În urmă cu două luni, Audi a prezentat noul Q8. Acum, cel mai nou SUV dezvoltat de constructorul german poate fi comandat și pe piața din România. Pentru moment, nemții oferă doar versiunea Q8 50 TDI, iar prețul de pornire este de 76.541 de euro cu TVA.
Din punct de vedere estetic, noul Audi Q8 preia elementele de design pe care le-am admirat în trecut pe conceptul Q8 Sport. Zona frontală este dominată de grila Singleframe care integrează elemente cromate poziționate vertical, de prizele de aer generoase și de farurile cu LED. În partea din spate, Q8 primește un eleron amplasat pe hayon, un spoiler agresiv, două terminații pentru sistemul de evacuare și o bandă LED care unește cele două stopuri. Standard, SUV-ul Q8 vine cu jante de 19 inch.
Noul Audi Q8 măsoară 4.99 metri lungime, are o lățime de 2 metri, iar înălțimea măsoară 1.71 metri. Portbagajul lui Q8 poate "înghiți" 605 litri, iar prin rabatarea scaunelor din spate, volumul crește până la 1.755 de litri.
În România, noul Q8 poate fi comandat doar cu motorizarea diesel de 3.0 litri care oferă 286 de cai putere și 600 Nm. Resursele unității sunt gestionate de o cutie automată cu 8 rapoarte și de sistemul de tracțiune integrală quattro.
În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.3 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 232 km/h. Audi oferă pentru Q8 și un sistem de direcție integrală. Prețul cerut de nemți este de 1.300 de euro. Motorul diesel pregătit de nemți vine cu un sistem mild-hybrid la 48V. Mulțumită acestuia, funcția de "coasting" funcționează între 55 km/h și 160 km/h, iar sistemul start-stop este capabil să intervină și să oprească/pornească motorul până la viteze de maximum 22 km/h.Începând cu anul viitor, Audi Q8 va fi disponibil și în versiunile 55 TFSI (3.0 litri benzină de 340 CP) și 45 TDI (3.0 litri diesel de 231 CP).
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | |
V6, 3.0 litri | Diesel 286 CP |
Aut8,4x4 | 76.541 |
Standard, noul Audi Q8 vine cu următoarele: portbagaj cu deschidere și închidere electrică, faruri cu LED, stopuri cu LED, oglinzi exterioare electrice, cameră multifuncțională, Audi drive-select cu funcție Efficiency, Hill Hold Assist, sistem Start-Stop, volan sport îmbrăcat în piele, climatizare automată pe 2 zone, pachet lumini ambientale, asistent la parcare, pachetul Audi Pre Sense Basic, pachetul Audi Pre Sense Front, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, cameră pentru mersul cu spatele, pilot automat, Audi Virtual Cockpit cu ecran de 12.3 inch, sistem de navigație MMI cu ecran de 10.1 inch, sistem audio cu 10 difuzoare și scaune față încălzite.
Pe lista de opționale, clienții pot găsi următoarele: suspensie adaptivă (1.100 de euro), faruri LED Matrix HD (1.900 de euro), Head-up Display (1.600 de euro), climatizare pe 4 zone (900 de euro), oglinzi exterioare încălzite (225 de euro), pachetul de asistență City (1.600 de euro), pachetul exterior S Line (2.200 de euro), parbriz încălzit (700 de euro), scaune față sport S (1.300 de euro), sistem audio Bang&Olufsen Premium (1.300 de euro) și plafon panoramic (1.750 de euro).
Noul Audi Q8 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi Q8 50 TDI, Aut, 4x4 |
286 | 6.8 | 6.3 | 76.541 |
BMW X6 30d, Aut, 4x4 |
258 | 7.0 | 6.7 | 73.185 |
Mercedes-Benz GLE Coupe 350d, Aut, 4x4 |
258 | 7.8 | 7.0 | 71.281 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Are Loganul meu in standard pe versiunea Laureate din 2008 :))))
Nemtii intotdeauna au fost zgarciti cu optionalele. Nu au dat nimic gratis. Orice trebuie platit la ei. Nu degeaba a ajuns un A3 cat de cat dotat sa coste mai mult ca un seria 5 mai chel de prin 2006.
apropo de tara lui boss, am vazut ieri un Mercedes alb cu o persoana de etnie rroma la volan, avand la numarul de inmatriculare "BOSU 1"
Ca sa vorbim pe limba lor: csf ncsf
Poate ai vrut sa scrii oglinzi reglabile, nu reglate, E o oarecare diferenta, Audistule.
Oricum, masinile astea sunt prea mari dupa parerea mea. Greu de condus si parcat in Romania. Mai potrivite pentru piata americana unde au drumuri largi si parcari nesfarsite.