Bateriile reprezintă unul dintre cele mai importante costuri pentru dezvoltarea unui model electric, iar prețurile au scăzut în mod accelerat în ultimii ani, potrivit unei analize realizată de compania de cercetare BloombergNEF.
Astfel, în acest an, prețul mediu al unei baterii Li-Ion pentru mașini electrice a fost de 137 de dolari pe kWh, în scădere cu 13% comparativ cu 2019.
Scăderea prețului mediu a fost posibilă datorită faptului că bateriile au atins capacități mai mari, vânzările de mașini elecrice au crescut, iar producătorii de baterii au optimizat procesul de producție.
BloombergNEF anticipează că în anul 2023 prețul mediu va scădea la numai 101 dolari pe kWh. Acest preț este foarte aproape de pragul de 100 de dolari pe kWh de la care se anticipează că producătorii auto vor putea oferi mașini electrice la același preț cu mașinile cu motoare convenționale și cu aceeași marjă de profit.
Pe termen lung, BloombergNEF anticipează că prețurile pot scădea până la 58 de dolari pe kWh în 2030.
Una dintre variante pentru a ajunge la un astfel de preț este implementarea pe scară largă a bateriilor solid-state, pentru care costurile de producție sunt estimate la numai 40% din costurile unui acumulator Li-Ion.
Mai mulți producători lucrează în prezent la baterii solid-state, iar un start-up deținut de Volkswagen a anunțat recent că o astfel de baterie va permite o încărcare în numai 15 minute.Via BloombergNEF
Ce telefon iti puteai cumpara prin 2013, de exemplu (dual-core/quad-core cu memorie interna de 8/16/32 GB, 1/2 GB RAM, cu ecran TFT sau LED) de care te cam rugai - de multe ori - sa mearga si ce performante de top au acum telefoane care costa tot 1.200-1.500 lei (octa-core cu memorie interna de 64/128 GB si 4/6/8/10 GB RAM, cu ecran LED).
De toate pentru toti...semnal sa ai...
Vezi ca si camioanele se orienteaza catre baterii iar prin tarile alea inapoiate care nu-ti plac tie deja opereaza ferry electrice: Norvegia,Olanda, Anglia.
Esti in urma rau.
O fi de la noxele de motorina???
" cu aceeasi marja de profit" e segmentul cheie din articol: adica ei chiar si la pretul asta ne-ar putea vinde bev-urile mai ieftin, insa nu cu acelasi castig pt ei . corect?
Ai gonit cu porcaiala ta orice alt comentator de alta parere.
Ai idei putine, simple si fixe pe care le repeti obsesiv.
Pana si China dictatoriala, care nu se sinchiseste de drepturile omului si mai ales de mediu, face tranzitia catre electrice in ritm mai accelerat decat Europa si America. Tu nu si nu, ca e dreptul tau (scris unde?) sa arzi motorina in nasul altuia.
Esti din categoria arhicunoscuta de umanoizi carora le pasa doar de burta lor, cu o gandire pe termen scurt.
Canalizarea o platesti, ridicatul gunoiului il platesti?
Esti in stadiul astora de la mine de la tara, de se minuneaza ca nu mai poti sa-ti arunci mizeria gratis.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-17/volkswagen-loses-eu-top-court-ruling-in-diesel-scandal
Deci sa inceapa amenzile serioase si in Europa.
Ce e oare mai scump? O baterie sau o amenda pentru ilegalitati?
aţi pus punctul pe i
Total de accord cu dvs
Dar daca si timpul de incarcare ar fi scazut in acelasi ritm ar fi fost o realizare. Pentru ca asta este marea provocare.
Asa este, ai dreptate dar trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte:
1) producatorii au evitat cat de mult au putut sa intre in zona masinilor electrificate - nu pentru faptul ca acestea erau complicat de realizat - ci pentru faptul ca aveau in realitate castiguri mult mai mari din zona masinilor clasice....cine da painea si cutitul din mana, de bunavoie?!
A se vedea aici: piesele multe din motoarele masinilor clasice care suporta uzura, uleiuri care se schimba destul de des, cutii de viteze manuale sau automate destul de complicate si scumpe sau foarte scumpe, etc;
2) multi producatori auto au avut (si mai au) actionari principali sau destul de importanti in sfera producatorilor de petrol, din tarile arabe si nu numai...
3) atunci cand s-a constatat stiintific faptul ca planeta noastra (ne) suporta din ce in ce mai greu (incalzirea globala, poluare excesiva, multe produse cancerigene etc) au inceput si presiunile opiniei publice in vederea trecerii spre surse mai sustenabile (masini electrificate, cu hidrogen etc)
4) concurenta intre producatorii auto pe zona masinilor electrice si a tehnologiilor necesare pentru producerea acestora este una extrem de redusa la aceasta data si din acest motiv isi permit sa afiseze preturi atat de mari - deocamdata...
5) cea mai puternica oferta este - deocamdata - cea a companiei Tesla care stie sa produca masini cu autonomie foarte buna, tehnologii destul de practice si usor de utilizat, foarte sigure dpdv al sigurantei pasive si active, sentry mode etc.....e drept insa ca masinile Tesla nu sunt foarte accesibile dpdv al pretului dar conducatorii companiei au promis in 3-4 ani si masini pur electrice (BEV) de 23-25.000 USD....