La jumătatea lunii iulie, BMW a prezentat noul iX3. Primul SUV electric al companiei va fi produs la la uzina Shenyang din China, iar lansarea pe piață este programată pentru finalul anului curent.
SUV-ul producătorului german este echipat cu un motor electric capabil să dezvolte până la 286 de cai putere și 400 Nm, iar bateria cu o capacitate de 74 kWh promite o autonomie de până la 460 de kilometri (WLTP).
Acum, BMW a publicat prețul de pornire al noului iX3 pentru piața din România. SUV-ul electric va fi disponibil pentru precomandă începând cu luna septembrie, prețul comunicat fiind de 67.592 de euro cu TVA (fără a lua în calcul eventualele programe Rabla și Rabla Plus).
Noul iX3 va fi disponibil în două versiuni de echipare: Inspiring (standard) și Impressive. Pe lista echipamentelor disponibile standard se află, prin altele, următoarele: jante de 19 inch, plafon panoramic, vopsea metalizată, sistem de navigație BMW Live Cockpit Professional, sistemele de siguranță grupate sub numele BMW Driving Assistent Professional, asistent la parcare, servicii BMW Connected Drive Plus, Drive Recorder, faruri LED, suspensii adaptive pe puntea față, scaune cu reglaj electric și memorie, planșă de bord acoperită cu Sensatec și pachetul de depozitare.
"Debutul noului BMW iX3 este un moment de referinţă pentru marcă, primul care ilustrează strategia Power of Choice. Este pentru prima dată când putem oferi, pe acelaşi model, sisteme de propulsie convenţionale (inclusiv mild hybrid 48V), plug-in hybrid şi electric, toate fabricate pe aceeaşi linie de asamblare", a declarat Josef Reiter, Director General BMW Group România.
Mașini electrice 2019-2020 în România
|
||||
MODEL/VERSIUNE | SEGMENT |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Citigo-e iV | hatchback de oraș | 83 | 265 | 19.990 |
Volkswagen e-Up! | hatchback de oraș | 83 | 260 | 22.448 |
Smart EQ Fortwo | hatchback de oraș | 81 | 160 | 22.600 |
Opel e-Corsa | hatchback subcompact | 136 | 330 | 29.950 |
Peugeot e-208 | hatchback subcompact | 136 | 340 | 29.990 |
Renault Zoe | hatchback subcompact | 110 | 316 | 30.350 |
Mini Cooper SE | hatchback subcompact | 184 | 270 | 33.201 |
Peugeot e-2008 | SUV subcompact | 136 | 310 | 33.490 |
Mazda MX-30 Launch | SUV compact | 143 | 200 | 33.990 |
Nissan Leaf | hatchback compact | 150 | 270 | 36.700 |
DS 3 Crossback E-Tense | SUV subcompact | 136 | 320 | 37.900 |
Volkswagen ID.3 1st | hatchback compact | 204 | 420 | 39.043 |
Hyundai Ioniq Electric | hatchback compact | 136 | 311 | 39.199 |
Honda e | hatchback subcompact | 154 | 211 | 39.980 |
BMW i3 | hatchback subcompact | 170 | 300 | 40.282 |
Hyundai Kona Electric | SUV subcompact | 136 | 289 | 40.163 |
Kia e-Niro | SUV compact | 136 | 289 | 40.460 |
BMW iX3 | SUV mediu | 286 | 460 | 67.592 |
Audi e-tron | SUV mare | 313 | 336 | 70.471 |
Audi e-tron Sportback | SUV mare | 313 | 347 | 72.996 |
Mercedes-Benz EQC | SUV mediu | 408 | 416 | 76.250 |
Jaguar I-Pace | SUV mediu | 400 | 470 | 77.945 |
Porsche Taycan | sportivă | 530 | 407 | 110.625 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
fata de un x3 benzina pretul mi se pare asa mare ca nu recuperezi din consum diferenta decat dupa multi ani. pare insa ca lumea isi permite daca ma uit ce bine sa vand electricele.
diferenta e imensa fara rabla.
"Debutul noului BMW iX3 este un moment de referinţă pentru marcă,.."...DA, pentru mine personal este un moment de referinta ,nu mai vreau sa aud de BMW !
Un 340i Touring M Sport 4x2, fara inscriptionare e tot ce iti poti dori de la un BMW pe care sa nu il urci pe o bordura si cu care sa ramai anonim in trafic.
Nu este bine ca acest model se construieste in.China, dar nu putem vorbi de generalizare in toata gama, viitoarele iNext si i4 vor fi construite in Germania.
@ Tatraus
Pana sa te bucuri de disparitia unor marci europene, vezi ca sunt destule si asiatice care stau mai rau.
Iar dacă ai citit ştirea asta de pe un telefon, este foarte probabil să fi fost unul fabricat în China. Asta pentru că de ce ceva vreme China a depăşit stereotipul ălă de producător de lucruri ieftine.
Nu sunt la mijloc consipraţii oculte sau alte lucruri asemănătoare.
@Tatraurs, da, există acel stereotip că maşinile germane, pentru că au lista de opţionale lungă, nu au nimic în standard. Dacă citeai atent însă şitrea asta, observai că de la trapă la navigaţie sau sisteme de condus semiautonom, sunt multe lucruri standard, dincolo de eternele covoraşe.
sau mai uituc de fapt.
lumea uita vad ca ne rupem in pareri cam de aiurea fara urmari adica pe un sit de gadilare dorinte si flotare orgolii ca sa creasca vanzarile de masini desi dintre cei care cumpara bmw noi cu pret de casoi nici nu prea stiu unii sa citeasca doar sa numere.
Regret să văd aruncate tot mai multe stereotipur sigurei ("se ştie, ştiu eu") şi tot mai multe atacuri la persoană ("ce ştii tu?"). E trist când se discută un stereotip ("Ştiu eu că maşinile germane nu au nimic în standard), chiar şi atunci când dovada contrarie era enunţată în articolul unde se postează comentariile. Aici nu mai e vorba de "apărat marca", ci despre dorinţa de a păstra un dialog constructiv.
Legat de tema producţiei - da, aşa cum o ilustrează puternic ştirile din ultima vreme, există un război comercial, mai ales vizibil între SUA şi China, cu companii precum Huawei scoase în prim plan. Şi da, persiunile comerciale influenţează deciziile strategice ale companiilor.
În acest moment în China legea spune că orice marcă este prezentă printr-un joint venture 50-50 între compania "mamă" şi o companie deţinută de statul chinez. În plus taxele vamale, un instrument de "protecţie" faţă de bunurile fabricate în exterior, încurajează mult producţia locală. În ultima vreme China era pe o direcţie de relaxare şi a permis importatorilor să reducă cota capitalului chinez - un joint venture BMW Group pentru MINI era pionier în acest sens. Sigur, nu este o transformare totală, ci doar un pas în relaxarea pieţe chineze.
Alături de acestea, există o strategie cosecventă BMW Group care spune că producţia urmează piaţa. Este exemplul modelor compacte BMW (gen Seria 1 şi X1, de exemplu) care se produc în Europa, până acum numai în Germania, la Leipzig. Bineînţeles, regula nu este absolută, sunt adaptări la ea. Cu o piaţă globală de automobile în creştere, cu un guvern care are putere mare decize şi deci şi de transformări rapide şi cu piaţă de automobile electrice în creştere rapidă, nu este tocmai o supriză că iX3 se produce în China.
Mai mult, dacă urmăriţi atent informaţiile şi codurile de model, o să observaţi că iX3 nu este un X3, ci un X3 G28 (modelul "long"), construit special pentru China. Asta pentru că până la filozofia de modele flexibile care să acomodeze orice tren de rulare, deschisă de BMW Seria 4 - BMW i4, BMW X3 este un model intermediar, care nu a fost de la început dezvoltat să permită acest nivel de integrare. Toate ideile astea mă fac pe mine să susţin că o imagine, aproape conspiraţionistă de "picior pe grumaz" şi "aşa se face la mine" nu este tocmai justificată în înţelegrea deciziei de a se fabrica BMW iX3 în China.
În final, aici vorbim de asamblarea finală şi da, avem mulţi furnizori pentru fiecare fabrică unde se face asamblarea finală, în mare parte companii independente de grupul BMW. În România sunt multe astfel de exemple, de la Preh (care fac butoane şi elemente de interior), la Contiental (care produce modulul de xDrive, de exmeplu). Mai mult, în centrele Continental şi Karman, dar şi la alte companii partenere se face cercetare şi dezvoltare pentru soluţii care sunt fie dedicate, fie integrate şi în modele BMW.
Ce încerc să spun este că industria auto este "mai globală" decât v-aţi putea imaga la început şi poate fi chiar şi mai mult de atât, dacă disputele politice şi anumite bariere fiscale nu ar fi în calea ei.
Sunt foarte multe de povestit şi explicat aici. Cei care au citit până aici, mi-ar plăcea să rămână cu ideea că industria auto este una foarte complexă şi pentru a avea o înţelegere foarte atentă, merită studiat în foarte detaliu problema şi lăsate puţin de-o parte certitudinile şi stereotipurile.
Mulţumesc!
Chiar daca intre timp automarket mi-a sters mesajele, stiu ca tu le-ai vazut. Din pacate, nu le-a sters si pe cele cu aberatii, pe care tu acum incerci prea elegant sa le combati...nu sunt sigur insa ca merita efortul.
SI cu cine a incheiat BMW parteneriat pentru baterii ?
Bai ce tari sunt germanii astia: produc la ei in tara, fac si baterii tot acolo, cei mai tari de pe piata au fost si se mentin.
Revenind la masina: e super ok, chiar si made in CHina :)) Pret bun, sa vedem calitate acum, dar cu siguranta peste diesel resoftat :)
Dar la noi in tara nu va prinde, la romani inca le place sa puta.