Preşedintele Honda: "Suntem invidioşi pe succesul lui Nissan Qashqai"

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 12.12.2011
Succesul european al lui Nissan Qashqai este un model pentru Honda, care se pregăteşte să lanseze un crossover de caracteristici identice.

Esential

1 milion de exemplare Qashqai a produs Nissan de la lansarea modelului până astăzi.

Nissan Qashqai, cel mai de succes model al mărcii japoneze în Europa, reprezintă un model pentru ceilalţi producători din Ţara Soarelui Răsare. Într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News, preşedintele Honda, Takanobu Ito, susţine că marca pe care o conduce este "invidioasă" pe succesul lui Qashqai.

"Suntem invidioşi pe succesul lui Qashqai în Europa. Se vinde foarte bine şi suntem în situaţia în care reflectăm la posibilitatea de a dezvolta o maşină cu aceleaşi caracteristici precum ale lui Qashqai", spune înaltul oficial nipon.

Conform datelor oficiale existente în acest moment, Nissan a vândut 153.079 de unităţi Qashqai în Europa în primele nouă luni ale anului în curs, Honda reuşind să comercializeze în aceeaşi perioadă 105.918 maşini din toate segmentele în care producătorul japonez activează pe piaţă. 

În acest moment, Toyota şi Honda sunt singurii producători niponi care nu au dezvoltat încă un crossover/SUV compact.

Dacă Nissan a atacat cu Qashqai, Mitsubishi a dezvoltat ASX, Subaru e pe cale să lanseze Impreza XV, iar Mazda va lansa la începutul anului noul CX-5. 

via | Automotive News (înreg.)

Comentarii (21)

  • hondatu
    mda
    Voi ar trebui sa fiti invidiosi pe tot ce va inconjoara.
    In curand ,daca nu deja, o sa fie o onoare pt voi sa fiti confundati cu Hyundai.
    23 40
  • Fan Nissan
    hondatu
    Hai las-o moarta cu hyundai... nu poti sa tragi o b_sina fara sa auzi numele hyundai... daca nu stiai, sigla hyundai a fost conceputa de coreeni tocmai pentru ca ei erau mari adulatori japoneze si vroiau sa fie confundati cu Honda. Nu ca acum si-ar fi eliminat naravul, dar inainte coreenii copiau absolut tot !
    47 9
  • Pai asta si e ideea. De unde ieri ii invidiau ei pe Honda in curand o sa fie invers. Uita-te numai la evolutia modelelor Hyundai/Kia: e fantastica.
    Dotari mai bune, aspect mai inchegat si mai inteligibil, preturi bune, dotari cat poti duce si modele in toata plaja.
    Ce mai vrei?
    Honda pierde treptat toate atuurile. Degeaba sunt eu si alti fani mandri de sunetul vtec. E un sunet de lebada, o arie cantata de un tenor canceros. Sincere regrete.
    17 32
  • realitatea zilei
    @Calingura
    Ce fantastica mah? Ce au asa iesit din comun ce nu au alte marci? Au venit ei cu vreo tehnologie revolutionara si nu stim noi? S-au aliniat conteporaneitatii si atat. Pentru asta trebuie sa-i pupam in fund? Ce nu stiti voi e ca hyundai / kia e condusa de cei mai mari snapani, excroci, corupti din industria auto si nu-i intereseaza decat PROFITUL GRAS. Chung Mong-Koo cap de lista bineinteles.
    40 12
  • i love my qashqai !
    Qashqai - cel mai fiabila japoneza din Germania
    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-qashqai-a-obtinut-cea-de-a-treia-pozitie-in-topul-fiabilitatii-de-la-35842.html
    25 2
  • pentru Realitatea zilei
    Ce nu intelegi din ce scriu?
    1. Am spus ca EVOLUTIA este fantastica nu ca modelele lor. Intelegi? Gandeste-te obiectiv cine stia acum 15 ani de ei? Cat vindeau in Europa?
    2. M-am referit la Hyundai/Kia pentru ca ei au o politica integrata. Ataca piata cu un plan pe 2 drumuri diferite.
    3. Si daca ar fi adevarat ce? Crezi ca Winterkorn e mai curat ca ei sau ei mai murdari ca altii? Crezi ca patronatul de la Renault se fereste de spionaj industrial sau de exploatarea muncitorilor? Sau ca pe Marchione il doare doar de bunastarea natiei si de aia a avut FIAT probleme; ca nu a vrut PROFIT GRAS. Sa nu fim naivi, sa nu fim penibili.

    4.
    19 24
  • Eu ma aflu in situatia sa fi avut Honda de vreo 3 ori si, pt ca n-au un concurent in clasa compacta SUV, am ales anul asta noul Sportage. Nu spun decat atat: e prima si ultima mea masina din "clanul" Hyundai-Kia. Da, n-or rupe norma la cine stie ce dotari revolutionare si nici nu se aliniaza la toata nebunia asta cu motoare turbo, dar nici cu cele mai revolutionare schimbari nu-i ajung coreeni, nici macar in visele lor ude. Plastice si comenzi mecanice care scartie dupa 10.000 km, echipamente defectuoase, bug-uri pe componente electrice, cutie care deja incepe sa agate...eu asa ceva n-am avut la nici o Honda, niciodata. Daca scot rival de Qashqai cu motorul ala nou de 1.6 i-dtec in secunda doi ma debarasez de coreeana si revin la vechile "metehne" hondare.
    22 13
  • @Calingura
    Cand esti zero barat si vrei sa te aliniezi anului secolului 21, normal ca evolutia este mai rapida decat a unor constructori consacrati cu o gama completa. Asta-i adevarul despre hyundai / kia. Si ce crezi ca daca arunci cu noroi in altii, ii faci pe koreeni sa arate mai curati? Esti disperat sa-i ridici pe koreeni si nu vad deocamdata adevarata explicatie.
    27 6
  • japanchannel
    Bravo Nissan!
    "Suntem invidioşi pe succesul lui Qashqai în Europa. Se vinde foarte bine şi suntem în situaţia în care reflectăm la posibilitatea de a dezvolta o maşină cu aceleaşi caracteristici precum ale lui Qashqai"

    Ce-mi place de japonezi ca stiu sa recunoasca meritele altora! Respect !
    34 3
  • hondatu
    trecut vs prezent
    @realitatea zilei
    Tu acuzi Hyundai de profituri grase?!?
    Arunca o privire la preturile masinilor honda si la cat de actuali sunt!
    Nu stiu cine pe cine jegmaneste.
    Cat o mai "frecam" cu "trecutul"?

    Daca honda a "rupt" cu vanzarile si "tehnologia" trebuia sa fie preocupati sa EVOLUEZE, sa se PERFECTIONEZE, sa vina cu ceva NOU.
    E vorba de respectul fata de fostii tai clienti si de adaptare la vremurile pe care le traim cu totii. (ei evolueaza in 2013 cu diselu de 1,6) :))

    Fan Nissan-revino in prezent... deja povestile cu sigla sunt pt manualul de istorie.
    5 26
  • "În acest moment, Toyota şi Honda sunt singurii producători niponi care nu au dezvoltat încă un crossover/SUV compact. "

    Rav4, CRV???
    9 4
  • Marian
    NU stiu de ce dar pe zi ce trece si citesc stiri despre Honda imi par din ce in ce mai frustrati ca altii pot si ei nu s-au gandit pana acum sa faca pasul, sa aiba putin tupeu si sa vina cu modele noi asa cum a facut Nissan cu Qashqai si mai nou cu Juke. Nu risti nu castigi.
    8 6
  • statistici
    extras
    Vanzari in Europa (perioada ianuarie-aprilie 2011)

    Nissan Qashqai 79241 +15 %
    Nissan Juke 36521 ++
    Hyundai ix35 27718 ++
    BMW X1 27165 + 6 %
    Ford Kuga 25767 +2 %
    Toyota Rav4 18383 +20 %
    Mitsubishi ASX 17891 ++
    BMW X3 15913 +94 %
    Mini Countryman 15587 ++
    Honda CR-V 13915 +4 %
    Chevrolet Captiva 6741 -6 %
    Mitsubishi Outlander 6547 -21 %
    Subaru Forester 6312 +17 %
    Renault Koleos 5559 +64 %
    Mazda CX-7 4533 -7 %
    Nissan X-Trail 3519 +38 %
    Jeep Patriot 1711 +13 %
    Opel Antara 1639 -44 %
    Citroen C-Crosser 1540 -33 %
    Peugeot 4007 1335 -27 %

    Sursa: autoweek.nl

    @LauCalin
    Qashqai e un concept diferit de rav4 si crv.
    6 2
  • Cum arunc cu noroi in altii? Explicatii tocmai dadusem?
    Vorbim ca turcii? Avem si noi o honda in familie. Nu ii vorbesc de rau ca sa ii ridic pe coreeni (de parca mi-ar da cineva bani sa fac aici reclama) ci o spun cu regret.
    Vrei macar cateva exemple de Honde care nu au legatura cu realitatea sau care au dat cu mucii in fasole cand puteau mult mai bine?
    - Legend: nici in Canada nu mai vinde nimic. O singura varianta cu toate dotarile pe ea. De buna ce a fost politica in anumite tari nici nu se mai aduce
    - Civic 2011: nu e publicatie in lume care sa nu regrete vechiul model. Au imbunatatit tinuta de drum dar au aruncat restul si in plus preturile sunt ridicol de mari. Si NU nici eu nu sunt la zi
    - Accord: mor dupa cum arata si dupa interior. Dar sunt cateva aspecte care m-a tinut deoparte cand mi-am schimbat masina: portbagajul mic si cu forma aberant de neregulata, torpedou practic inexistent si inca 2-3 maruntisuri. Dar peste partea cu portbagajul nu am putut trece. Si apropo de profituri: nu e prea ieftin nici Accordul.

    De altfel este suficient sa te uiti pe vanzari in Europa cum a spus colegul de mai sus. nu zic de Romania unde chipurile romanu e taran si nu stie el de fineturi ca Honda sau e sarac si nu are bani de vtec. Zic de vestici, de englezi unde Honda era regina cu Civicul.
    5 9
  • * Nu nici ei nu sunt la zi. :) Am ridicat mingea la fileu :)).
    2 2
  • honda...
    Aici sunt cativa prea fanatici cand isi sustin punctul de vedere.Privitor la masinile Honda, pot spune din experienta proprie (doua modele honda)ca sunt intradevar bine facute (fiabilitatea recunoscuta) si nu prea dai prin service cu ele...Insa nu pot sa nu fiu de acord cu unii de mai sus ca de vreo 3 ani Honda este intr-o hibernare continua, cel putin in domeniul motoarelor (punctul lor forte) unde acum cativa luaua premii importante.
    Concluzia: Hyundai/Kia in acest moment au facut progrese dar aceste progrese par imense deoarece situatia lor acum cativa ani era critica din toate punctele de vedere, cu niste modele jalnice.
    Momentan Hyundai/Kia sunt departe de Honda ca si calitatea autoturismelor...
    16 1
  • @statistici
    "Qashqai e un concept diferit de rav4 si crv."
    pai din cate stiu eu tot Crossover-e compacte sunt si ele. ba chiar sunt de mai mult timp pe piata. La ce te referi cand spui ca sunt diferite? Tinuta de drum, spatiu, abilitati in teren accidentat? Poate ca dpdv al tehnicii 4x4 Qashqai sta mai bine, insa nici tehnica dintr-un Rav4 nu e tocmai de lepadat. adica nu poate fi neaparat un factor decisiv in alegera lui Qashqai.
    7 1
  • filosofia qashqai
    @LauCalin
    "Nissan Qashqai a reprezentat, la vremea lansarii sale, un model care s-a luat la tranta cu logica. Existau SUV-uri de segment compact, insa niciunul dintre ele nu a incercat sa duca dimensiunile, motorizarile si appeal-ul la nivelul la care le-a dus modelul japonezilor de la Nissan. In plus, era relativ ieftin si multumea pe toata lumea printr-un design echilibrat, made in Europa. (...) Qashqai Facelift > una peste alta, Qashqai ramane acelasi model cu putin mai mare decat o compacta, dar cu portbagaj si capacitati off-road mult mai ridicate.

    Adica o compacta, un monovolum compact si un SUV compact intr-un singur model. De acum, ceva mai ieftin si mai atragator."

    Sursa: automarket.ro
    13 5
  • Felicitari celui ce si-a insusit nickname.ul "hondatu".
    11 7
  • Revin cu un aspect pe care vad ca nimeni nu l-a mentionat.
    Pe vremea in care nici un producator nu-si batea capul cu crossovere compacte (ceea ce, apropo, nici CR-V si nici RAV4 nu sunt si nici n-au fost niciodata, ele fiind SUV-uri de dimensiune compacte, si nu crossovere), exista un model pe nume Honda HR-V, care se incadra perfect in clasa asta si care s-a vandut destul de bine, dar nu suficient cat sa provoace o asa revolutie in segmentul asta. Din asta putem trage concluzia ca Honda, ca viziune, este cu mult inaintea celorlalti, problema lor fiind strict de intrare in rand cu lumea, ceea ce oricum nu au fost niciodata, dupa cum bine stiu cei care mai cunosc cate ceva despre marca asta. Ca o paranteza la ideea asta, cu mult, foarte mult inainte sa se discute de cilindree mica/putere mare cu consum/emisii mici, Honda avea astfel de motoare, doar ca nu se foloseau de turbo sa ofere un raport cilindree/putere excelent, ci de o versiune a celebrului lor sistem VTEC. Iarasi, au fost ele vanzarile bunicele, insa tot nu a creat cine stie ce trend. Idem cu hibridele.
    Ce concluzie putem sa tragem de aici? Simplu. Nevoile consumatorilor nu apar din neant, ci sunt dictate de cei care au instrumentul de marketing cel mai eficient, asociand astfel propriile lor produse cu ideea in sine: Toyota cu Prius, VW cu DSG si TDI, Renault cu masinile ieftine, Nissan cu Qashqai si electrice, samd.
    6 3
  • HR-V
    Honda HR-V

    JAP: 09.1998 / EU: 1999


    Modelul HR-V (High - rider Revolutionary Vehicle) prezentat ofical in toamna anului 1999 la Salonul Auto de la Tokyo sub sloganul "It´s fun, it´s different!" este expunerea in practica a prototipului J-WJ din seria prototipurilor Joy Mover expuse la acelasi Salon Auto cu doar doi ani mai devreme. Ca si celelalte trei modele prototip si acesta este construit pe platforma modelului LOGO.

    Pentru inceput, odata cu anul 1999 este lansata pe piata versiunea in trei usi simultan pe toate pietele unde este oferit cu exceptia continentului nord-american, in cursul anului urmand si versiunea in cinci usi. Acest model este unul atipic Honda si dovedeste cel mai bine combinatia dintre un automobil combi si un SUV soft. Modelul este gandit ca un automobil pentru generatia tanara, indeplinind toate cerintele acestora mai ales in scopul timpului liber, distractiv si off-road (cu putine pretentii). La fel ca si fratele mai mare, modelul CR-V si acesta e un automobil agil, practic, econom in consum dar si simplu de condus, proprietatiile sale fiind foarte asemanatoare unei limuzine combi.

    Modelul este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, fabricat fiind tot acolo intre anii 1998 - 2005.

    Motorizarile intercontinentale:

    Europa si America de Sud:

    Trei usi:
    - 1.6L -16V-sohc- la 105CP
    - 1.6L -16V-sohc- 4WD - la 124CP

    Cinci usi:
    - 1.6L -16V-sohc- la 105CP
    - 1.6L -16V-sohc- 4WD - la 105CP in doua variante
    - 1.6L -16V-sohc-VTEC - 4WD - la 124CP

    Japonia:

    Trei usi:
    - 1.6L -16V-sohc- la 105CP in doua variante
    - 1.6L -16V-sohc- 4WD - la 105CP in doua variante

    Cinci usi:
    - 1.6L -16V-sohc-VTEC - la 125CP
    - 1.6L -16V-sohc-VTEC - 4WD - la 125CP.

    Galerie foto:

    http://www.hondafan.ro/modele.php?id=119
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru