Situația economică actuală, dar și timpii de așteptare mari pentru o mașină nouă, i-a făcut pe români să își îndrepte atenția către piața mașinilor second-hand. Acest lucru a dus, implicit, la o creștere a prețurilor.
Așa se face că mașinile second hand din România au atins cel mai mare preț din istorie, scriu cei de la Profit.ro. Concret, românii plătesc acum cu circa 17% mai mult pentru o mașină second hand, comparativ cu 2022. Adică peste 12.800 de euro.
Mărcile premium, cum ar fi BMW, Mercedes-Benz și Audi rămân printre preferatele românilor. În clasament mai regăsim Volkswagen, Renault, Ford și Skoda. În ceea ce privește motorizările, românii preferă unitățile pe benzină, în defavoarea celor diesel.
Dacă tot suntem la capitolul preferințe, românii optează în general pentru SUV-uri atunci când vine vorba despre achiziția unei mașini second hand. Îi conving abilitățile pe teren accidentat și spațiul de care dispun la bordul unui asemenea vehicul.
Același studiu mai arată că românii schimbă cel mai frecvent mașina în intervalul 150.000 - 200.000 de kilometri parcurși.
Studiul a luat în calcul 645.000 de mașini rulate, produse în intervalul 2010 - 2023 și listate cu intenție de vânzare în ultimii 5 ani.Siguranța, tehnologia, fiabilitatea, prestigiul mărcii și consumul urban sunt doar câteva dintre criteriile pe care le analizează românii atunci când caută o mașină la mâna a doua.
via Profit.ro
deci romanii au saracit cand e vorba de masini noi dar s-au imbogatit in 2023 pentru ca sunt dispusi sa plateasca cu 17% in plus pe un SH, corect?
În ceea ce privește motorizările, românii preferă unitățile pe benzină, în defavoarea celor diesel.
concluzia un inteligent ca romanii nu isi cumpara diesel pentru ca a disparut din oferta. Pai au tradat astia cu SH-urile si nici macar COJILE DIESEL din vest nu le mai prefera?
fanaticii autolatest ce au de zis?
Românii preferă sh premium, cu vechime decentă. Dacă e vreun găguță pe aici care crede că durata de exploatare a unei mașini este perioada de garanție... asta știm. :)))))))
Diverse state continuă să se bucure de parc auto euro 1,2,3....
S-a tot spus că n-ai cum să pretinzi 50k pe o panaramă hibridă, electrică, e preț dublu față de o mașină premium de 2-4 ani vechime. Producătorii și dealerii au legătura.
In plus, și preturile SH vor creste, pentru că o cere piața.
Vrei, nu vrei, tot la electrica ajungi. Mașina sau tramvai.
Ceea ce cumpara arata clar ca se pricep: cele mai fiabile sunt japoneze si coreene, ei cumpara germane ca atat e limita.
Si apoi vedem si rezultatele: ultimii 5 ani sunt prima tara europena la morti in accidente rutiere.
Vor sari multi cu gura ca de vina sunt drumurile, dar asta e doar o scuza pentru ca de vina sunt soferii. Acceasi agarici care cumpara troace sh si se cred zmeii soselelor. Ia vedeti voi ce masini au retarzii care sunt prinsi cu 200 km/h pe autostrazi? Sau cu 150 km/h prin sate.
Va zic eu: BMW, Audi, Mercedes si VAG!
Asta pentru ca aia care le cumpara sunt niste retardati ordinari!
200 km/h pot "prinde" si cei cu Kia, Hyundai, Mazda, Honda, etc. Dar nu prea se baga, pentru ca au mai mult creier decat maimutele cu BMW-uri.
Si mai lasati propaganda asta cu masinile sh germane, ca fara spaga la ITP nu ati putea sa le treceti. Mai ales la emisii unde VAG se stie ce a facut.
Iar placa asta cu mortii din accidente si calitatea proasta a strazilor e uzata rau de tot dar in continuare foarte indragita. In ultimii ani infrastructura, cel putin la nivel de strat asfaltic, s-a imbunatatit considerabil. Si parcul auto in circulatie s-a imbunatatit simtitor. Ce nu s-a imbunatatit deloc este comportamentul in trafic al multor soferi. Daca mergi cu viteza normala 3 din 4 masini care te ajung din spate te depasesc sau au intentia sa te depaseasca. Din cei ce te depasesc, 10% o fac in conditii riscante sau cel putin interzise. E un adevarat carnaval al depasirilor. In conditiile astea, fatalitatea e doar o chestiune de probabilitate.
Si un efect secundar dar la fel de periculos al depasirilor cu orice pret este ca depasirile repetate forteaza pe unii soferi sa mearga mai repede decat ar merge in mod normal si sa faca la randul lor depasiri riscante.
În România s-a înregistrat statistic o creștere a prețului mediu pentru că o mașină de 10-12 ani e mai ieftină decât una de 3-5 ani. Prețurile SH au crescut pentru că parcul auto din România se înnoiește.
Proprietarii de diesel au dat lovituri de -30-50% din prețul mașinii noi, lovituri de teatru. :)))
Cine e analfabet economic? It's a trap!!! :)))))
2. Românii vor ieftin, mult și bun. AdiCĂ CA berea la pet.
3. Tot românii până nu se rup în figuri nu se simt bine. Stă el la bloc confort 2, dar măcar are V6 în parcare. Să crape rânza-n vecini.
3. Motoarele-n trei cilindri sunt apărute, hăt, de mult timp.
4. Ăstea-n trei cam dau clasă la tigăle la mîna paișpea.
Si niciodata motoarele alea mici de drjuba nu vor fi mai fiabile decat cele clasice, un 1.6 diesel ingroapa oricand orice 1.0 sau 0.9 la tot ce vrei, consum, fiabilitate, cuplu etc.
iar faza cu tu n-ai bani cat fac eu si pun pariu ca nici nu ai masina... e tipica copilutzului care se lauda cu masina lu' taticu'.
Şi încă n-au părăsit incinta.
cand ma? Cand esti treaz? Cand dormi? Sau intre medicatii?
bai Cole Sean, se'mpute treaba si tu nu iti dai seama. Roaga pe cineva drag sa te ajute. Ah, am uitat tu, nu ai pe nimeni. Ti-au dat toti cu piciorul si ai ramas tu cu...mortii.
Ai 5 pagini de unde sa iti alegi, romanii vor sa scape de ele, si-au dat seama de teapa luata, Autolatest e un site obiectiv, asta e nasol, ca te deranjeaza, AM e un site platit sa faca maxim propaganda masinilor electrice, adica e un site comunist ca si tine.
Apropo, ai dat posterul cu Ceausescu jos din sufragerie?
Ai inteles, trompetica?