Prețul Daciei Spring ar putea fi mărit cu 3500 de euro din cauza noilor taxe pentru mașinile produse în China

de Tiberiu Safta
Marti, 25.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prețul de pornire al Daciei Spring ar putea crește cu 3500 de euro în viitorul apropiat. Asta dacă planul Uniunii Europene de a impune taxe vamale pentru mașinile electrice produse în China intră în vigoare.

Mai devreme în această vară, Comisia Europeană a anunțat că are în plan să introducă taxe vamale mai mari pentru mașinile electrice produse în China. Această măsură este menită să descurajeze producătorii chinezi pe piața europeană prin creșterea artificială a prețurilor.

Pentru mai mulți producători chinezi sunt propuse mai multe taxe fixe. De exemplu, o taxă de 17.4% este trecută în dreptul celor de la BYD. În cazul Grupului Geely, care deține mărcile Volvo și Polestar, taxa este de 20%, iar în cazul lui SAIC, care deține MG, taxa este de 38.1%. Aceste taxe urmează să intre în vigoare din 4 iulie.

Din cauza introducerii acestor taxe noi, prețurile unor mașini electrice accesibile ar urma să crească semnificativ. Așa este și cazul Daciei Spring, care are un preț de pornire de 16.900 de euro pe piața din România și căreia i se va aplica o taxă de 21%. Odată cu intrarea în vigoare a noului plan de taxare, modelul electric al mărcii de la Mioveni va avea un preț de pornire mărit cu 3500 de euro.

Astfel, este probabil ca noul model să aibă un preț de pornire nou de 20.400 de euro începând din toamna acestui an.

Pe piața din Franța, creșterea prețului va fi și mai mare. Acolo, modelul electric de oraș ar urma să fie mai scump cu aproape 4000 de euro față de prețul de pornire din prezent.

Nu doar Dacia Spring va fi victima unei astfel de scumpiri. Tesla Model 3, de exemplu, ar urma să aibă un preț de pornire mărit cu 8600 de euro pe piața noastră, fără a include subvențiile din partea statului. Astfel, o Tesla Model 3 în România va ajunge să coste 49.600 de euro, în loc de 40.990 de euro.

via Economica

Comentarii (16)

  • Flavius
    Imi pare rau ca am avut dreptate. La noul pret va fi nevandabila.
    12 2
  • Flavius
    Pe 13 iunie scriam comentariul asta la un articol despre un drive-test cu noul Citroen eC3 "@Lucian
    28.600euro e pretul maxim si fara subventie. La 23.300euro , pretul de baza , are un nivel de echipare echivalent ( cel putin) cu echiparea medie de la Spring. La 3000 euro in plus fata de pretul actual al Springului cu echipare echivalenta (pretul actual pentru ca de luna viitoare se baga taxe vamale la Spring , nu si la Citroen), Citroenul are in plus: un loc (e de 5 locuri , nu de 4); 113cp in loc de 65cp , 44 kwh baterie in loc de 27kwhhcat are Springu' si prin urmare autonomie medie REALA dec 320 in loc de 220 si strict urbana de 450 in loc de 300. Mai are incarcare DC STANDARD de 100kw in loc de 30kw optional si contra cost ;si incarcare AC standard la fel ca la Spring dar , spre deosebire de Dacia , optional pentru 200euro se poate comanda incarcare AC de 11Kw. Sprigul o sa aiba viata grea , daca o sa mai aiba!"
    11 1
  • Banditos
    pufff!....si-a disparut profitu'...

    Poate ca isi revin din starea de idioti si incep sa produca in Eu
    9 3
  • Flavius
    Sa nu iutam ca in NOUA versiune de baza , aia care acum e 16.900 euro si de luna viitoare va fi 20.400 euro Dacia nu are nici macar aer conditionat (asa au inteles ei sa"reduca" pretul-au chelit varianta de baza) si are doar 45 cp .
    10 1
  • Stire care se bazeaza pe supozitii ale AM. Inafara de intentia UE de a taxa masinile chinezesti, nu avem nimic concret.

    AM in continuare navigheaza la relanti printre stiri mult mai semnificative decat acestea cum a fost cea cu BYD-ul plug-in cu consum de 2.9% sau cea conform careia un studiu estimeaza ca subventiile industriei auto din China sunt de cel putin 230 miliarde USD in ultimii 10 ani.
    Spor la bifat non-stiri AM. Vedeti poate mai gasiti vreo stire cutremuratoare despre vre-un sef adjunct al departamentului ventile de la o subdivizie Skoda care se muta intr-o miscare bomba la departamentul de cusaturi tapiserii la Seat sau ceva de genu.
    8 8
  • @alex_cu_a_mic
    O decizie VOTATA SI ADOPTATA in Parlementul UE nu este o simpla "intentie"
    6 4
  • Scrie in articol: "Asta dacă planul Uniunii Europene de a impune taxe vamale pentru mașinile electrice produse în China intră în vigoare."
    Apoi nu stim la ce preturi pleaca din China masinile astea si cat pot reduce pretul producatorii chinezi. Daca deodata impacheteaza Springul si-l trimit la 10k eur e posibil sa nu se ajunga la cei 3500 eur.
    Sunt multi de daca si nimic concret.
    Concret e doar potentialul maxim de polemica la articole de genul asta spre deosebire de stirile cu adevarat importante.
    5 0
  • Banditos
    Intre BYD-ul minune cu un consum de 2,9% si pretul Springului, pentru romani, stirea importanta incepe cu "Prețul Daciei Spring ar putea fi mărit cu....". Fara polemici.
    5 1
  • E adevarat ca pretul Springului e o stire importanta pentru romani dar pentru niste pasionati auto un consum de 2.9% e un subiect extrem de interesant in contextul in care Toyota desi lucreaza de aproape 30 de ani la hibride si nu se pot lauda nici pe departe cu asemenea consumuri.
    5 1
  • Renault are acum și motivația financiară sa mute producția Spring în România, nu ? Pun pariu ca nu .
    7 0
  • Banditos
    Nu stiu nimic de BYD-ul ala. Dar daca tot se facea vorbire de performantele lui mie imi aduce aminte de o alta vedeta...

    https://www.automarket.ro/geneva-2015/audi-q7-e-tron-primul-suv-hibrid-plug-in-din-gama-constructorului-din-60911.html

    Oricum, daca chinezii au reusit performanta si, in real life, se confirma inseamna ca unii ar putea pune lacat pe cladirea de R&D. Inclusiv Toyota.
    5 1
  • Catalin
    Super, susțin!
    3 0
  • Catalin
    Stați așa și din gura sa nu dați. Acum am văzut și articolul cu M Electric. Și De Meo a zis la fel la momentul lansării Shpringului face lift. Dacia va bate totul!
    2 1
  • Spring a fost ok in prima faza, la 8000 de euro hai sa zicem ca treceam peste multele neajunsuri. Dar acum, trebuie sa fii fumat bine sa dai peste 15000 pe asa ceva. As paria destul de mult ca doar reprezentantele vor cumpara noua isprava chinezeasca.
    Una peste alta, tot cu benzinarele ne vom face treaba inca multi ani.
    12 1
  • @Geo: +1
    1 0
  • 0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru