Luna trecută, BMW a dezvăluit oficial faceliftul operat pe actuala generaţie Seria 5, ajunsă deja la jumătatea carierei. Cum era de aşteptat, modificările au fost aplicate tuturor variantelor de caroserie, inclusiv derivatului de performanţă M5. La numai o lună de la debutul oficial, BMW anunţă şi în România lansarea puternicului sedan şi disponibilitatea sa începând cu luna iulie.
Faceliftul aduce un design uşor modificat, performanţe noi, opţiuni extinse şi un pachet Competition, disponibil atât pentru M5 cât şi pentru M6.
BMW M5 este propulsat de un motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi o putere maximă de 560 cai putere. În combinaţie cu transmisia M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte, diferenţialul M activ de pe puntea spate şi tehnologia suspensiei reglată pe baza experiențelor din motorsport, acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se realizează în 4.3 secunde.
În standard, M5 facelift primeşte pachetul Driving Assistant, care include funcţia "asistent fază de drum", sistemul de avertizare de schimbare fără intenţie a benzilor, o funcţie de prevenire pasivă şi activă a coliziunilor şi pachetul Online Entertainment, care oferă acces la 12 milioane de melodii. Interiorul lui M5 integrează acum un alt volan, cotiera are un volum de depozitare mai mare, iar sistemul iDrive are un nou ornament cromat. Opţional, sistemul iDrive va putea fi controlat cu o funcţie tactilă.Deşi beneficiază de numeroase îmbunătăţiri, BMW M5 păstrează acelaşi preţ de pornire pe piaţa din România. Mai exact, noul M5 facelift poate fi comandat începând cu 86.500 de euro cu TVA, adică 107.260 de euro cu toate taxele incluse. Detalii aici.
BMW M5 este oferit acum în compania pachetului Competition, care sporeşte puterea la 575 CP şi aduce modificări la direcţie şi suspensie. Nemţii susţin că modelul va fi cu 0.1 secunde mai rapid la sprint-ul 0-100 km/h, pe când sprint-ul 0-200 km/h va fi îmbunătăţit cu 0.2 secunde. Jantele din aliaj au un diametru de 20 inch, iar garda la sol a fost redusă cu zece milimetri. În plus, sunt disponibile opțional și noile frâne M din carbon ceramic, pentru performanțe de frânare susținute într-un regim sportiv de condus.
Noul pachet este disponibil în România cu un preț de 7215 Euro fără TVA pentru modelele BMW M6 și 7470 Euro fără TVA pentru BMW M5.
BMW M5 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW M5 V8 4.4 560 A7 |
560 | 9.9 | 4.3 | 107.260 |
Mercedes E63 AMG V8 5.5 litri |
557 | 9.8 | 4.3 | 110.422 |
Jaguar XFR V8 5.0 Supercharged |
510 | 12.5 | 4.9 | 94.240 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Ai cuplita dreptate. Din cate stiu un CTS-V costa in jur de 78 k euro ceea ce mi se pare un pret mai mult decat OK. Stai linistit caci si eu as alege un CTS, chiar si simplu in detrimetrul unor astfel de '' ciuperci '' scumpe si cu termen de valabilitate '' minimal '', sper ca ai inteles in termen concludent la ce ma refer :D
Pacat ca Lexus nu a oferit un rival pe masura acestora, dar in viitor cu siguranta Lexus va fi peste si la acest capitol ( totusi vorbim de o marca tanara ). Ls ofera ceva potent pt AMG S class si 760LI, versiunea de 650 cp , daca ar ajunge si in productia de serie cu siguranta ar face furori.
P.S
Am Ford nu am BMW (stiu ca nu sunt roman autentic)