Mai devreme în această vară, Comisia Europeană a anunțat că are în plan să introducă taxe vamale mai mari pentru mașinile electrice produse în China. Această măsură este menită să descurajeze producătorii chinezi pe piața europeană prin creșterea artificială a prețurilor.
Pentru mai mulți producători chinezi sunt propuse mai multe taxe fixe. De exemplu, o taxă de 17.4% este trecută în dreptul celor de la BYD. În cazul Grupului Geely, care deține mărcile Volvo și Polestar, taxa este de 20%, iar în cazul lui SAIC, care deține MG, taxa este de 38.1%. Aceste taxe urmează să intre în vigoare din 4 iulie.
Din cauza introducerii acestor taxe noi, prețurile unor mașini electrice accesibile ar urma să crească semnificativ. Așa este și cazul Daciei Spring, care are un preț de pornire de 16.900 de euro pe piața din România și căreia i se va aplica o taxă de 21%. Odată cu intrarea în vigoare a noului plan de taxare, modelul electric al mărcii de la Mioveni va avea un preț de pornire mărit cu 3500 de euro. Astfel, este probabil ca noul model să aibă un preț de pornire nou de 20.400 de euro începând din toamna acestui an.
Pe piața din Franța, creșterea prețului va fi și mai mare. Acolo, modelul electric de oraș ar urma să fie mai scump cu aproape 4000 de euro față de prețul de pornire din prezent.
Nu doar Dacia Spring va fi victima unei astfel de scumpiri. Tesla Model 3, de exemplu, ar urma să aibă un preț de pornire mărit cu 8600 de euro pe piața noastră, fără a include subvențiile din partea statului. Astfel, o Tesla Model 3 în România va ajunge să coste 49.600 de euro, în loc de 40.990 de euro.
via Economica
28.600euro e pretul maxim si fara subventie. La 23.300euro , pretul de baza , are un nivel de echipare echivalent ( cel putin) cu echiparea medie de la Spring. La 3000 euro in plus fata de pretul actual al Springului cu echipare echivalenta (pretul actual pentru ca de luna viitoare se baga taxe vamale la Spring , nu si la Citroen), Citroenul are in plus: un loc (e de 5 locuri , nu de 4); 113cp in loc de 65cp , 44 kwh baterie in loc de 27kwhhcat are Springu' si prin urmare autonomie medie REALA dec 320 in loc de 220 si strict urbana de 450 in loc de 300. Mai are incarcare DC STANDARD de 100kw in loc de 30kw optional si contra cost ;si incarcare AC standard la fel ca la Spring dar , spre deosebire de Dacia , optional pentru 200euro se poate comanda incarcare AC de 11Kw. Sprigul o sa aiba viata grea , daca o sa mai aiba!"
Poate ca isi revin din starea de idioti si incep sa produca in Eu
AM in continuare navigheaza la relanti printre stiri mult mai semnificative decat acestea cum a fost cea cu BYD-ul plug-in cu consum de 2.9% sau cea conform careia un studiu estimeaza ca subventiile industriei auto din China sunt de cel putin 230 miliarde USD in ultimii 10 ani.
Spor la bifat non-stiri AM. Vedeti poate mai gasiti vreo stire cutremuratoare despre vre-un sef adjunct al departamentului ventile de la o subdivizie Skoda care se muta intr-o miscare bomba la departamentul de cusaturi tapiserii la Seat sau ceva de genu.
O decizie VOTATA SI ADOPTATA in Parlementul UE nu este o simpla "intentie"
Apoi nu stim la ce preturi pleaca din China masinile astea si cat pot reduce pretul producatorii chinezi. Daca deodata impacheteaza Springul si-l trimit la 10k eur e posibil sa nu se ajunga la cei 3500 eur.
Sunt multi de daca si nimic concret.
Concret e doar potentialul maxim de polemica la articole de genul asta spre deosebire de stirile cu adevarat importante.
https://www.automarket.ro/geneva-2015/audi-q7-e-tron-primul-suv-hibrid-plug-in-din-gama-constructorului-din-60911.html
Oricum, daca chinezii au reusit performanta si, in real life, se confirma inseamna ca unii ar putea pune lacat pe cladirea de R&D. Inclusiv Toyota.
Una peste alta, tot cu benzinarele ne vom face treaba inca multi ani.