Esential
10 | dolari costa barilul de petrol in 1999 |
90 | de dolari este pretul actual al barilului de petrol |
10 | dolari costa barilul de petrol in 1999 |
90 | de dolari este pretul actual al barilului de petrol |
Desi la o prima vedere ar putea parea incredibil, pretul benzinei este foarte aproape de a scadea sub cel al motorinei pe pietele mondiale. Daca pana acum o masina diesel era vazuta ca un motiv de economie, cererea crescuta pentru acets tip de combustibil face ca piata sa se incline din ce in ce mai mult spre cresterea nivelului de pret al acestuia. Iar cresterea barilului de petrol (care a ajuns recent la 90 de dolari) face ca riscurile unei rocade sa fie mult mai mari decat ne-am putea imagina.
De fapt, afirma presedintele Uniunii Petrolifere di Italia, Pasquale De Vita, pretul efectiv al motorinei se afla deja peste cel al benzinei inca din luna iulie a acestui an, singurul impediment in afisarea preturilor la pompa fiind reprezentat de nivelurile fiscale mai mari in cazul benzinei. "In cazul in care cererea pentru motorina va continua sa creasca in acest ritm, pretul combustibilului diesel va trece peste cel al benzinei, in ciuda fiscalitatii diferite", concluzioneaza oficialul italian.
stai linistit ca si GPL o sa creasca
oricum tot mai bine iesi cu motorina...deocamdata :P
-pretul motorinei va creste peste pretul benzine:SIC
-pretul unui motor pe motorina e MUUULT mai scump ca un motor similar pe benzina
-intretinerea unui motor diesel ESTE MAI COSTISITOARE decat a unei benzine de cilindree similara din cauza turbinei/compresorului/diferentei de injectie si celorlate componente
-motorul pe motorina isi ineaca usor injectoarele cand e motorina putina in rezevor sau aproape de zero fata de versiunea pe benzina cand NICIODATA nu se intampla asa ceva
-performantele unui motor pe benzina sunt MUUULT mai mari ca echivalentul unui motor diesel
-atractia oamenilor din jur la un motor diesel e ZERO pt ca se aude INFECT motorul, fata de cum URLA un motor pe benzina normal aspirat sau turbo/compresor
-placerea de a conduce un motor pe benzina este mult mai mare fata de un diesel pt ca RASPUNSUL ACCELERATIEI,CUTIEI DE VITEZE,SI AL FRANARII ESTE MAI BUN DIN CAUZA GREUTATII MAI MICI A UNEI BENZINE FATA DE UN DIESEL SI RASPUNSUL DIRECTIEI MULT MAI FIN SI MAI EXACT, IAR LA ACCELERATII VORBIM DE CAT DE REPEDE SI LINIAR RASPUNDE UN MOTOR PE BENZINA FATA DE SUPER MEGA LAG-UL UNUI DIESEL
-daca vrei sa faci "tuning" unui diesel nu obtii SUNET PUTERNIC,RAFINAT SAU PERFORMANTE FF MARI NICIODATA pe cand la o BENZINA ai infinit de multe optiuni sa il tunezi si sa sune la evacuare ca un monstru.
-DE CE PORSCHE,LAMBORGHINI,FERARRI,ASTON MARTIN,BUGATTI,AUDI S/RS,MERCEDES AMG SAU EVO X/SUBARU IMPRESA WRX STI NU AU AVUT NICIODATA MOTOARE DIESEL IN GAMA?!:))))PT CA DIESEL-UL SUCKS!Mai calculati-va inca odata bugetul pe care il dati pe masini pt ca sunteti fraieriti chiar de marketing sau de dealeri cand cumparati diesel!
Cat despre subiect ... era de asteptat, suntem in era speculatiilor. Daca va iesi morul pe apa ... si vor fi inlocuite 50% din masini in 10 ani se va scumpi si apa ... astea is vremurile in care traim
PA
am condus mult masini pe motorina, dar nu am avut nicio economie de consum. la un motor de 1.9l nu am avut niciodata un consum mai mic de 9%.
nu m-a convins nimic atunci cand am cumparat masina sa iau motorina, toate atuurile erau in favoarea benzinei. economia unui motor u este din conbustibil este din intretinere. poate sa faca motorina si dublu fata de benzina. este adevarat ce spunea cineva aici ca in pret 70 - 75% sunt taxe si accize si asta este cam grav.
1 Fiabilitate
2 Consum
3 Cuplu
4 Acceleratie
Vorbim in termani echivalenti si fara pareri subiective, adica zgomot, tuning sau alte copilarii. Sfatul meu sincer este sa te documentezi si apoi mai vorbim, oricum esti mult pe linga subiect.
E chiar stupid sa spui ca motoarele diesel nu polueaza. Poate ai vrut sa spui ca polueaza mai putin decat motoarele pe benzina. Incearca sa termini o idee, poate va avea mai mult sens si nu vei mai parea stupid.
Presupunand ca ai vrut sa spui ca polueaza mai putin decat motoarele pe benzina, eu zic sa deschizi si tu google.com (stii, motorul de cautare, in caz ca nu l-ai folosit inca) si cauta ceva de genul "pollution diesel vs gasoline".
Vei fi surprins (sau poate ca nu) sa afli ca motoarele pe motorina produc niste particule care sunt chiar cancerigene.
Sanatate!
Un BMW 3000 diesel cum a scris cineva e la performanta unui benzinar. Dar sa se ia in considerare un lucru: BMW diesel are TURBO. Sa vedem un BMW 2000 diesel vs EVO10: diferenta e de 130 CP. Amandoua turbo. Adevarat BMW consuma 8L de motorina, EVO 20 de benzina. Si pot sa mai dau exemple. E clar: benzinarul e tare, dieselul economic...
la benzine: Alcoolul de porumb...
mai desteptilor, fara sa va dati rotunzi sau sa-i jigniti pe altii nu stiti a scrie?
on: am diesel; sunt multumit; era normal sa speculeze jupanii cresterea cererii pe motoare diesel; inca au intarziat un pic; puteau sa o faca mai devreme; dar probabil nu vroiau sa bata la ochi
sa revenim la diesel: vad ca nimeni nu a spus pe aici ca iarna, pe zapada si gheata, rupi ambreiajul din cauza cuplului mare :)
Pai asa ma frate! Nici eu nu suport tractoarele!!! Si eu sint in tratative pt un Navara de 200 de cai!!! Ma doare-n cur de incalzirea globala!!!
Acum aproape un an imi spunea disperat ca au facut canadienii litrul de benzina 1,05 dolari canadieni.
Era de-a dreptul scandalizat, pentru ca spunea el, Alberta este statul canadian care are zacaminte de petrol mai mari decat Arabia Saudita.
CONCLUZIE: PRETUL PETROLULUI ESTE UNUL ARBITRAR, SI ESTE NEGOCIAT LA MASA BOGATILOR.
Se vor mai face masinatiuni atata timp cat unii castiga serios din asta, dupa care vom trece pe ecologice, hibride, etc.
Referitor la ce spunea ”ACE” si ”X” mai sus trebuie precizat despre ce e vorba ca sa nu ramanem cu impresii gresite:
1. motorina emite mai putine noxe decat benzina.
2. motorina emite mai putin monoxid de carbon decat benzina.
3. benzina are o ardere mai buna = mai putine reziduuri.
4. motorina emite funingine (care contine multe substante cancerigene).
5. din acest considerent - la motoarele diesel - s-a luat hotararea de a se monta in viitor pe langa catalizator si un filtru de funingine.
Alti bani, alta distractie...
Acum vreo 8-10 ani am vazut la TV 2 baieti romani care facusera un motor ce consuma 2.8 % si avea nu stiu ce forta... ideea e ca daca kiar nu putem evita sangele diavolului/aurul negru/petrol...macar sa-i reducem cantitatea consumata k noxele/siguranta/banii/sanatatea noastra/incalzirea globala... sunt in lant...totul pleaca de la consum.daca vrei adrenalina si "liniute" mergi tata si aduna-te cu inca vreo 50-100, puneti cateva mii de E fiecare si cumparati ceva pamant si amenajati un mic circuit... si asa nu o sa mai muriti astia de 18-19 ani cu carnet pe 100E si nici n-o sa mai omorati pe altii nevinovati... k din cauza voastra-astia teribilistii- mor atatia pe capete.
iar la subiect...in anii '90 in judetul suceava, motorina era mai scumpa k benzina... in zona sunt multi pocaiti care aduc de prin 90 masini 2nd si iata ca si la noi in tara s-o si intamplat asa ceva...numai k unii nu isi mai aduc aminte iar altora 'de sus' nici nu le-o pasat...
si inca ceva... trebuie sa imi cer niste scuze in caz de calomnie ... pocaiti li se spune in zona bucovinei...de fapt cultul religios se keama penticostali... nu am nimic cu oamenii si cu religia lor...asa k scuze daca m-am exprimat urat...
cat despre 'unul mai destept' fanul poate fi o solutie convenabila pentru zgarcitii care vomita cu dintii stransi k sa isi inghita bucatile mari apoi... :)))) concluzia e k daca tot aveti masini tre sa aveti si bani sa le intretineti, nu? k doar n-o sa venim din italia si sa dormim in masina pt k nu avem bani de casa...sau sa coboram dintr-un lamborghini si sa mirosim a transpiratie sau sa avem negru sub unghii... :))) sau , mai rau putem face bine-cunoscuta pana a prostului cu stiu eu ce ferarri...:)))) k sunt cazuri destule... toate bune dragilor care NU va incadrati aici...
Motorina peste ocean are o taxa mai mare decat benzina si pt faptul ca este folosita si pt incalzirea locuintelor iarna pretul devine mai ridicat decat benzina.
Avioanele si generatoarele de putere merg pe motorina si aceasta era si avantajul ca poate fi stocata pe termen lung fara sa se deterioreze ca benzina.
Personal folosesc un amestec de motorina ulei vegetal reciclat si imi iese $1.80/gall (3.8l) dar in ultimul timp pretul a coborat la motorina.