Listele de precomenzi au fost deschise pentru Dacia Spring în primăvara lui 2021. Inițial, constructorul de la Mioveni a comercializat, în România, versiunea Confort Plus care avea un preț de pornire de 18.100 de euro cu TVA inclus.
Se anunța și o versiune mai accesibilă, denumită Comfort, care ar fi trebuit să coste de la 16.800 de euro în sus. Aceasta nu a ajuns în țara noastră nici până în ziua de azi.
În ceea ce privește singura versiune Spring disponibilă în România, Confort Plus, Dacia a majorat prețul acesteia, la 19.100 de euro, pentru prima oară în luna noiembrie 2021.
Acum, prețul singurului model cu zero emisii al mărcii de la Mioveni a crescut din nou. Începând cu luna aprilie 2022, varianta de bază costă 20.300 de euro. Adaptorul pentru încărcare rapidă DC 30 kW costă 450 de euro în plus, iar cablul de încărcare Mode 2 - 10A costă 200 de euro peste prețul de pornire.
În perioada octombrie - decembrie 2021, Dacia a livrat peste 3.000 de exemplare Spring.
Dupa cum am mai spus, cred ca astia de la Renault isi dau cu pumnii in cap ca nu au pus-o la 23000 din start, cum au facut aia de la VAG cu eUp! reintrodus peste noapte in oferta. Pai daca plateste statul roman, de ce sa nu tragi pielea de pe el si clienti? Fraieri sa fi fost sa nu ceara. :)
PS: stiu, stiu, o sa spuna ca Putin e de vina. Asta daca o sa se sinchiseasca sa declare ceva public. :)
Asta dovedeste cat de MARI natafleti sunt romanii - pentru ca nu fabrica acest model IN ROMANIA!!!
Iarna, desi nu a fost frig autonomia se ducea spre 120. Acum ca s-a incalzit trece de 200.
Ca minusuri, scaune foarte inconfortabile...
Ca plus pe langa cele prezentate mai sus, suspensia confortabila, directia usoara, extrem de potrivita pentru folosinta in oras- o placere.
Dacă o fabrica este deja utilizată peste 90% (ca si capacitate de producție), nu se mai poate introduce un nou model care necesita 25% din capacitate (ca si exemplu).
Un alt lucru important este ce se produce deja intr-o fabrica, adică nu poți sa asambleze seria 7 cu seria 1 pe aceeași linie in aceeași fabrica.
Fiecare masina are un anumit număr de operațiuni iar variația prea mare între modelele duce la pierderi.
Cât despre preț, se scumpesc toate deci de ce ar fi mașinile (indiferent de propulsie) o excepție.
si ce milogi, sa ti se ceara bani pe cabluri. pai si masina ar trebui sa coste mai putin daca se incarca mai lent. aftermarket nu se gasesc?
dar chiar si asa, e singura masina ce merita cumparata de noua.
Dar 1.0 turbo pe o mașină de 7 locuri și segment C ca Jogger e deja prea mult. Iar anunțatul 1.6 hibrid de 140 cai, deși o opțiune mult mai bună pentru Jogger, va avea probabil un preț mare pentru o Dacia.
De Spring ce să mai zic... ca om care apreciază Dacia în general și care chiar dacă înțelege rolul lui Spring ca mașină strict de oraș, tot un coteț e. Am zis-o, e un coteț. Iar prețurile sunt o bătaie de joc. Mașina asta ar fi trebuit să coste 10.000 euro fără tichet rabla.
Sandero și Logan rămân cele mai bune oferte de la Dacia acum până la apariția viitoarelor modele.
Ah, și producătorii auto la general n-au decât să tot mărească prețurile. Vor mai vinde doar firmelor care au nevoie de flote, dar și alea vor trage de mașinile lor din flotă cât mai mult la ce prețuri sunt acum.
Ce-ar fi, totuși, o revenire la o construcție mai simplă a mașinilor? Chiar dacă ne-am obișnuit cu dotările, tehnologia și confortul...
Numai că Lodgy venea cu TCe 130 sau diesel, și cu un pic mai mult spațiu.
Și da, cred că tot Loganul e cea mai bună ofertă, la niște bani pe care nici măcar cu tot cu subvenție nu merită să-i arunci pe pachețelul ăsta chinezesc de primăvară (Spring roll).
Observ însă două lucruri:
- se scrie doar de electrică;
- scumpirea chinezăriei e mai mare......și subvenția statului român e mai mare însă.
Acum am intrat pe site-ul lor și văd că Loganul pornește de la 13.400 euro acum! Majoritatea producătorilor au scumpit peste noapte mașinile cu mii de euro.
Totuși, văd că acest 13.400 euro e în echiparea Confort. Deci Dacia a scos versiunea de bază Acces de pe Logan și Sandero.
Oare că scopul era ca cea mai ieftină Dacie (cu pomenile incluse) să fie Matizul chinezesc limitat?