fiind de 225 CP și 360 Nm cuplu. Din pachet mai face parte și un acumulator de 11.9 kWh, care permite o autonomie electrică de 48 de kilometri.
La o stație de încărcare de 7.4 kW, bateria ajunge la 100% într-o oră și 45 de minute.
Ulterior, lista de motorizări va fi completată cu alte două versiuni plug-in hybrid de 250 CP (tracțiune față), respectiv 360 CP (tracțiune integrală).
Indiferent de alegere, transmisia automată cu 8 rapoarte este singura variantă.Cel mai accesibil DS9 pe care îl poți achiziționa acum în România pornește de la 49.900 de euro.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL DS9 |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu AWD | ||
ECHIPARE Performance Line+ | |||
1.6 PureTech |
225 CP 300 Nm |
49.900 | - |
1.6 PHEV |
225 CP 360 Nm |
61.900 | 71.700 |
ECHIPARE Rivoli+ |
|||
1.6 PureTech |
225 CP 300 Nm |
53.900 | - |
1.6 PHEV |
225 CP 360 Nm |
64.800 | 74.600 |
Echiparea standard include, printre altele, faruri și stopuri full LED, jante cu diametrul de 19 inch, volan îmbrăcat în piele Nappa, scaune față cu reglaj electric și funcție de încălzire, display central de 12 inch pentru sistemul multimedia, instrumentar de bord digital cu ecran de 12 inch și climatizare automată pe două zone.
Pe lista cu sisteme de siguranță regăsim Advanced Emergency Braking System, Alertă atenție șofer, alertă depășire involuntară bandă de rulare, recunoaștere extinsă indicatoare rutiere, supraveghere unghi mort, faruri cu aprindere automată, senzori de parcare față/spate și cameră video pentru mersul cu spatele.
Noul DS9 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
DS9 1.6 PureTech |
225 | 6.9 | 8.1 | 49.900 |
BMW Seria 5 520i |
184 | 6.1 | 7.9 | 53.193 |
Mercedes Clasa E E200 |
197 | 6.6 | 7.5 | 53.430 |
Audi A6 45 TFSI |
265 | 6.8 | 6.8 | 54.920 |
Lexus ES 300h |
218 | 4.5 | 8.9 | 54.997 |
Volvo S90 2.0 |
197 | 6.7 | 7.9 | 50.495 |
Jaguar XF 2.0 I4 |
250 | 7.5 | 6.7 | 53.848 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via DS Automobiles
te-ai uitat bine si in PRIMA coloana, sa vezi care este si clasa din care face (sau vrea sa faca) parte?
Acum asteptam romanii care injura limuzinele nemtesti cu motoare de 2.0, sa cumpere DS9, nu de noua, la mana a doua peste cativa ani, ca asa ce s-au saturat de aceleasi masini, ca doar vorbesc despre asta.
personal, chiar nu ma intereseaza ca e ceva rebranduit atat timp cat bifeaza ok la tz-shpe capitole
Botul/calandrul ala si mie mi se pare ciudat (la DS4 am zis acelasi lucru) dar daca e sa ma uit bine, per total masina asta e frantuzeasca (ca design) pana in maduva oaselor. E altceva si asta conteaza. Vom vedea si in vanzari.
Mai ales comparativ cu vreo 43 de mii vânzări totale europene-n anul covrigoid și cca. 100 DS9 tot în febr. 2021 = eșec comercial și relativ, și absolut.
Concluzie (a mea doar poate): Luxul auto franțuzesc și-a cam trâit deci climaxul odată cu ultimul Citroën C6 din cele doar 23.000 fabricate.
(Disclaimer: asta nu înseamnă c-ar trebui uitate mărcile interbelice Delahaye, Delage, Facel Vega sau Panhard).
nu înțeleg nici de ce beamveul seria 5 demarează mai bine cu 41 cai mai puțini.
https://www.in2013dollars.com/us/inflation/1992?amount=23000
https://www.in2013dollars.com/europe/inflation/2004?endYear=2021&amount=7600&future_pct=0.03
Asadar cei care spun ca masinile din prezent s-au mai scumpit, se inseala .
Tot eronate sunt comparatiile facute in comentarii legate de pretul apropiat fata de concurentii dar luati aminte ca la celelalte masini mai e nevoie de inca 10-15k pentru a ajunge la nivelul dotarilor pe care le are in standard DS-ul.
La o analiza pret/beneficiu DS-ul sta foarte bine si daca nu esti ingust la minte poate fi o alternativa aparte fata de rahaturile germane care sunt fara sare si piper .
Pot sa va confirm confortul si antifoanarea la nivel de top pentru masinile DS.