După o lungă așteptare, Dacia a prezentat noul Bigster în luna octombrie 2024, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. SUV-ul de segment C marchează mai multe premiere pentru constructorul de la Mioveni, inclusiv prezența unui hayon acționat electric și a unui plafon panoramic.
Acum, noul Bigster poate fi comandat în România. Primele exemplare vor ajunge în reprezentanțe în primăvara anului curent.
Clienții au la dispoziție patru niveluri de echipare: Essential, Expression, Extreme și Journey, ultimele două fiind complementare și având preț echivalent.
PLAFON PANORAMIC ȘI HAYON CU DESCHIDERE AUTOMATĂ
Așa cum bine știi de la Duster, spre exemplu, versiunea Extreme este destinată amatorilor de ieșiri în natură, tocmai de aceea are câteva dotări specifice, cum ar fi plafonul panoramic cu deschidere electrică și funcție oscilobatantă, bare de pavilion modulare, sistem Hill Descend Control și covorașe din cauciuc în echiparea de serie.
De cealaltă parte, Bigster Journey se adresează clienților interesați de confort și de călătoriile lungi.
Propune, printre altele, o caroserie în două nuanțe (plafonul de culoare neagră), hayon cu acționare electrică și scaun șofer cu reglaje electrice.Bigster mai semnează o premieră și anume o culoare exterioară nouă, denumită Albastru Indigo.
MOTORIZĂRI ELECTRIFICATE CU PÂNĂ LA 155 CP
Cele mai notabile sunt, desigur, motorizările, toate electrificate. Pentru prima oară în gama Dacia, motorul TCe 140 combină un motor de 1.2 litri, pe benzină, cu 3 cilindri, cu un sistem mild hybrid la 48V.
Apoi, avem versiunea Hybrid 155 care are la bază un motor de 1.8 litri, aspirat natural. Ea vine în compania unei transmisii automate și este disponibilă începând cu nivelul de echipare Expression.
Sistemul de tracțiune integrală poate fi comandat numai alături de motorizarea TCe 130, și ea alăturată unui sistem mild-hybrid la 48V. Singura transmisie disponibilă este cea manulă cu 6 rapoarte.
Ulterior, gama va fi completată de versiunea ECO-G 140. Motorizarea combină carburația mixtă benzină/GPL cu un sistem mild-hybrid la 48V.
În România, noua Dacia Bigster pornește de la 23.000 de euro, cu TVA inclus.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUA Dacia Bigster |
||
PREŢ (€ cu TVA) |
Cu Automată | cu 4x4 |
||
ECHIPARE Essential | ||||
TCe 140 |
140 CP - Nm |
23.000 | - | - |
ECHIPARE Expression | ||||
TCe 140 |
140 CP - Nm |
24.400 | - | - |
TCe 130 4x4 |
130 CP - Nm |
- | - | 26.900 |
Hybrid 155 | 155 CP - Nm |
- | 27.900 | - |
ECHIPARE Journey |
||||
TCe 140 |
140 CP - Nm |
26.000 | - | - |
Hybrid 155 |
155 CP - Nm |
- | 29.500 | - |
ECHIPARE Extreme |
||||
TCe 140 |
140 CP - Nm |
26.000 | - | - |
TCe 130 4x4 |
130 CP - Nm |
- | - | 28.500 |
Hybrid 155 | 155 CP - Nm |
- | 29.500 | - |
Echiparea de bază include, printre altele, jante din aliaj, de 17 inch, lumini de zi LED, tapițerie specifică Essential, de culoare neagră, instrumentar de bord digital, de 7 inch, ecran central de 10 inch pentru sistemul multimedia, consolă centrală joasă, fără cotieră, aer condiționat cu reglare manuală și volan îmbrăcat în piele sintetică.
Așa cum spuneam, primele exemplare vor ajunge în reprezentanțe în primăvara anului curent.
via Dacia
asta spune totul despre respectul pentru clienti pe care il are dacia inanul de gratie 2025. din partea mea duca-se !
Asta de azi incepe de la 23 de mii de euro .
intrebare catre Dacia ? Ce reprezinta cei ZECE mii de euro in plus ? cele 2 locuri din spate ?
Cam scumpe totusi !
Ai reusit in doua interventii consecutive sa omiti a osândi în public modelul Sandrider.
Chapeau !
Să compari prețurile din 2017 vs. 2025 și Duster 2 cu Duster 3 și să ajungi la concluzia că diferența este de 2 locuri în plus denotă că ai cunoștințe tare profunde în domeniu...
Per total pare o masina reusita.
Motorizarea de luat e categoric ECO-G mai ales la cat costa combustibilii cam prin toata Europa.
E buna Dacia domnule ca are tabla multa , cu toate ca e foarte usurica. Land cruiser e cu o tona mai grea , ca tot nu ma pricep la masini. O fi bine o fi rau ? Care o fi mai "SUV" , usurica Dacia sau greoiul offroader Land cruiser ?
Acuma aparatorii daciei o sa mi sara in cap ca comparam mere cu pere. Asa-i dar ambele sunt fructe, corect ?
Aștept cu interes sa încerc noul hibrid, sincer, daca l-ar pune si pe STEPWAY as cumpăra (BIGTER, Duster sunt mașini prea mari pentru nevoile mele, la servici conduc un Jogger hibrid, consumul redus in oraș merita)
NB: Interiorul la noul Duster este o evoluție in sensul bun, design exterior nu mă da pe spate, dar lucrul acesta este subiectiv (deci nu trebuie luat in considerare)
userul nsrei are back-up nu glumă :))
Măcar ești/sunteți plătit/plătiți?
Constat aici o prezență constantă a două curente foarte vehemente, de parcă existența lor depinde de postarea pe Automarket.
1. Curentul celor anti Dacia.
2. Curentul pro electrice (cu orice preț)
Cred că de fapt sunt sunt cam aceiași.
Steag cu curcubeu și cu ucraina nu puneți?
Imi scapa ceva in logica propozitiei.
@ignis... calm, vor fi inlocuite de steagul MAGA.
... ei, cum? Simplu: 17 nu împarte exact la 3.
Ca sa nu ziceti ca am ceva cu dacia.
Dacia duster generatia veche avea motoare in 4 cilindri si chiar am mers cu 1.5dci pe un drum de exploatare adicatelea mai pe camp asa.
Era o masina corecta si foarte buna / confortabila pentru drumuri proaste.
Insa noul Duster , cu toate aditionalele de siguranta si depoluare este o masina mai putin buna decat cea veche.
Vom vedea, totusi...
Ma gandeam ca la nivelul lui 2025, pe un site despre masini, au disparut prejudecatile infantile.
sau probabil ca ii da cu...virgula
Am văzut azi o fotografie cu șefa echipei care a scris programul pentru aselenizare. Bibliorafturile puse unul peste altul o depășeau in înălțime.
Acum gândește-te că vin niște unii și contestă că oamenii au ajuns e lună. Așa că discuția despre prejudecăți infantile este mult mai profundă. :)))
La subiect: in opinia mea modelul ăsta se va vinde foarte bine în vest. Nu știu dacă și în România. Dar pentru vestici e fix ce vor: spațiu, calitate cât de cât (interiorul pare mai bun decât la Volvo EX30 sau ID3, cel pre-facelift), versatilitate și echipamentul de baza în anul 2025.
De altfel o statistica foarte grăitoare e că în UK Duster se vinde în echiparea de top și foarte puțin în cea de bază. Clienții vestici par dispuși sa plătească în plus pentru o echipare mai bună dar nu le place să plătească mai mult la alte branduri pentru ceea ce primesc pe o Dacia.
Acum multi ani când s-a lansat Dacia aici erau multe discuții despre fiabilitate, dar spre cinstea lor Dacia a întors pe dos discuțiile astea cu mașini fiabile și service-uri bune și ieftine. Acum apare prin partea de sus a clasamentelor de fiabilitate.
Mănușă îi venea dCi-ul de 190 CP.