Prezentat în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, exact la începutul acestui an, noul Audi Q7 şi-a făcut debutul european abia luna trecută, la Geneva.
Audi Q7 ajunge la a doua generaţie: fotografii, informaţii şi date oficiale
Nu a durat însă prea mult până când germanii au anunţat şi preţurile oficiale ale SUV-ului premium pe piaţa din România.
Două versiuni de motorizare
Cel mai mare SUV creat la Ingolstadt pleacă de la 65.500 de euro la noi în ţară, un preţ care include TVA şi care se referă la versiunea entry-level 3.0 TDI de 272 de cai putere. Pentru cei care preferă benzina există şi opţiunea versiunii 3.0 TFSI, care livrează 333 de cai putere şi costă cu 2000 de euro mai mult.
Motorizare |
Putere Cuplu motor |
Transmisie |
Consum (l/100 km) |
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) |
VMax (km/h) |
Preţ (€ cu TVA) |
3.0 TDI | 272 CP 600 Nm |
Automată Triptronic 8 trepte |
5.7 | 6.3 | 234 | 65.500 |
3.0 TFSI | 333 CP 440 Nm |
Automată Triptronic 8 trepte |
7.7 | 6.1 | 250 | 67.500 |
Echipare standard generoasă
Modelul german promite să ofere o echipare standard generoasă, mult mai bogată decât cea regăsită pe vechea generaţie.
Ea va include: senzori de presiune în pneuri cu avertizare sonoră şi vizuală, faruri cu xenon, senzori de lumină şi ploaie, stopuri cu lumini LED, oglinzi electrice şi încălzite, scaune electrice, închidere centralizată, tapiţerie din piele, comenzi pe volan, climatizare pe două zone, pilot automat adaptiv, frână parcare electronică, airbaguri, sistem start-stop, funcţie de recuperare a energiei şi chiar sistemul multimedia cu ecran de 7 inch.Cea de-a doua generaţie a modelului, dezvoltată pe o platformă complet nouă, este deja disponibilă pentru comenzi pe piaţa autohtonă, urmând ca primele exemplare livrate să ajungă undeva la mijlocul lunii iunie.
Audi Q7 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi Q7 3.0 TDI quattro Triptronic |
272 | 5.7 | 6.3 | 65.501 |
BMW X5 xDrive30d Steptronic |
258 | 6.2 | 6.9 | 63.736 |
Mercedes ML 350 BlueTec 4Matic |
258 | 6.8 | 7.4 | 60.047 |
Volvo XC90 D5 225 CP auto Kinetic |
225 | 5.8 | 7.8 | 55.882 |
Porsche Cayenne 3.0 262 CP AT8 |
262 | 6.6 | 7.3 | 74.136 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
probabil ca au in vedere piata americana. Acolo daca nu se urca maimutza in varful copacului nu se simte bine. Nici Europa nu face abstractie...
In rest ti-ai raspuns singur la intrebari...orgoliul...asta e punctul central. Dar ne place sau nu, SUV-urile astea sunt perfecte pentru zona urbana. Mai precis pentru cei cu bani din zona urbana. Asa cum acum multi ani inainte inutilele limuzinele de 5 m demostrau potentialul financiar acum monstruozitatile astea, imposibil de evitat vizual, demonstreaza prezenta (virtuala) a inca unei perechi de 0-0 ale mandrului posesor de SUV premium.
Si Vitara n-are nici o treaba cu zona de aici. Posesorul de Vitara are alte preocupari, la modul general vorbind. Deci alaturarea unui model gen Vitara cu un ML (de ex) este superfluua. Nu capabilitatile in teren dificil sunt urmarite de potentatul financiar (cu toate ca promovarea dulapilor mecanici se face si in acest sens) ci doar opulenta pe care o "expira" un astfel de model.
CX-5 raport= 7,9
Q7 raport= 7,6 bullshit!
In legatura cu piata americana, eu zic ca un SUV este foarte ok acolo, face parte din cultura americanilor sa ai un camion cat mai masiv si cu motoare care suna foarte frumos. Au ei un fel de a fi. La fel cum noi europenii avem traditiile noastre.
Bai incompetentule, tu nu intelegi ca nu conteaza acceleratia odata ce MASA masinii este de MARE raportata la puterea acesteia (prea mica ) ? Puteam foarte uosr sa stiu si eu in cat timp accelereaza Mazda de 175CP, dar nu ma intereseaza odata ce performantele dinamice sunt aceleasi, intelegi ? La ce dai 65 de mii ? Doar sa ai 4 cerculete pe caroserie si spatiu de furgon ? Sau sa ocupi doua locuri de parcare in Bucuresti cu animalul asta ?
ps: Bolnavule la cap, CX-5 2,2 175 CPM/T ac in 8,8 sec . Stai jos, oricum esti paralel cu domeniul auto.
Subaru Outback 260CP = 6,5kg/CP, Rupe in doua Q-7-le intelegi |?
Mazda CX-5 AWD are 165 C.P. la 1500 kg = 108 C.P./ 1000kg;
Audi Q7 2015 3.0 TDI are 272 C.P. la o greutate de 2070 kg = 131 C.P./ 1000 kg;
Raport C.P./ litru: 91 Audi , 81 Mazda;
Acceleratie 0-100 km/h: 10.5 s Mazda, 6.3 Audi;
Consum mixt: Audi 5.7 l/100 km, Mazda 5.8 l/100 km;
Emisii CO2: 149g Audi, 155g Mazda.
Fara sa ma jignesti si pe mine, explica cu argumente pertinente la ce capitol e mai eficienta Mazda ? Desi din start aceasta comparatie e aberanta.
Mercic, mon cher! Retziproca!
@Misulee, salutari si tie :)))
Audi Q7 ...
272 / 2.070 tone = 131.4 CP/tona sau 0.13 Cp/kg
CX-5 ( un cazan de masina )
175 / 1.500 tone = 116.6 Cp/tona sau 0.11 Cp/kg
Sa nu mai luam in considerare diferenta imensa de Cuplu , sistemul heldex quattro , cutia care rupe rapoartele .. etc ..
Concluzie : ESTI UN DOBITOC ( Plus un prost iubitor de mazda ... )