La aproape o lună de la debutul său mondial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, Dacia Duster facelift a ajuns şi în România. Constructorul român a dezvăluit astăzi SUV-ul revizuit în cadrul uni eveniment fastuos, desfăşurat în complexul Romexpo din Capitală. Noul Duster reprezintă ultimul pas pe care Dacia îl mai avea de făcut pentru a reîntineri complet gama. Odată cu retuşările SUV-ului de la Mioveni, gama producătorului român este complet nouă şi gata de a continua ofensiva pe piaţa europeană.
Duster este unul dintre cele mai populare modele Dacia, deşi este vârf de gamă, iar preţul său este ceva mai mare comparativ cu al lui Logan şi Sandero. Chiar şi aşa, Duster este cel mai abordabil SUV al momentului. Preţul său de bază este de 10.900 de euro cu taxe incluse, ceea ce înseamnă că Dacia oferă faceliftul lui Duster la un preţ de pornire mai mic cu 350 de euro faţă de cel al variantei dinainte de restilizare.
Comparaţie foto: Dacia Duster facelift vs. versiunea anterioară
În materie de echipamente şi dotări, Duster vine acum, în funcţie de versiunea de echipare, cu regulator şi limitator de viteză, senzori de parcare spate, închiderea centralizată a portierelor la demaraj, indicator de temperatură exterioară şi cu mult aşteptatele comenzi ale geamurilor electrice mutate pe feţele de uşi, butoanele respective fiind echipată cu comandă cu impuls pe partea şoferului.
Nivelul echipamentelor de siguranţă activă include în serie sistemul ASR-ESP, pe lângă sistemul de asistenţă la frânarea de urgenţă şi ABS. De asemenea, Duster are patru airbag-uri în standard (frontale şi laterale cap-torace, atât pentru şofer, cât şi pentru pasagerul din dreapta). Sistemul MediaNAV, care include touchscreen, navigaţie şi comenzi ale sistemelor multimedia, este disponibil gratuit clienţilor care comandă Duster până la finalul anului 2013.
Prima reclamă pentru noul Dacia Duster facelift
Gama de propulsoare diesel a SUV-ului din Mioveni rămâne neschimbată, fiind compusă din două versiuni ale motorului 1.5 dCi, de 90 şi 110 CP. Duster beneficiază acum de funcţia Eco Mode, introdusă în gamă odată cu Lodgy şi de un indicator de schimbare a treptelor.
Dacia Duster facelift vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Dacia Duster facelift 1.2 TCe 125 CP Laureate (vers. de top) |
125 | 6.2 | n/a | 14.700 |
Skoda Yeti facelift 1.4 TSI 122 CP Ambition 2WD (bază) |
122 | 6.8 | 10.5 | 20.932 |
Suzuki SX-4 S-Cross 1.6 2WD Start (bază) |
120 | 5.5 | 11 | 16.300 |
Kia Sportage 1.6 2wd Classic (bază) |
135 | 6.8 | 11.1 | 17.298 |
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 122 CP Trend&Fun Bluemotion (bază) |
122 | 6.5 | 10.9 | 23.646 |
Nissan Qashqai 1.6 117 CP Visia (bază) |
117 | 6.2 | 11.9 | 17.990 |
Mitsubishi ASX 1.6 Inform 2WD Di-D 4WD Invite (bază) |
117 | 6.0 | 11.4 | 18.490 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Interesant....sa inteleg ca nu e cine stie ce nu ? Cum era motorul si in primul rand cutia ! Nu am mers cu nici un model de la Chevrolet. Dar am auzit de bine despre el. Cat despre Dacia pot spune ca a evoluat fata de ce era Dacia veche, merge acceptabil dar are niste materiale la interior absolut oribile ! Am mers cu un Duster full (volan imbracat in ,, piele '' cotiera la fel, 4x4. Mirosul de ieftin nu iese din el nici cu braduleti parfurmati nici cu alte deodorante. Manerele de deschis usa sunt mai proaste ca doapele de la pet'uri. Mi-a fost si frica sa trag de el....eram mai mult ca sigur ca se va rupe. Bordul ' chitaie ' la gropi (MASINA NOUA) !! Nu e antifonata bine si se aude in interior tot. Motorul e ok...cutia surprinzator de buna. Deci tehnic e buna ca masina. Dar caroseria este un rebut. Poate ca la facelift au mai rezolvat din probleme.
Păcat că ARO nu a avut aceeaşi soartă fericită...
Sigur e buna la trecut prin gropi cu ea.Ptr.cat timp,ramane de vazut.
Acum discutand mai aproape de topic, noul Duster FACELIFT ii face cinste unui model deja de succes la nivel international. Nu trebuie sa ne spuna niste mascarici, ce este si ce nu este Duster. Stim mult prea bine adevarul.
Sistem 4X4 exista. Pentru cine doreste. Nu poti sa bagi 4x4 pe gatul altora, doar pt ca asta-i pachetul care ti se potriveste tie ! Nu fii obtuz.
BAI CAT DE TAMPITI SUNT UNII ROMANI !!! DAIA BAH NU FACEM NIMIC BUN IN TARA ASTA!
Faza interesanta: Motorul 1.2Tce este disponibil numai pe varianta de top (Laureate) si NUMAI cu tractiune 4X2!!! ) Am confirmat si cu un consilier Dacia.
Sunt niste prejudecati prostesti ce ai tu, cu reminiscente, amintiri de pe vremea cand Opel Frontera era "jeep", insa paralela e absurda pt ca Frontera era vazut de amatori ca "the ultimate luxury offroader", calitativ mult peste Aro sau "caruta" numita 1310 la acea data (deci lucruri proaste facute de romani in mentalitatea mioritica). In timp s-a dovedit ca adevarata caruta, era de fapt Frontera, una dintre cele mai proaste masini facute vreodata de Opel in toata istoria sa.
Duster nu e insa privita ca o masina de lux in mentalitatea populara, ci una cu un raport calitate / pret foarta bun. Si prin calitate putem intelege confort, spatiu, echipamente, performante, abilitati offroad etc.
Si stai tu linistit ca Duster-ul e destul de inchegat, l-am condus suficient de mult timp ca sa stiu ce vbesc. Nu trancane pe drumurile romanesti mai mult decat ar face-o un Volkswagen sau Hyundai sau oricare alta masina de volum, mai scumpa de 2-3 ori decat un Duster. Atata timp cat o intretii, n-ai nicio treaba cu Duster. E foarte fiabila masina. Bine trebuie sa-l ai ca sa stii ce vbesti, dar cum tu esti doar un alt romanas tipic, bagator de seama, nu faci decat sa-mi creezi amuzament...un circar.
Daca cineva cumpara un Duster, il cumpara pentru ca are o necesitate. Nu poti sa-l bagi in aceeasi oala cu Focus, Astra etc doar prin prisma pretului. E prostie curata! Sunt oameni si oameni ! Adica cu ce drept sa impui tu ce nevoi are, ce sa gandeasca, ce sa faca pe banii lui??
De aia exista clase / segmente. Ca sa poti alege ! Ce am eu nevoie la suma de care dispun? Asta, asta si asta! Ma duc, platesc! Nevoie satisfacuta! Punct.
Sa "aibe" zici? Esti la granita dintre semi-analfabetism si filistinism. Imi pierd vremea. Chiar nu mai am ce discuta cu elemente ca tine.
Ai un vot pozitiv din partea mea, dar dupa cum stii prostia n-are limite, asa ca cel mai bine e sa-l ignori.