Prețul mediu al modelelor electrice, mai mare cu peste 34% decât cel al modelelor cu motoare cu combustie internă din același segment

de Daniel Popescu
Marti, 19.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prețul mediu de vânzare al unui model electric este cu peste 34% mai mare decât în cazul unui model cu motor cu combustie internă care concurează în același segment, potrivit unei analize realizată de Jato.

Piața mașinilor electrice a depășit anul trecut pragul de 200.000 de unități comercializate la nivelul Europei, însă potențialul acestora este în continuare frânat de prețurile mai mari ale acestor modele comparativ cu modelele tradiționale.

Compania de analiză Jato Dynamics a realizat o comparație în acest sens pe baza prețurilor medii cu care s-au comercializat câteva dintre cele mai populare modele din Europa pe principalele piețe de pe Bătrânul Continent, cu scopul de a scoate în evidență diferența majoră de costuri pe care o suportă inițial clientul final.

Modele subcompacte

Potrivit datelor compilate de Jato Dynamics, prețul mediu cu care s-a vândut un model subcompact cu motor cu combustie internă a fost anul trecut de 17.804 euro. Analiștii Jato au luat în calcul vânzările înregistrate de Ford Fiesta, Nissan Micra, Toyota Yaris, Renault Clio, Volkwagen Polo și Peugeot 208 pe piețele din Franța, Germania, Italia și Spania.

În schimn, prețul mediu cu care s-a comercializat subcompacta electrică Renault Zoe a fost de 26.805 euro, pe baza datelor din aceleași țări.

Prin urmare, prețul mediu al unui model electric din segmentul subcompact a fost cu 51% ai mare decât prețul mediu al unei subcompacte cu motor cu ardere internă.

Modele compacte

În cazul modelelor comapcte, diferențele sunt mai mici, însă rămân în continuare ridicate. Astfel, pe baza vânzărilor înregistrate de Ford Focus, Peugeot 308, Renault Megane, Toyota Auris și Volkswagen Golf în Germania, Franța, Italia și Spania, prețul mediu al unei compacte a fost de 27.132 euro.

În schimb, prețul mediu de vânzare al unui Nissan Leaf vândut în aceleași țări a ajuns la 36.384 euro, cu 34% mai mult decât în cazul modelelor cu motor cu combustie internă.

Via Jato

Comentarii (7)

  • Anonim
    Adica scump halatul ! Unde este economia daca dai din start 34% mai mult pe una electrica ? La 30 de mii de euro 7200 de euro in plus , adica 5 ani motorina,benzia plus reviziile la una cu motor clasic. Reparatii nu intra ca in 5 ani in mod normal masina noua este in garantie . Deci se merita electrica in momentul de fata CLAR nu ! Nu mai punem in discutie deja evidentele neajunsunsuri ale masinilor electrice autonomie mica , lipsa statii incarcare , durata mare de reincarcare complecta . Asa ca eu spun pas ii las pe altii pe post de cobaii cu aceste masini elecrtice poate peste 5-6 ani se mai schimba discutia
    10 3
  • @Anonim
    Exceptand ,reincarcarea complecta,sunt de acord cu tine:)
    5 0
  • sa scoata naibi Logan electric la 20000 $, rupe piata
    5 1
  • Cand va scade pretul lor,candva, sa vezi atunci preturi la KW!.Ca doar n-o sa vezi moaca, curent electric mult timp!
    4 1
  • Dumitru
    Dincolo de dezavantajele deja mentionate:
    autonomia (inca) scazuta
    numarul mic al statiilor de alimentare
    durata mare de incarcare
    mai e un argument care, pe mine personal, m-ar descuraja sa investesc acum intr-o masina electrica: stie cineva care e valoarea de revanzare a unui astfel de model peste 5 ani?
    Mi-e teama ca deprecierea unei masini electrice - fie ea si Nissan Leaf - e prea mare pentru un cetatean obisnuit...
    Cu siguranta, lucrurile vor sta altfel cand tehnologia va evolua sufficient, dar eu unul nu as plati acum 35.000 de euro pentru ca peste 5 ani sa aflu ca masina mea nu valoreaza nici 5.000...
    3 0
  • Interesant articolul dar nu credca preturile medii ale compactelor si subcompactelor sunt reale. Ced ca sunt in asa fel alese ca sa puna electricele intr-o lumina mai putin nefavorabila decat sunt in realitate.

    Un clio GT 1.5dci EDC incepe de la 16500 si-l poti duce daca insisti la 21000 cu absolut toate optiunile posibile (inclusiv panoramic/trapa). Modelele pe benzina sunt simtitor mai ieftine. Cele manuale sunt si mai ieftine. De unde au scos ei media clasei la aproape 17800 euro? Ar insemna ca pentru fiecare client care alege un Clio de 14600 euro exista un altul care ia un clio de 21000. Greu de crezut ... mai ales ca nu treci de 20 mii cu modelele pe benzina decat daca iei 5 seturi de covorase, 2 portbagaje de acoperis si 3 carlige de remorcare.

    Un clio in echiparea de baza (cxare mai nou are doar tce) costa
    Apoi un Zoe incepe oficial de la 33500 si merge pana la 36000 (si mai mult). De unde au scos ei media de 26800? Poate cu programele de stimulare gen rabla.

    La compacte nu are rost sa ma bag ca nu vad cum poti sa ajungi cu un Megane sau 308 la 27-30000 euro fara sa intri la hot-hatch-uri.

    In realitate cred ca electricele sunt de 2-3 ori mai scumpe decat masinile clasice de clasa echivalenta.
    Sunt de ~2 ori mai scumpe decat un model echivalent benzina/diesel automata, la fel de bine echipata ca cea electrica.
    Sunt de ~3 ori mai scumpe decat un model echivalent dar in echiparea si motorizarea entry.
    5 0
  • Edikkk
    Sunt foarte mulţi care aleg maşina top!

    Dacă tot au o rată de 200-300 euro ce mai contează un 250-370 euro, dar se bucură de toate dotările...
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru