Formentor este primul model de sine-stătător al spaniolilor de la Cupra. SUV-ul iberic a intrat pe linia de asamblare în luna septembrie 2020. Din octombrie, Cupra Formentor a putut fi comandat și în România, iar la începutul lui 2021 brand-ul de performanță a prezentat lumii întregi o nouă versiune de top.
Denumită Formentor VZ5, aceasta va fi replicată în doar 7.000 de exemplare. Spre deosebire de celelalte, poate fi comandată numai alături de motorul pe benzină, de 2.5 litri, cu 5 cilindri care dezvoltă 390 CP și 480 Nm cuplu. Pachetul este completat de o transmisie automată cu 7 trepte și de o tracțiune integrală.
În aceste condiții, Cupra Formentor VZ5 atinge 100 de km/h în 4.2 secunde.
Acum, versiunea de top a SUV-ului iberic este disponibilă și în România. La noi în țară pornește de la 65.698 de euro.
Vine în standard, printre altele, cu jante de 20 de inch, faruri Full LED, stopuri LED Infinite, etriere negre, scaune față sport, volan supersport multifuncțional, sistem Navigație Plus, diferențial electronic și climatronic pe 3 zone.
Noul Cupra Formentor VZ5 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Cupra Formentor VZ5 |
390 | 9.9 | 4.2 | 65.698 |
BMW X2 M35i |
306 | 7.5 | 4.9 | 56.525 |
Mercedes-Benz GLA AMG 45 S |
421 | 9.2 | 4.3 | 73.610 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Cupra
Culmea este că acum se remarcă scumpiri şi pe piaţa SH! Unii analişti pun fenomenul pe seama crizei de semiconducători (:D), ceea ce ar orienta (conjunctural, cum altfel?) mulţi clienţi adepţi ai produselor noi către “troace”. Şi atunci cum să nu se profite (şi) de noua situaţie?
La urma urmei, din armată mi-a rămas şi mie un principiu de viaţă cam deseori confirmat de faptele ca atare: “Cum o dai, cum o suceşti, tot în ciomag (n.m. : eufemism, desigur) nimereşti”. Cu alte cuvinte, bine (pe pământ) nu va (mai) fi nicicum…Aviz naivilor, pardon, optimiştilor!
@PMC: Zici bine-n principiu de preț, dar în segmentul ăsta al versiunilor f. dopate nu mai funcționează ”the common sense”.
VZ5-ul costă deci f. mult - cât un Audi RS3 - dar mizează pe:
- o anumită exclusivitate (doar 7 mii produse)
- linia f.f. reușită -- una dintre rarele mașini recente efectiv frumoase (pdv subiectiv, evident.)
- dimensiunile mai mari
- garda la sol asemenea
...Toate, pe lângă fabulosul L5 pe care încă mă mir cum Audi a acceptat să-l ”împrumute” spaniolilor.
P.S. Dac-aș fi fan crossovere forțoase, aș alege totuși versiunea 2.0 de 310 CP, tot 4x4 /
DSG și zero-suta-n 4,9 s, însă cu 21.000 € mai ieftinache.
P.S.2: Nu credeam c-o să gândesc vreodată asta, dar o Kia EV-6 GT (585 CP, 0-100 în 3,5 s și 260 km/h) e și mai preferabilă -- la același preț ca VZ5, dar cu performanțe de Porsche Taycan !!!
Nu este poluant...? Hmmm... bioxidul de carbon este unul dintre principalele gaze cu efect de seră! Cap de listă în Protocolul de la Kyoto.
Emiterea necontrolată a gazelor cu efect de seră este principala cauză a efectului de seră din atmosferă, cel care generează fenomenul de încălzire globală.
Nu chibițez p-aici ca să am dreptate, dar logica nu mi-o pot luxa B.S.hit-urile din presa MSM zisă și presstitută...deci:
1. Achtung că ai rămas la vremurile lui Al Gore -- acu nu mai e vb. de încălzire globală, ci de ”schimbări climatice”.:-P
Normală cumva schimbarea de macaz a taxatorilor și pe respirație, de când mai toate statisticile spun că ne paște o micro-glaciațiune.
2. CO2-ul e la unul din cele mai scăzute niveluri din (paleo)istoria Terrei -- +/- 400 ppm, iar decarbonizatorii isterici uită că spre 250 ppm vegetația moare și noi odată cu ea.
3. Măsurile luate și prin deal-valea noastră la ordinul ăstora - de genul închiderii termocentralei Mintia sau a Combinatului Azomureș - dau startul haosului eco-scuzat (se pare și atent programat însă...)
4. Au fost epoci cu de 10X procent CO2 și Pământul a fost bine-mersi, inclusiv fără calote polare și/sau urși populari / bipolari. :-)
5. Astrofizicieni reputați susțin (cu dovezi) că întreg Sistemul Solar are variații imprevizibile de temperatură, din cauze cosmice (activitatea solară fiind doar una.)
6. Poluarea reală e ”pe bune” (cu plastice, pulberi-gudroane, NOx, SO2 dar și pesticide, organisme modificate genetic etc) și trebuie rezolvată (nu mai repet evidența poluării majore cauzate de 16 cele mai mari nave maritime.)
...Însă influența activităților umane e neglijabilă la capitolul ”gaze de seră”, unde ceva erupții vulcanice de ex. pot da multe peste cap.
Puțini știu de ex. că erupția lui Pinatubo din 1991 a răcit atmosfera Terrei cu 0,6 grade celsius din cauza a 20 milioane tone SO2 ejectate-n stratosferă.
Aș mai avea 50-60 de puncte, dar mă tem că s-o-nsera.
Ca să fiu și-o țâră ontopic, în loc de VZ5 m-ar tenta tot GR Yaris-ul de 262 CP (37.300 € la noi -- nu-i puțin, dar se justifică), cu aceleași performanțe ”în linie dreaptă” dar clar mai fâșneață pe serpentine.
pe mine unul, nu CO2-ul, contra caruia se poate interveni cu masuri de echilibrare, ci poluarea cu particule si toxine ma preocupa cel mai mult.
În orice caz, cu profundă mândrie în piept proclam: “Patria a priori” (cra-cra-cra în varianta dgpi). Da’ poate un pic de sinceritate n-ar strica, în sensul de a(-mi) mărturisi gagiii cu ochi frumoşi (unii dintre ei şi cu piele brună) de ce s-au instalat anumite blocaje permanente pe PC-ul meu, pe care nici măcar meseriaşii de la service IT nu mi le-au putut explica…Oricum, dumnealor să stea liniştiţi (cu priza obişnuită ar rezolva-o, dar atenţie, că nu mă refer la ceva electric, ci electrizant :D), căci fierbinţeala aceea a mea de text tot va apărea pe AM, indiferent de măsurile “preventive” pe care le-ar putea lua (nu, nu sufăr de paranoia).
În loc de concluzie: să fie pace sau pis-pis-pis, ca-n bancul cu hipiotul şi boschetul.