BMW Seria 4 Gran Coupe, al doilea coupe cu patru uşi din portofoliul mărcii bavareze, este disponibil pe piaţa din România începând de astăzi. Cea mai ieftină versiune a sa, 418d Gran Coupe, pleacă de la 35.564 euro cu TVA inclus. Până la apariţia lui 435i în oferta pentru România, cea mai scumpă versiune a lui Seria 4 Gran Coupe pleacă de la 47.120 euro cu TVA inclus, sub forma lui 428i xDrive. În raport cu BMW Seria 4 Coupe, modelul prezintă cu un portbagaj mai mare, de 480 de litri şi oferă mai mult spaţiu pentru cap.
Din punct de vedere tehnologic, Seria 4 Gran Coupe beneficiază de toate dotările oferite şi pentru Seria 4 Coupe, după cum este şi cazul celor trei pachete de personalizare BMW, numite Linii, completate de gama Individual şi pachetul M Sport. În cazul în care bancheta spate 40:20:40 este pliată, volumul de încărcare urcă până la 1.300 litri. Una dintre trăsăturile interesante ale lui Seria 4 Gran Coupe este eliminarea ramelor pentru geamurile laterale, un artificiu de design care aduce un plus de eleganţă oricărui coupe. Încă de la echiparea standard, capacul portbagajului este operat electric, iar clienţii pot opta pentru un sistem care permite deschiderea fără atingere a portbagajului, prin miscarea piciorului şoferului în dreptul unui senzor din spatele vehiculului.
MOTOARE
Gama de motorizări a lui Seria 4 Gran Coupe este compusă din cinci unităţi. Acestea oferă între 143 CP şi 306 CP şi sunt disponibile atât cu transmisii manuale cu şase trepte, cât şi cu transmisia automată Steptronic cu opt trepte. În orice caz, există şi două opţiuni cu tracţiune integrală, anume 428i xDrive şi 420d xDrive. Cel mai rapid BMW Seria 4 Gran Coupe accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde, în timp ce modelul entry-level face acest sprint în 9.2 secunde.VERSIUNE* |
CILINDREE (cmc) |
PUTERE (CP) |
EMISII CO2/KM |
CONSUM MEDIU (l/100 km) |
TIMP 0-100 km/h (secunde) |
PREŢ (euro, TVA inclus) | |
Benzină | Seria 4 GC 420i | 1.997 | 184 | 149 | 6.4 | 7.5 | 38.688 |
Seria 4 GC 428i | 1.997 | 245 | 154 | 6.6 | 6.1 | 44.516 | |
Seria 4 GC 428i xDrive | 1.997 | 245 | 159 | 6.8 | 5.8 | 47.120 | |
Seria 4 GC 435i | 2.979 | 306 | 189 | 8.1 | 5.5 | - | |
Diesel | Seria 4 GC 418d | 1.995 | 143 | 119 | 4.5 | 9.2 | 35.564 |
Seria 4 GC 420d | 1.995 | 184 | 124 | 4.9 | 7.7 | 41.664 | |
Seria 4 GC 420d xDrive | 1.995 | 184 | 129 | 4.9 | 7.7 | 44.268 |
*toate datele de mai sus vizează versiunile cu transmisie manuală cu şase trepte
Vârful gamei, 435i xDrive, are un consum mediu de 8.1 litri la sută în compania transmisiei manuale cu şase trepte, fiind cel mai puţin economic din gamă, în timp ce motorizarea cea mai eficientă este 418d, aceasta având un consum mediu de 4.5 litri la sută, indiferent de transmisia aleasă.
Toate propulsoarele din ofertă respectă normele Euro 6.BMW Seria 4 Gran Coupe, al doilea coupe cu patru uşi din portofoliul bavarezilor
BMW Seria 4 Gran Coupe vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW Seria 4 Gran Coupe 420d MT6 |
184 | 4.7 | 7.7 | 41.664 |
Audi A5 Sportback 2.0 TDI 177 CP MT6 |
177 | 4.6 | 8.5 | 38.650 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via BMW
Dar ce are ,,prietene'' Hyundai ? Au evoluat mult iar acum nu e asa mare diferenta intre vf de gama de la Hyundai si modelele de baza de la BMW. Und emai pui ca primesti totul la 42 de mii la Hyundai....la BMW la 40 de mii nu ai parte nici de piele...asta e adevarul !
... iar aia care iau audi, bmw, infinity, lexus, mercedes [si caddy, nu i-am uitat] dau bani pe categora premium, nu pe masina.
Hyundai a evoluat mult, asa este, doar ca la Bmw n-ai nevoie de piele ca sa simti ca primesti multe, crezi ca la un Q7 primesti multe la 42 de mii? De fapt nu primesti masina deloc, doar un Q5 mai slab dotat decat un Santa Fe, bineinteles tot fara piele.
O evolutie exista la sud coreeni, la clasa compacta si medie am si testat modelele si mi-au placut, preturile erau in media clasei, dar cand ma gandesc la prima generatie de Santa Fe care avea un pret de pornire putin peste 20 de mii de euro si acum este dublu...nu sunt sigur ca este de doua ori mai buna, acum toata lumea vrea sa intre in zona premium cu unele modele si implicit cu preturile, dar un pret de pornire de peste 42 de mii pt un Hyundai, de pornire, ca de fapt pt o motorizare V6 de exemplu si dotari aproape de maxim depaseste 50 de mii usor, inseamna prea mult, s-au cam grabit cu pretentiile, bineinteles este parerea mea.
Pai nu stiu cat castigati voi si cat va permiteti, dar eu NU POT, avand banii pentru ambele masini, sa dau mai mult decat dublu, ca sa primesc "o steluta" in plus la handling, una la acceleratie ... si cam atat. il stiu pe i40, e mega confortabil, trage bine, se intinde foarte frumos la autostrada si are si ceva zvac. Nu are feeling de bmw, dar are feelingul lui aparte.
PS: Comparatia dintre hyundai si bmw este generica, nu ma refer neaparat la cele 2 marci, ma refer mai degraba la apropierea marcilor de volum de calitatea celor premium si la diferentele din ce in ce mai mici percepute de utilizatorul final.
daca intr-adevar nu ai ce face cu 50 000, sigur, iti iei ce vrei si atunci e normal sa alegi ce e mai bun, dar un om care are banii de ambele si ala e bugetul total pentru o masina, cel putin in cazul meu, mai bine iau ceva la mai putin de jumate de pretz care e un pic mai putin bun si restul ii investesc ca sa amortizez costul la masina.
Sunt 100% la 100% de acc cu Scorpionul.
@Andrei, iar eu te intreb acelasi lucru : Cum sa dai 35k euro pe o masina cu 5 ani garantie , cand poti da 42 pe una cu 7 ani garantie, chiar 10 ani pe piata Americana. Exemplele pot continua. Daca sotem Santa Fe-ul din listaa, si bagam o coreeana de clasa medie, ajung la concluzia ca o Kia Optima cu motorul turbo de 270 CP costa in jur de 4Ok, dotarile sunt cu aspiratii PREMIUM la superlativ, are pe langa incalzirea scaune fata+spate chiar si ventilatie ( lucru intalnit la branduri super premium), lemn natural pe volan si pe consola+usi, sonorizare premium Bose 11 difuzoare+subwoofer, si dotarile pot continua, pe laga cei 7 ani garantie. Daca continuam comparatia ajung la concluzia ca mai repede as prefera un Hyundai Equus de 5.0 V8 429CP cu pret de 76k euro decat un amarat de diesel seria 7 de peste 100k euro, in plus in Equus te bucuri de acelasi rafinament si un confort mai accentuat datorita optiunii de scaun extensibil oto pt picioare.
Ps: ti-a mai venit '''factura la apa'' ? :))))))))
- Lexus IS 300H F-Sport
-Audi A3,
-Chevy Trax ( de doua ori , a doua oare vroiam cu Malibu, nu-l aveau disponibil asa ca am testat din nou Trax ca sa nu zic ca am batut drumul degeaba pana la show room :D )
- Skoda Rapid
-VW Golf estate
-Seat Leon
-Opel Insignia facelift ( prima data la evenimentul de lansare din P.Constituriei-Bucuresti, a doua oara la show room)
-Mazda 6 ( de doua ori , a doua oara doream un test cu 3-ul , insa din nou nu era disponibil la show roomul respectiv, asa ca am preferat sa testez din nou 6-le pt a accentua opinia )
-Toyota Avensis 1.8
- Mercedes C 220
-BMW 320d Sport
si cam atat.............
PS :Ai mai fst la intalnirea ''BMW club E39'' ?
Dar pe la Florin ai mai trecut? Erau animalele p'afara ? =)))))))))))
@unchiule, tu ai idee ce masina conduc eu ? Conduc un rahat de seria 5 din 2011, iar ca masina de serviciu un I40 full option. In I40 ma simt la acelasi nivel ca ''clasa executive'' adica seria 5. Multumit mesior ?