Esential
1 | milion de exemplare Qashqai a produs Nissan de la lansarea modelului până astăzi. |
Nissan Qashqai, cel mai de succes model al mărcii japoneze în Europa, reprezintă un model pentru ceilalţi producători din Ţara Soarelui Răsare. Într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News, preşedintele Honda, Takanobu Ito, susţine că marca pe care o conduce este "invidioasă" pe succesul lui Qashqai.
"Suntem invidioşi pe succesul lui Qashqai în Europa. Se vinde foarte bine şi suntem în situaţia în care reflectăm la posibilitatea de a dezvolta o maşină cu aceleaşi caracteristici precum ale lui Qashqai", spune înaltul oficial nipon.
Conform datelor oficiale existente în acest moment, Nissan a vândut 153.079 de unităţi Qashqai în Europa în primele nouă luni ale anului în curs, Honda reuşind să comercializeze în aceeaşi perioadă 105.918 maşini din toate segmentele în care producătorul japonez activează pe piaţă.
În acest moment, Toyota şi Honda sunt singurii producători niponi care nu au dezvoltat încă un crossover/SUV compact.
Dacă Nissan a atacat cu Qashqai, Mitsubishi a dezvoltat ASX, Subaru e pe cale să lanseze Impreza XV, iar Mazda va lansa la începutul anului noul CX-5.via | Automotive News (înreg.)
In curand ,daca nu deja, o sa fie o onoare pt voi sa fiti confundati cu Hyundai.
Dotari mai bune, aspect mai inchegat si mai inteligibil, preturi bune, dotari cat poti duce si modele in toata plaja.
Ce mai vrei?
Honda pierde treptat toate atuurile. Degeaba sunt eu si alti fani mandri de sunetul vtec. E un sunet de lebada, o arie cantata de un tenor canceros. Sincere regrete.
1. Am spus ca EVOLUTIA este fantastica nu ca modelele lor. Intelegi? Gandeste-te obiectiv cine stia acum 15 ani de ei? Cat vindeau in Europa?
2. M-am referit la Hyundai/Kia pentru ca ei au o politica integrata. Ataca piata cu un plan pe 2 drumuri diferite.
3. Si daca ar fi adevarat ce? Crezi ca Winterkorn e mai curat ca ei sau ei mai murdari ca altii? Crezi ca patronatul de la Renault se fereste de spionaj industrial sau de exploatarea muncitorilor? Sau ca pe Marchione il doare doar de bunastarea natiei si de aia a avut FIAT probleme; ca nu a vrut PROFIT GRAS. Sa nu fim naivi, sa nu fim penibili.
4.
Ce-mi place de japonezi ca stiu sa recunoasca meritele altora! Respect !
Tu acuzi Hyundai de profituri grase?!?
Arunca o privire la preturile masinilor honda si la cat de actuali sunt!
Nu stiu cine pe cine jegmaneste.
Cat o mai "frecam" cu "trecutul"?
Daca honda a "rupt" cu vanzarile si "tehnologia" trebuia sa fie preocupati sa EVOLUEZE, sa se PERFECTIONEZE, sa vina cu ceva NOU.
E vorba de respectul fata de fostii tai clienti si de adaptare la vremurile pe care le traim cu totii. (ei evolueaza in 2013 cu diselu de 1,6) :))
Fan Nissan-revino in prezent... deja povestile cu sigla sunt pt manualul de istorie.
Rav4, CRV???
Nissan Qashqai 79241 +15 %
Nissan Juke 36521 ++
Hyundai ix35 27718 ++
BMW X1 27165 + 6 %
Ford Kuga 25767 +2 %
Toyota Rav4 18383 +20 %
Mitsubishi ASX 17891 ++
BMW X3 15913 +94 %
Mini Countryman 15587 ++
Honda CR-V 13915 +4 %
Chevrolet Captiva 6741 -6 %
Mitsubishi Outlander 6547 -21 %
Subaru Forester 6312 +17 %
Renault Koleos 5559 +64 %
Mazda CX-7 4533 -7 %
Nissan X-Trail 3519 +38 %
Jeep Patriot 1711 +13 %
Opel Antara 1639 -44 %
Citroen C-Crosser 1540 -33 %
Peugeot 4007 1335 -27 %
Sursa: autoweek.nl
@LauCalin
Qashqai e un concept diferit de rav4 si crv.
Vorbim ca turcii? Avem si noi o honda in familie. Nu ii vorbesc de rau ca sa ii ridic pe coreeni (de parca mi-ar da cineva bani sa fac aici reclama) ci o spun cu regret.
Vrei macar cateva exemple de Honde care nu au legatura cu realitatea sau care au dat cu mucii in fasole cand puteau mult mai bine?
- Legend: nici in Canada nu mai vinde nimic. O singura varianta cu toate dotarile pe ea. De buna ce a fost politica in anumite tari nici nu se mai aduce
- Civic 2011: nu e publicatie in lume care sa nu regrete vechiul model. Au imbunatatit tinuta de drum dar au aruncat restul si in plus preturile sunt ridicol de mari. Si NU nici eu nu sunt la zi
- Accord: mor dupa cum arata si dupa interior. Dar sunt cateva aspecte care m-a tinut deoparte cand mi-am schimbat masina: portbagajul mic si cu forma aberant de neregulata, torpedou practic inexistent si inca 2-3 maruntisuri. Dar peste partea cu portbagajul nu am putut trece. Si apropo de profituri: nu e prea ieftin nici Accordul.
De altfel este suficient sa te uiti pe vanzari in Europa cum a spus colegul de mai sus. nu zic de Romania unde chipurile romanu e taran si nu stie el de fineturi ca Honda sau e sarac si nu are bani de vtec. Zic de vestici, de englezi unde Honda era regina cu Civicul.
Concluzia: Hyundai/Kia in acest moment au facut progrese dar aceste progrese par imense deoarece situatia lor acum cativa ani era critica din toate punctele de vedere, cu niste modele jalnice.
Momentan Hyundai/Kia sunt departe de Honda ca si calitatea autoturismelor...
pai din cate stiu eu tot Crossover-e compacte sunt si ele. ba chiar sunt de mai mult timp pe piata. La ce te referi cand spui ca sunt diferite? Tinuta de drum, spatiu, abilitati in teren accidentat? Poate ca dpdv al tehnicii 4x4 Qashqai sta mai bine, insa nici tehnica dintr-un Rav4 nu e tocmai de lepadat. adica nu poate fi neaparat un factor decisiv in alegera lui Qashqai.
Adica o compacta, un monovolum compact si un SUV compact intr-un singur model. De acum, ceva mai ieftin si mai atragator."
Sursa: automarket.ro
Pe vremea in care nici un producator nu-si batea capul cu crossovere compacte (ceea ce, apropo, nici CR-V si nici RAV4 nu sunt si nici n-au fost niciodata, ele fiind SUV-uri de dimensiune compacte, si nu crossovere), exista un model pe nume Honda HR-V, care se incadra perfect in clasa asta si care s-a vandut destul de bine, dar nu suficient cat sa provoace o asa revolutie in segmentul asta. Din asta putem trage concluzia ca Honda, ca viziune, este cu mult inaintea celorlalti, problema lor fiind strict de intrare in rand cu lumea, ceea ce oricum nu au fost niciodata, dupa cum bine stiu cei care mai cunosc cate ceva despre marca asta. Ca o paranteza la ideea asta, cu mult, foarte mult inainte sa se discute de cilindree mica/putere mare cu consum/emisii mici, Honda avea astfel de motoare, doar ca nu se foloseau de turbo sa ofere un raport cilindree/putere excelent, ci de o versiune a celebrului lor sistem VTEC. Iarasi, au fost ele vanzarile bunicele, insa tot nu a creat cine stie ce trend. Idem cu hibridele.
Ce concluzie putem sa tragem de aici? Simplu. Nevoile consumatorilor nu apar din neant, ci sunt dictate de cei care au instrumentul de marketing cel mai eficient, asociand astfel propriile lor produse cu ideea in sine: Toyota cu Prius, VW cu DSG si TDI, Renault cu masinile ieftine, Nissan cu Qashqai si electrice, samd.
JAP: 09.1998 / EU: 1999
Modelul HR-V (High - rider Revolutionary Vehicle) prezentat ofical in toamna anului 1999 la Salonul Auto de la Tokyo sub sloganul "It´s fun, it´s different!" este expunerea in practica a prototipului J-WJ din seria prototipurilor Joy Mover expuse la acelasi Salon Auto cu doar doi ani mai devreme. Ca si celelalte trei modele prototip si acesta este construit pe platforma modelului LOGO.
Pentru inceput, odata cu anul 1999 este lansata pe piata versiunea in trei usi simultan pe toate pietele unde este oferit cu exceptia continentului nord-american, in cursul anului urmand si versiunea in cinci usi. Acest model este unul atipic Honda si dovedeste cel mai bine combinatia dintre un automobil combi si un SUV soft. Modelul este gandit ca un automobil pentru generatia tanara, indeplinind toate cerintele acestora mai ales in scopul timpului liber, distractiv si off-road (cu putine pretentii). La fel ca si fratele mai mare, modelul CR-V si acesta e un automobil agil, practic, econom in consum dar si simplu de condus, proprietatiile sale fiind foarte asemanatoare unei limuzine combi.
Modelul este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, fabricat fiind tot acolo intre anii 1998 - 2005.
Motorizarile intercontinentale:
Europa si America de Sud:
Trei usi:
- 1.6L -16V-sohc- la 105CP
- 1.6L -16V-sohc- 4WD - la 124CP
Cinci usi:
- 1.6L -16V-sohc- la 105CP
- 1.6L -16V-sohc- 4WD - la 105CP in doua variante
- 1.6L -16V-sohc-VTEC - 4WD - la 124CP
Japonia:
Trei usi:
- 1.6L -16V-sohc- la 105CP in doua variante
- 1.6L -16V-sohc- 4WD - la 105CP in doua variante
Cinci usi:
- 1.6L -16V-sohc-VTEC - la 125CP
- 1.6L -16V-sohc-VTEC - 4WD - la 125CP.
Galerie foto:
http://www.hondafan.ro/modele.php?id=119