Francezii de la Citroen au lansat noul C5 X la începutul lunii aprilie. Inspirat de conceptul CXperience din 2016, modelul din Hexagon impresionează cu o caroserie de tip fastback, jante de dimensiuni mari și o semnătură luminoasă în forma literei V.
Acum, noul Citroen C5 X poate fi comandat și în România. Disponibil în două niveluri de echipare (Feel Pack și Shine), acesta este disponibil cu două motorizări pe benzină, dar și în versiune plug-in hybrid. Indiferent de alegerea făcută, C5 X este echipat în standard cu o transmisie automată cu 8 rapoarte și tracțiune față.
Cel mai accesibil C5 X costă, la noi în țară, 31.500 de euro. Sub capotă ascunde motorul de 1.2 litri PureTech, care dezvoltă 130 de cai putere.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Citroen C5 X |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Feel Pack | ||
1.2 PureTech |
130 CP 230 Nm |
31.500 |
1.6 Plug-in Hybrid |
225 CP 360 Nm |
45.000 |
ECHIPARE Shine | ||
1.6 PureTech |
180 CP 250 Nm |
35.900 |
1.6 Plug-in Hybrid |
225 CP 360 Nm |
47.500 |
Lista cu dotări a nivelului de echipare Feel Pack (adică cel de bază), include jante de 19 inch, faruri LED, tapițerie mixtă, scaune Advanced Comfort, volan îmbrăcat în piele, climatizare automată pe două zone, sistem multimedia cu navigație și display central de 10 inch, instrumentar de bord digital cu ecran de 7 inch și suspensie cu amortizare hidraulică progresivă.
Printre sistemele de asistență de la bord regăsim cameră video pentru mersul cu spatele, senzori de parcare față/spate, avertizor depășire involuntară bandă de rulare, alertă risc coliziune, recunoaștere extinsă indicatoare rutiere și Emergency Braking cu Alertă atenție șofer.
Versiunea plug-in hybrid vine echipată cu un motor de 1.6 litri, pe benzină, și o unitate electrică (110 cai putere). Ansamblul dezvoltă în total 225 de cai putere, iar autonomia în modul full electric ajunge la 55 de kilometri.
Bateria are o capacitate de 12.4 kWh, iar la o priză de încărcare de 7.4 kW repriza 0-100% durează o oră și 40 de minute.
Noul CITROEN C5 X vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Citroen C5 X 1.6 PHEV Feel Pack |
225 | 1.3 | 7.9 | 45.000 |
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion |
200 | 6.1 | N/A | 39.255 |
Skoda Superb Scout 2.0 TDI DSG 4x4 |
200 | 6.1 | 8.1 | 44.013 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via BMW
via Citroen
Dar nu înțeleg de ce numiți principali concurenți două modele TDI? Poate concurenți la dimensiuni sau la preț. Altfel de ce am face comparație între un TDI de 2.0 l cu un 1.6 PHEV benzină. Spre exemplu, eu nu m-aș mai întoarce niciodată la diesel în detrimentul unui benzinar, pe deasupra și phev. Clar, sunt două tabere diferite.
Și tot ca o opinie personală, de la Skoda aș fi ales pentru comparație o Skoda Superb iV
Scrie clar: "Ansamblul dezvoltă în total 225 de cai putere, iar autonomia în modul full electric ajunge la 55 de kilometri.
Bateria are o capacitate de 12.4 kWh, iar la o priză de încărcare de 7.4 kW repriza 0-100% durează o oră și 40 de minute."
Passat-ul ala are acelasi design de 7 ani, cel putin. E cel mai comun design pe care il putea scoate un constructir.... Dar gusturile nu se discuta. Si sa preferi un diesel in detrimetrul unui PHEV, aia e o aroganta imensa, avand in vedere ca motorizarile nu au nimic in comun.
Acest phev in afara ca merge electric in oras e fix 0 in rest, e o masina grea, la drum lung consuma 10, iar autonomia totala e de vreo 500-600 km maxim, adica daca le compari e sub acel diesel, dar na salveaza planeta.
55 km mmm.. pentru un prim model, este ok
viteza este la priza de 230V ceea ce e ok, posibil deci la cea de 50 kw să se încarce sub 20 de minute
ceea ce este iar ok
Mulţumesc din nou
Una e sa alimentezi de 350 lei si sa faci 1000 km, alta e sa faci 600.